9 مرداد 1400 - 9:55 ق.ظ

مجری طرح‌های آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور:

هفته آینده آزادراه شرق اصفهان به نائین می‌رسد

مجری طرح‌های آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور:

هفته آینده آزادراه شرق اصفهان به نائین می‌رسد

علیرضا صلواتی مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور گفت: بخشی از آزادراه شرق اصفهان، حدفاصل آزادراه اصفهان – کاشان تا جاده فرودگاه، پنجشنبه همزمان با عیدغدیرخم با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

صلواتی با بیان اینکه ۵۵ کیلومتر از قطعات یک و دو این آزادراه تکمیل و بهره برداری شد، افزود: بخش باقیمانده قطعه دوم آزادراه شرق اصفهان نیز قرار است هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: بخش دوم این آزادراه، یکی از مهم‌ترین بخش‌های این آزادراه در تکمیل کریدور شمالی – جنوبی آزادراهی کشور و همچنین اتصال این کریدور به کریدور جاده‌ای شرقی – غربی کشور و جاده نائین به شمار می‌رفت، طی ماه‌های گذشته تکمیل شده است.

  • ۱,۵۲۰ میلیارد ریال هزینه برای آزادراه شرق اصفهان

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان با بیان اینکه برای این پروژه یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه صورت گرفته، افزود: در شرایطی که تا سال ۱۳۹۷، این پروژه تنها ۴۱ درصد پیشرفت داشت، با برنامه‌ریزی صورت گرفته در دو سال گذشته، زمینه فعالیت شبانه‌روزی و پیشرفت بالغ بر ۵۹ درصدی در بخش هشت کیلومتر صورت گرفته که این در نوع خود قابل توجه است.

صلواتی به ارزش فعلی پروژه اشاره کرد و گفت: هشت کیلومتر باقیمانده این بخش با هزینه بیش از یک هزار و ۵۲۰ میلیاردی، در حال حاضر ارزشی بالغ بر سه هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال داشته و نقش مهمی در تکمیل کریدور شمالی – جنوبی آزادراهی کشور دارد.

وی درباره مزایای اهداف و مزایای تکمیل بخش پایانی آزادراه شهید سردار حجازی گفت: تکمیل بخش مهمی از حلقه مفقوده کریدور آزادراهی شمال- جنوب کشور، تسهیل در حمل و نقل بار و مسافر استان‌های شمالی کشور به استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهکیلویه و بویر احمد، افزایش بهره‌‏وری آزاد راه اصفهان نطنز کاشان و اتصال کریدور شرقی – غربی کشور به کریدور آزادراهی شمالی – جنوبی کشور از جمله دلایل اهمیت این پروژه به شمار می‌رود.

  • کاهش ۸۰ دقیقه‌ای مسافرت از استان‌های جنوبی به شمالی

مجری طرح‌های زیربنایی اصفهان درباره اهمیت کل پروژه آزادراه سردار شهید حجازی نیز گفت: کاهش زمان سفر بین استان‌های شمالی و جنوبی بالغ بر ۸۰ دقیقه، کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر اتصال شمال به جنوب اصفهان، کاهش مصرف سوخت سالانه بالغ بر ۱۵ میلیون لیتر و ۷۳۰ میلیون لیتر در دوره بهره‌برداری ۲۰ ساله، کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای استان حدود ۱۵ درصد (کاهش تلفات جاده‌ای حدوداً ۲۵۰ نفر در دوره بهره‌برداری ۲۰ ساله) و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی طی دوره ۲۰ ساله معادل ۲ میلیون تن دی اکسید کربن از جمله مهم‌ترین مزایای این آزادراه به شمار می‌رود.

صلواتی در ارتباط با قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان گفت: کار قطعه سوم این آزادراه نیز که از ۷۰ کیلومتری نطنز تا سه‌راهی مبارکه امتداد می‌یابد و ترافیک را به طور کامل از شهر اصفهان خارج و به سمت سه‌راهی مبارکه هدایت می‌کند، از بهمن سال گذشته آغاز شده و امیدوار هستیم که تا پایان امسال بخشی از این قطعه نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: در کنار پروژه‌های استان اصفهان، پروژه‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور مثل آزادراه اصفهان- شیراز، شیراز- بوشهر، کرمان- زاهدان و سایر آزادراه‌ها نیز در حال اجرا بوده و از این رو مهم‌ترین پروژه آزادراهی ما، شبکه آزادراهی کشوری است.

 

204

کد خبر: 27871

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0