10 مرداد 1400 - 2:09 ب.ظ

در نشست هم اندیشی دوره ای فولاد مبارکه با اصحاب رسانه اعلام شد:

رسانه ها و مجموعه فولاد مبارکه باید برای حفظ جایگاه خود تلاش نمایند

در نشست هم اندیشی دوره ای فولاد مبارکه با اصحاب رسانه، هادی نباتی نژاد، مدیر روابط عمومی، نگاه شرکت فولاد مبارکه در بازتاب موفقیت‌ها و دستاوردهای بی‌شمار بعنوان یک «وظیفه ملی» و امری واجب برشمرد و گفت:  شرکتی که گستره حضورش از مرزهای شرقی کشور در "سنگان" تا جنوبی‌ترین نقاط کشور در بندرعباس، گسترده و محصولاتش در اقصی‌نقاط ایران و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید ملی‌ بیاندیشد و عمل کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر اصفهان، در نشست هم اندیشی دوره ای فولاد مبارکه با اصحاب رسانه، هادی نباتی نژاد، مدیر روابط عمومی، نگاه شرکت فولاد مبارکه در بازتاب موفقیت‌ها و دستاوردهای بی‌شمار به عنوان یک «وظیفه ملی» و امری واجب برشمرد و گفت:  شرکتی که گستره حضورش از مرزهای شرقی کشور در “سنگان” تا جنوبی‌ترین نقاط کشور در بندرعباس، گسترده و محصولاتش در اقصی‌نقاط ایران و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید ملی‌ بیاندیشد و عمل کند.

 

وی افزود: در این میان، رسانه‌های کشور اعم از جامعه محترم مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های برخط، همواره یار و یاور ما در این عرصه خطیر بوده‌اند و ارتباط فولاد مبارکه با بیش از 325 رسانه کشور گواه این ادعاست که اگر همدلی و همکاری صمیمانه رسانه‌ها نبود، حق مطلب به درستی ادا نمی‌شد و امکان اطلاع‌رسانی لازم به فراخور نام و جایگاه این صنعت عظیم وجود نداشت.

 

نباتی نژاد با بیان آنکه بازوی اصلی روابط عمومی، رسانه ها هستند، از نگاه حمایتی مجموعه فولاد، ایجاد زیرساخت ها و تغییرات در زمینه ارتباطات نزدیک با رسانه ها صحبت کرد و افزود: حجم گسترده رسانه ها، انتظارات و استدلال ها، شرایط کار و مدیریت جریان رسانه ای را دشوار می سازد.

 

وی به تاثیر مسائل تحریمی، سیاسی و موارد مطرح در زمینه بازرسی، تحقیق و تفحص بر دشواری کار پرداخت و گفت: مجموعه فولاد مبارکه بعنوان هولدینگی از فولاد سنگان تا فولاد هرمزگان و بعبارتی دورتا دور ایران گسترده است و صرفا نگاه استانی نیست بلکه نگاه ملی و در سطح وزارتخانه تصمیم گیری می شود.

 

نباتی نژاد با اذعان به اینکه شرکت فولاد مبارکه نیازی به تبلیغات ندارد و در مقایسه با شرکت های دیگر باوجود تحریم ها، رکود و کاهش نیروی انسانی، در همه بخش ها رکورد زده است و به افزایش تولید تا مرز 7تن دست یافته، گفت: در کنار تولید به مسئولیت های اجتماعی نیز توجه شده است.

چنانچه، توزیع اکسیژن رایگان در شرایط کرونا و موارد فراوان دیگری ازجمله هزینه انتقال آب از خلیج فارس، ارسال مخازن آب به خوزستان، کمک به پروژه های ملی و استانی مختلف و موارد فراوان دیگری را در کارنامه خود دارد که این اقدامات مستلزم اطلاع رسانی در سطح ملی است.

 

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با ابراز گلایه از اقدام غیراخلاقی انتشار لیست کذب تبلیغات فولاد مبارکه، بیان کرد: بخش قابل توجهی از ارقام این لیست، دروغ است. زیرا بخش عمده ای آگهی است که به بیش از 300 رسانه داده شده و رقم بالایی نیست.

وی شایعاتی در زمینه خرید رسانه ها و موارد دیگر را تکذیب کرد و با تاکید بر اینکه حرمت رسانه ها باید حفظ شود، افزود: این هزینه ها با هدف کمک به رسانه ها بعنوان بازوی اصلی روابط عمومی نیز می باشد.

 

وی با انتقاد از فردی که بدون پایبندی به اصول اخلاقی، این لیست را بدون مجوز منتشر نموده، گفت: این یک آسیب جدی برای رسانه است. زیرا، عده ای در هنگامی که دریافت های خوبی داشتند با کمترین تغییر و کاهش در دریافت های خود، به این تهدیدها متوسل می شوند، باج خواهی و لیست کذب منتشر می کنند، از تعامل با مجموعه فولاد حذف می شوند. زیرا، فولاد مبارکه نه تنها باج نمی دهد، با متخلفان نیز برخورد قانونی می کند.

نباتی نژاد با بیان آنکه رسانه ها و فولاد مبارکه برای شهر می مانند و باید برای حفظ جایگاه خود تلاش نمایند، دفاع فولاد مبارکه در مقابل شایعات بی اساس را امری لازم  برای حمایت از فضای تولید عنوان کرد.

وی در ادامه، به جایگاه و رتبه های متفاوت رسانه ها، تفاوت تعرفه ها و موارد دیگر پرداخت و از تهیه ساختاری در فولاد مبارکه در ارتباط با رسانه ها خبر داد.

 

نباتی نژاد گفت: تلاش ما براین است تا ارتباط خود را با رسانه ها در چارچوب های مشخص حفظ نماییم. همچنین، طبق تصمیمی که اتخاذ شده، با رسانه ای که کمتر از 3 سال با مجموعه فولاد فعالیت داشته است، دیگر کار نمی کنیم.

 

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان در ادامه صحبت های حمایتی مجموعه فولاد مبارکه از رسانه ها، از برگزاری یک دوره آموزشی برای خبرنگاران فعال در بخش صنعت با هماهنگی وزارت ارشاد و دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: یک دوره آموزشی 2 ماهه با هدف توامندسازی برای اصحاب رسانه برگزار می گردد. هزینه این دوره بر عهده فولاد مبارکه است و پس از اتمام دوره، مدرک معتبر داده می شود.

 

هادی نباتی نژاد گفت: در حال حاضر مجموعه بزرگ فولاد مبارکه سرآمد شرکت‌های پیشرو در افزایش کمی و کیفی محصولات خود بوده و نقش تأثیرگذار آن در میزان ارزآوری و کمک به شرایط اقتصادی کشور، از آن نمادی ساخته که تجسم خواستن و توانستن در ایران اسلامی است.

 

وی افزود: عظمت این شرکت خصوصی در پرتو برخی آمار و ارقام، وضوح بیشتری یافته که بر همگان آشکار است؛ شرکت فولاد مبارکه نامی است که در پس آن، تنها در سال گذشته فروش بیش از 7 میلیون و 500 هزار تن محصول فولادی محقق شده و در پرتو آن توسعه و گردش چرخ صنایع کشور خواهد بود.

 

نباتی نژاد یادآور شد: این شرکت نام‌آور ایرانی در سال گذشته با صادرات بیش از یک میلیون و 250 هزار تن محصول، درآمد قابل توجهی را از آن کشور نموده و در عین حال روند تغییرات سرمایه شرکت فولاد مبارکه در سال‌های گذشته به طور معناداری سیر صعودی داشته و با تحقق افزایش سرمایه اخیر به عنوان دومین شرکت بورسی به لحاظ ثبتی در کشور می‌باشد که همه این‌ها تنها قطره‌ای از دریای افتخارات فولاد مبارکه است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

 

 

 

 

کد خبر: 28010

نویسنده: فرزانه افسرطه

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0