9 مرداد 1400 - 8:32 ق.ظ

نماینده مردم شهرضا در مجلس:

پای تحقیق و تفحص مجلس به پای برنامه و بودجه اصفهان باز می شود

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از برخی تخصیص های سازمان برنامه و بودجه از احتمال تحقیق و تفحص از این سازمان خبر داد.

سمیه محمودی با انتقاد از اینکه برای سرمایه‌گذاری در اصفهان مدیران استانی بسیار سخت‌گیری می‌کنند، اظهار داشت: تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان و با هدف بررسی عملکرد این مجموعه در ابعاد مختلف به ویژه نحوه توزیع ناعادلانه اعتبارات در سطح استان، بررسی میزان هزینه‌ها و نحوه نگارش آمایش سرزمینی استان و اقدامات سازمان در راستای تحقق اهداف طرح آمایش به زودی آغاز می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه برنامه‌ریزی انجام شده در استان در راستای ایجاد بستر جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار گفت: ضعف عملکرد سازمان برنامه اصفهان در تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های آب‌رسانی، جلوگیری از فرونشست‌ها و مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان و هزاران سؤال دیگر که در ذهن مردم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نقش بسته است، طرح تحقیق و تفحص از این سازمان را کلید زد.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان در ۶ سالی که نماینده هستم باید عملکرد خود را توضیح دهد، افزود: منابع مالی دست این سازمان بوده است و باید توضیح دهد چرا منابع مالی به صورت ناعادلانه در بین شهرستان‌های استان توزیع شده است.

طرح آمایش سرزمینی اصفهان سیاسی و سلیقه‌ای است

محمودی با بیان اینکه طرح آمایش سرزمینی را به تعدادی از دانشجویان سپرده‌اند، بدون اینکه در شهرستان‌ها حضور داشته باشند، عنوان کرد: با هزینه گزافی این طرح نوشته شده است و هر کاری در استان بخواهد انجام شود که تمایل به انجام آن نباشد، می‌گویند این طرح با طرح آمایش سرزمینی مخالفت دارد، در صورتی که طرح آمایش را باید در شهرستان‌ها می‌آوردند و مزیت‌ها و مشکلات یک شهرستان را در نظر می‌گرفتند و بر اساس آن تصمیم می‌گرفتند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح آمایش سرزمینی اصفهان کاملا ًسیاسی و سلیقه‌ای نوشته شده که در دولت جدید این طرح بازنگری می‌شود و یک طرح با نگاه جامع در استان نوشته می‌شود، بیان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس بر این طرح بسیار نظر منفی داشت که این طرح، طرح قابل استنادی نیست و از سازمان برنامه کشور نیز شنیدم که با فشار رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مصوب شده است.

وی با تأکید بر این که طرح آمایش سرزمینی استان اصفهان نیاز به بازنگری دارد، گفت: از طرف دیگر شورای برنامه‌ریزی استان یکی از مهم‌ترین شوراهای استان است با توجه به اینکه دبیر این شورا سازمان برنامه و بودجه است، این مصوبات باید مشخص شود که چرا محدوده‌ای از استان همان طور رشد می‌کند و محدوده‌ای زیر فشار قرار می‌گیرد و هیچ اتفاقی برای آن نمی‌افتد.

مدیران نباید بعد از پایان دولت چمدان را ببندد و بروند

محمودی با بیان اینکه بیشترین تلاش‌مان این بود که شفاف‌سازی در موضوعات مختلف انجام شود، اضافه کرد: سازمان برنامه نباید این طور باشد که یک مدیری یک زمانی هر کاری خواست انجام دهد و تمام شود و مشکلاتی را برای آینده یک استان ایجاد کند و بعد از پایان دولت چمدان را ببندد و برود، باید فضایی ایجاد شود که مدیران برای عملکرد خود در هر جایی و در مدت زمانی که کار کردند، پاسخ عملکرد خود را چه درست و چه نادرست بدهند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه از ابزارهای نظارتی خود که تحقیق و تفحص است برای سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان استفاده می‌کنیم، گفت: باید از مدیرانی که مخالفت می‌کنند با بسیاری از موضوعات پرسید، چرا باید استان اصفهان به دو بخش تقسیم شود؟ چرا باید کاشان مدعی استقلال شود؟ این به خاطر عدم نگاه عادلانه به شهرستان‌های دیگر است.

وی افزود: وقتی در جلسات استان حضور پیدا می‌کنیم همه می‌گویند، یک اصفهان ستیزی در کشور وجود دارد، اگر اصفهان ستیزی در کشور وجود دارد، یک شهرستان ستیزی زیاد هم در استان وجود دارد، باید اجازه دهند شهرستان‌ها هم رشد کنند و مقابله با شهرستان‌ها نکنند؛ وقتی امکانات همه جا باشد سرریز جمعیت دیگر در شهر اصفهان نمی‌آید که مشکلات ایجاد شود.

در توزیع امکانات خیلی ناعادلانه برخورد شده است

محمودی با انتقاد از اینکه تمرکز برخی مدیران استانی یا بر منطقه‌‌ای خودشان و یا شهر اصفهان است، بیان کرد: در توزیع امکانات خیلی ناعادلانه برخورد شده است و در حمایت از طرح‌های اقتصادی ناعادلانه رفتار می‌کنند و این به ضرر استان اصفهان است و سبب می‌شود نمایندگان از همه فاصله داشته باشند و همه نمایندگان به شهرستان‌های خود توجه کنند و استانی فکر نکنند و این استانی فکر نکردن ضرر آن بسیار بیشتر است و این نوع نگاه‌ها باید تغییر پیدا کند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به زودی گزارش عملکرد نامطلوب این سازمان و مشکلات عدیده استان که ناشی از ضعف تفکر، تدبیر و عملکرد مدیران است برای مردم آشکار خواهد شد.

کد خبر: 27944

نویسنده: 101

منبع: فارس

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0