10 مرداد 1400 - 9:00 ق.ظ

ساختمان جدید انجمن خانواده ناشنوایان استان اصفهان افتتاح شد

ساختمان انجمن ناشنوایان اصفهان بعد از پنج سال فعالیت گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، ساختمان انجمن ناشنوایان اصفهان بعد از پنج سال فعالیت در خیابان کاشانی اصفهان در محل جدید گشایش یافت.
 رحیمی عضو هیات مدیره انجمن و مشاور مدیرکل بهزیستی گفت: ما خواسته یا ناخواسته در جامعه ای زندگی می کنیم که باورهای نادرستی نسبت به ما ناشنوایان وجود دارد یکی از اهداف ما این است که باورهای نادرست و ذهنیت منفی جامعه را نسبت به ناشنوایان تغییردهیم، ما می خواهیم با حمایت شما بزرگواران و مسئولان هویت خودمان را به جامعه نشان دهیم.

 آیگین عباسی مدیرعامل انجمن و مترجم، خلاصه ای از گزارش فعالیت های انجمن را شامل: مشاوره ازدواج-مشاوره در زمینه روش های آموزشی تربیت کودکان ناشنوا در خانواده های شنوا و همچنین کودکان شنوا در خانواده ناشنوا ، برگزاری سمینارها و همایش های کشوری، برگزاری کلاس نهضت سوادآموزی، برگزاری کلاس های مهارتی و آموزشی تربیت مترجم زبان اشاره را ارایه کرد .

در ادامه، ولی الله نصر مدیرکل بهزیستی استان گفت:خیلی خوشحال هستم که این انجمن یکی از فعالترین موسسه در استان اصفهان است که در زمینه های فرهنگی،آموزشی و حقوقی ناشنوایان بسیار می کوشد.

نصر اصفهانی بیان داشت: خوشحالم که آقای رحیمی مشاور امور ناشنوایان بنده هستند و مشکلات و راهکارهای مربوط به خودشان را ارائه می دهد و این باعث تسریع در امور مربوط به نیازهای معلولین است چون بار بهزیستی بسیار سنگین است .

وی ادامه داد: بهتراست برای هر جامعه ای از خود فرد که تجربه دارد کمک گرفت. خوشبختانه این حرکت بسیار مثمربخش بود و امیدوارم ادامه پیدا کند و به زودی نیازهای افراد با نیازهای خاص برطرف شود.

همچنین منصور گلناری عضو هیات امنای انجمن از مسئولان درخواست حمایت کرد و خواستار توجه بیشتربه حق و حقوق ناشنوایان شد، زیرا ناشنوایی معلولیت پنهان است و قادر به شنیدن صدا نیستند و بنابراین صدایشان به جایی نمیرسد‌.

لازم به ذکراست، با همکاری گلناری هیات تحریریه انجمن پرورش پیدا کرد و نشریه به اسم آوای خاموشان تنها نشریه ویژه ناشنوایان در ایران چاپ شد تاکنون پنج شماره انتشار یافته است.

کد خبر: 27959

منبع: روابط عمومی بهزیستی استان اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0