6 مرداد 1400 - 12:15 ق.ظ

29 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال برای شهروندان منطقه 5

۲۹ پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی و … در منطقه پنج شهرداری با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر و مدیران شهری با صرف اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد ریال اجرا و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، احداث باند دوم بلوار نظام در سپاهان شهر با توافق سپاه صاحب‌الزمان (عج) به طول ۱۴۰۰ و عرض ۱۱ متر از جمله پروژه‌های منطقه پنج به شمار می‌رود که با حضور مدیران شهری به بهره‌برداری رسید.

ساماندهی گذر هوانس شیرازی به مساحت تقریبی دوهزار و ۹۰۰ مترمربع، ساماندهی و تعریض پیاده‌روهای خیابان نظر میانی از دیگر پروژه‌های تکمیل شده در منطقه پنج شهرداری است.

همچنین احداث خط انتقال پساب از سپاهانشهر به صفه و احداث پروژه ارتقای تصفیه خانه تکمیلی پساب سپاهانشهر به روشانعقاد و لخته‌سازی، در زمینی به مساحت ۶۷۵ مترمربع با مجموع ظرفیت ۱۴۰ لیتر در ثانیهاز پروژه هایی است که مورد بهره برداری قرار گرفت.

ساماندهی گذر چهارسوق حدفاصل خیابان خاقانی تا کوچه سنگتراش‌ها، ساماندهی گذر نمازخانه استیفن و کوچه تلگرافخانه، ساماندهی پیاده‌روهای مجاور رودخانه در پارک‌های ملت و سعدی نیز از دیگر طرح‌هاییبود که به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

کفپوش ورزشی تارتان در مسیر پارک ملت حدفاصل سی و سه پل تا پل فلزی ویژه عبور دوچرخه و پیست دو،پیاده‌روسازی خیابان حکیم نظامی به طول ۴۸۰ متر و عرض پنج متر، ایجادپاتوق گنجینه زندگی حسین آباد، پیاده‌روسازی ضلع جنوبی خیابان دانشگاه حدفاصل خیابان توحید تا میدان آزادی و مناسب سازی و بهسازی معابر سطح منطقه از دیگر پروژه‌های انجام شده این منطقه است.

ساماندهی مادی و گذر روبروی مدرسه فرانسوی‌ها، پیرایش شهری بدنه تجاری خیابان حکیم نظامی، تعمیرات و نگهداری ابنیه شهری (عمرانی)، پیاده‌روسازی و آسفالت معابر در سطح منطقه همچنین آذین‌بندی ورودی کوه صفه از دیگر پروژه‌هایی است که به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

 

هر روز خدمتی جدید به مردم تقدیم می شود

قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان در این آیین با بیان اینکه در بین دو عید بزرگ مسلمین هستیم، اظهار کرد: این اعیاد بزرگ را برگزیدیم تا در قالب برنامه های ” عید تا عید”هدیه های ناقابلی را در این روزهای مبارک تقدیم شهروندان عزیز کنیم، این افتخار بزرگی است و خوشحالیم که هر روز نه یک خدمت بلکه خدمات متعدد تقدیم مردم اصفهان می شود.

وی بیان کرد: هر یک از این افتتاحیه ها می توانست با حضور مقامی کشوری و جمعیتی بسیار از شهروندان برگزار شود اما به دلیل شرایط کرونایی این برنامه های افتتاحیه و کلنگ زنی ها به صورت غریبانه و بدون حضور ذینفعان برگزار می شوداما امیدوارم هر یک از این برنامه ها بتواند گره ای از مشکلات مردم باز کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در منطقه 5 شهرداری اصفهان اتفاقات بسیار خوبی افتاده است، ادامه داد: از تمام متولیان این اتفاقات که این خدمات را مهیا کردند تا این خدمات به صورت یکپارچه در این روز برگزار شود تشکر می کنم.

وی اضافه کرد: در حوزه تصفیه آب، مخازن، لوله گذاری ها و سایر پروژه های عمرانی بالغ بر 400 میلیارد تومان پروژه در منطقه 5 شهرداری افتتاح شد، شاید شهروندان ندانند که پس از مترو با هزینه بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان در چهار سال گذشته و پس از رینگ چهارم و سالن اجلاس، برای احداث تصفیه خانه های مختلف در شهر بیشترین هزینه صورت گرفته است.

نوروزی با بیان اینکه 86 کیلومتر لوله گذاری و 22 هزار مترمکعب مخزن سازی و تصفیه خانه هایی در19 نقطه احداث شده است، تاکید کرد: در زیر زمین، گوشه و کنار شهر و در مناطق مختلف اتفاقات بسیار بزرگی رقم خورده است، مگر می شود در شرایط خشکسالی 4 هزار هکتار فضای سبز را بدون این روشها نگهداری کرد که جا دارد از مسئولین سازمان پارک ها و فضای سبز که توانسته اند با هزینه های سنگین این فضای شادی آور و بخش مهمی از هویت شهری را با تصفیه پساب حفظ کنند، تشکر کنیم.

آبیاری ۳۵ درصد فضای سبز شهر اصفهان با استفاده از آب‌های خاکستری

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد از فضای سبز چهار هزار هکتاری شهر اصفهان با استفاده از آب‌های خاکستری آبیاری می‌ شود، افزود: پیش بینی شده بود که تا پایانبرنامه ۱۴۰۵ این میزان به ۵۰ درصد برسد در حالی که با اقدامات صورت گرفته این هدف تا پایان سال جاری محقق خواهد شد و در واقع تا پایان سال کار پنج سال دیگر پایان می ‌یابد.

شهردار اصفهان گفت: آنچه که در مورد تکمیل بخش های مختلف حلقه حفاظتی شهر اصفهان تاکنون وعده داده بودیم زودتر از موعد انجام شده، آزادسازی سخت ترین نقطه این حلقه یعنی نقطه صفر در کنار کارخانه قند انجام شده و در آن نقطه بزرگترین پل ها را ساختیم و هفته گذشته هم در کنار سپاهانشهر کلنگ بخش دیگری از رینگ چهارم بر زمین زده شد، کلنگ پیست دوچرخه سواری هم در این نقطه به زمین زده شد و کار ساخت آن با همکاری ارتش و هزینه شهرداری آغاز شد.

وی گفت: متروی بهارستان در اختیار شهرداری اصفهان نیست اما راه طولانی را طی کرده است و قرار است مسیری برای سپاهانشهر اندیشیده شود، طراحی های لازم برای آن صورت گرفته است، محوطه بزرگ 600 هکتاری در منطقه 5 برای مترو مسیری را طی می کند که آبادانی را به همراه می آورد، زیرساخت ها را تقویت می کند، نیاز به ایجاد رینگ را تشدید می کند و مترو و ایستگاه را به گونه ای می کند تا راه برای آمد و شد هموارتر شود و اینها مجموعه خدمات بزرگی است که یا به اتمام رسیده یا آغاز شده است و بودجه های آن پیش بینی شده است.

نوروزی اظهار کرد: امیدوارم همه مسئولین و مردم این مسیر خدمت رسانی را به گونه ای تداوم بخشند که برنامه 1405 که رفاه و آبادانی را برای شهر تدوین کرده بدون خلل و خدشه مسیر خود را طی کند تا بهزیستی، تامین و امید برای شهر تقویت شود و مردم بدانند در شهری زندگی می کنند که با برنامه مدیریت می شود و بدانند که تا دو سال دیگر شهر در چه وضعیتی قرار دارد و چه امکاناتی فراهم می شود.

وی با بیان اینکه با همت همه مدیران و نظارت همگانی مردم مسیر خدمت رسانی برای شهروندانی که استحقاق خدمت دارند تداوم خواهد یافت، افزود: امیدوارم طی چهار سال گذشته توانسته باشیم آنچه را تکلیف ما بوده به نحو درست انجام داده باشیم هر چند ضعف هایی هم وجود داشته چراکه در کار بزرگ ضعف هایی هم هست که من از این جهت از مردم عزیز عذرخواهی می کنم.

به هیچ وجه خستگی و بی انگیزگیبر مدیران شهری مستولی نشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر و اعیاد دیگر شیعیان و مسلمانان، اظهار کرد: برای ولادت امام علی(ع) و اعیاد دیگر وظیفه داریم جشن ها و مراسم های مختلفی برگزار کنیم، اینها جزو تکالیف مدیریت شهری است اما یکی از کارهای مهم تر ما در نظام جمهوری اسلامی پیروی از منش، گفتار،عدالت، سیر و سلوک، زندگی اجتماعی و خانوادگی امام علی(ع) است که باید آنرا در جامعه خود ساری و جاری کرده و جزو دغدغه های ما باشد.

علیرضا نصر تصریح کرد: اگر نظامی مدعی پیروی از امام علی(ع) است و سکاندار و پرچمدار شیعه در جهان است باید تلاش کند مردم جلوه خاصی از رفتار و گفتار این مرد بزرگ را در جامعه ببینند لذا برای این منظور در ابتدا باید شناخت و آگاهینسبت به این امام پیدا کرده و بعد به آنچه آموخته ایم عامل شویم.

وی اضافه کرد: از حدود دو سال پیشکه در شرایط کرونا قرار گرفتیم مقداری در برنامه های خود تغییر روش دادیم و با هماهنگی شهردار پرتلاش اصفهان و با توجه به محدودیتها برنامه هایافتتاحیه هر یکشنبهبه جلسات علنی شورا آمد و مدیران مناطق و سازمان ها را در شورا دعوت کردیم تا گزارشیاز کارهای انجام شده داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهانبا بیان اینکه هم اکنون حدود دو سال است هر یکشنبه میزبان شهرداران هستیم،افزود: خدا را بابت اینهمه اتفاق بزرگ در شهر سپاسگزارم.

وی بیان کرد: فاصله برگزاری برنامه های افتتاحیه کمتر شده استبه نحوی که در روزهای پایانی این دوره مدیریت شهری در برنامه های عید تا عید شهرداری هر روز شاهد اجرای افتتاحیه ها و برنامه های مختلف در شهر اصفهان هستیم و همه این اتفاقات در سایه تلاش و کوشش مدیران شهرداری، شهردار، معاونین و تسهیل امور از طریق همکارانم در شورا در جهت سرعت بخشیدن به این اتفاقات بوده است.

نصر با بیان اینکه از حدود ۶ ماه پیش در صحن علنی شورا اعلام کردیم با قدرت، صلابت و با انگیزهزیاد تا ساعات پایانی ماموریتاین دوره مدیریت شهری مسائل مختلف شهر را دنبال می کنیم، گفت: امروز شاهد این اتفاق هستیم و به هیچ عنوان دلمردگی، خستگی، بی انگیزگیبر مدیران شهری مستولی نشد، حتی بعد از انتخاباتسرعت عمل بیشتر شد و این زیبنده مدیرانی است که از شهیدبهشتییاد گرفته اند که می گفت ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت و هم اکنون مدیریت شهری اینگونه است.

وی گفت: اگر قصوری پیش آمد مردم مارا ببخشند هر چند قصدی بر این قصور نبوده است،همراهی مردم در کنار ما باعث خیر و برکت بوده و هیچگاه بدون مردم حرکت نکردیم و آنها را پشتوانه محکم برای مدیریت شهری می دانیم.

8 میلیارد هزینه برای تصفیه خانه پساب سپاهانشهر

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در ادامه این آیین با بیان اینکه دغدغه حوزه خدمات شهری بحث تامین پایدار منابع آبی بوده است، اظهار کرد: یکی از رویکردهایی که در این دوره دنبال کردیم موضوع تامین زیرساخت ها، خطوط انتقال، مخازن مورد نیاز و احداث تصفیه خانه های پساب بود.

حسین امیری با بیان اینکه شهر اصفهان بیش از 5 هزار و 200 هکتار فضای سبز دارد که 4 هزار و 200 هکتار آن در اختیار شهرداری است، تصریح کرد: برای تامین آب این مقدار فضای سبز بالغ بر 56 میلیون مترمکعب آب نیاز است در صورتی که با مدیریت صحیح و بهینه که خدمات شهری دراین حوزه به کار برده است مصرف آب را به 36 تا 40 میلیون مترمکعب تقلیل داده ایم.

وی ادامه داد: یکی از منابع بسیار خوب موضوع استفاده از آب های خاکستری بوده که در شهر اصفهان از سال 96 پیگیری شد و خوشبختانه تصفیه خانه پساب شاهین شهر با ظرفیت 100 لیتر بر ثانیه به بهره برداری رسید و روند تکمیل تصفیه خانه پساب سپاهان شهر را دنبال کردیم که در سال 97 به بهره برداری رسید.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: امروز نیز بهره برداری از سیستم انعقاد، ته نشینی و بهبود کیفیت این تصفیه خانه ها انجام شد که در این مرحله بیش از 8 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. در مجموع در حوزه پروژه های آب رسانی بالغ بر 200 میلیارد تومان در جهت اجرای 86 کیلومتر خطوط انتقال و کلکتور، همچنین احداث 22 هزار مترمکعب مخزن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه دو تصفیه خانه در حال بهره برداری، دو تصفیه خانه در حال احداث و دو تصفیه خانه نیز در حال انعقاد قرارداد به صورت سرمایه گذاری است، گفت: امیدواریم با این روند بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که میزان استفاده ما از آب های خاکستری به 50 درصد برسد. پیش بینی کرده بودیم سال 1405 به این رقم برسیم اما خوشبختانه با حمایت های شورای شهر و دستورات شهردار محترم اصفهان هم اکنون  35 درصد از آبیاری فضای سبز با استفاده از آب های خاکستری انجام می شود.

امیری ادامه داد: اگر دو تصفیه خانه ای که در حال احداث است هر چه سریعتر تا پایان سال تکمیل شود به 50 درصد ظرفیت استفاده از آب های خاکستری می رسیم، این یک نوید بسیار خوب برای حفظ و نگهداری فضای سبز شهر اصفهان است که به عنوان فیلتر هوای شهر عمل می کند.

وی افزود: امیدوارم روزی شاهد جاری شدن دائمی آب زاینده رود در شهر اصفهان باشیم.

*195 میلیاد تومان پروژه برای منطقه 5

مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان نیز در ادامهاین مراسم، اظهار کرد: امروز پروژه های متعددی با هزینه ای بالغ بر 195 میلیاد تومان به بهره برداری رسید، این در حالیست که حدود 40 روز پیش نیز حدود 320 میلیارد تومان پروژه افتتاح شد.

احمد رضایی اظهار کرد: طی دو سال و نیم گذشته حدود 145 پروژه عمرانی در منطقه 5 شکل گرفته است و اتفاقاتی که افتاده با هدف رویکردهای مدیریت شهری مبنی بر توجه به زیست پذیری شهر، شهر دوستدار سالمند، شهر دوستدار کودک و … بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه هایی که امروز به بهره برداری رسید خیابان نظام است، ادامه داد: این خیابان تا قبل از این عرضی 6 متری داشته است که امروز عرض آن با آزادسازی های مورد نیاز و همکاری سپاه به 30 متر رسیده است و اثر ان در آینده برای سپاهانشهر کاملا مشهود خواهد بود.

وی افزود: یکی از اتفاقات بسیار خوب دیگر موضوع تصفیه خانه سپاهان شهر و مباحث استفاده از آب های خاکستری بود. امروز مخازن انعقاد، لخته سازی و ته نشینی احداث و بخشی از آن بارگیری شد، مخازنی که به دلیل تابش آفتاب دچار جلبک می شد مسقف شد، خط انتقال که حدود 6.5 کیلومتر بود احداث و در راستای توجه به تنش های خشکسالی مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان بیان کرد: پیاده راه نظر با 450 متر طول و با هزینه بالغ بر 8.5 میلیارد تومان احداث می شود، مسیر سلامت بوستان ملت و سعدی با هزینه حدود 8 میلیارد تومان به بهره برداری رسید، پاتوق گنجینه های زندگی با حدود 6 میلیارد تومان، بازسازی استخر سلمان با هزینه 4 و نیم میلیارد تومان و … نیز امروز در اختیار مردم قرار گرفت.

وی اضافه کرد: حدود 143 میلیارد تومان هزینه آزادسازی این پروژه ها شده است و ارزش کارهایی که انجام شده بیش از 300 میلیارد تومان در واحد املاک است.

رضایی با بیان اینکه علاوه بر پروژه هایی که امروز بهره برداری می شود تا پایان سال قابلیت بهره برداری 195 میلیارد تومان پروژه های مختلف در قالب رینگ و پیست دوچرخه سواری، پارکینگ خیابان توحید، فرهنگسرای حسین آباد، سالن مطالعه سپاهانشهر و فضای باز شهری خیابان وحید وجود دارد، افزود: 550 میلیارد تومان پروژه دیگرشامل درایگاه نظر، پارک 22 هکتاری گل نرگس، پردیس موسیقی، مناسب سازی محور چهارباغ بالا و … برای منطقه پنج شهرداری در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر: 27824

منبع: ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0