5 مرداد 1400 - 8:05 ق.ظ

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

261 دستگاه اتوبوس در 4 سال اخیر خریداری شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: 261 دستگاه اتوبوس در 4 سال اخیربرای نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان خریداری شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: 261 دستگاه اتوبوس در 4 سال اخیربرای نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مسعود بنده خدا با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در این دوره مدیریت شهری با افزایش تعداد ناوگان ملکی شهرداری روبرو بودیم، اظهار کرد: این تعداد از 892 دستگاه به 937 دستگاه افزایش پیدا کرده است و مابقی اتوبوس های شهر متعلق به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به تلاش برای کاهش عمر ناوگان طی 4 سال گذشته، افزود: عمر ناوگان از 8.9 به 8.2 سال کاهش پیدا کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مجموع طی چهار سال گذشته 261 دستگاه اتوبوس خریداری شده است، گفت: این تعداد اتوبوس در خطوط مختلف شهر اصفهان به کار گرفته شده و می شود.

وی با اشاره به خرید 45 دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان عمومی شهر اصفهان اظهار کرد: 25 دستگاه اتوبوس 12 متری دیزلی آتروس از شرکت ایران خودرو دیزل با هزینه یکصد میلیارد و 280 میلیون تومان خریداری شده است.

بنده خدا بیان کرد: این 25 دستگاه اتوبوس از محل انتشار 130 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای استفاده در مسیر دارک، امام علی (ع) و شیخ صدوق خریداری شده است.

وی با بیان اینکه 20 دستگاه دیگر از نوع اتوبوس های 12 متری اسکانیا است که برای خرید آن 34 میلیارد و 240 میلیون تومان هزینه شده است، اظهار کرد: هزینه خرید این تعداد اتوبوس از منابع داخلی شهرداری تامین شده است و برای حرکت در مسیر خط لاله، پروین، میدان امام حسین (ع) و دشتستان، بزرگمهر و سی و سه پل به کار گرفته خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: میانگین عمر فعلی کل اتوبوس های بخش دولتی و خصوصی شهر 11.1 سال  و میانگین عمر فعلی ناوگان ملکی شهرداری 8.7 سال است که با پیوستن این 45 دستگاه اتوبوس میانگین عمر ناوگان به 8.2 سال کاهش می یابد.

بهره برداری از اتوبوس های جدید شهر اصفهان در روز عید غدیر خم

در ادامه این جلسه، علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تا آخرین روز کاری مدیریت شهری، برنامه و پروژه را با تلاش ادامه خواهیم داد، اظهار کرد: در این روزهای باقی مانده انتظار داریم طرح های عمرانی باقی مانده در اختیار مردم قرار گیرد و پروژه هایی که در بودجه اعتبار آنها مشخص شده، آغاز شود. ضمن آنکه، تعداد طرح های در نوبت افتتاح زیاد است.

مشکلات حقوق ها حل شده است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مدیریت شهری به گونه ای تحویل می شود که هیچ بدهی بابت حقوق و مزایای کارکنان و کارگران وجود ندارد و در این دوره تلاش شهرداری برای پرداخت حقوق کارکنان قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: یکی از دشواری های گذشته، پرداخت حقوق و مزایای شرکت اتوبوسرانی بود که در مدت اخیر با حداقل زحمت پرداخت شد.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه باید در آستانه انتقال مسئولیت ها به دور از حاشیه سازی کار انجام شود و این اقدام با رفتار حرفه ای همراه باشد، گفت: تلاش مدیریت کنونی، همراهی با منتخبان شورای جدید بوده است به گونه ای که اعلام گزارش، برگزاری جلساتی در خصوص برنامه بودجه و برنامه اصفهان 1405 از سوی مدیریت کنونی با منتخبان شورا صورت گرفته است.

وی با اشاره به زمان پایان مسئولیت شورای پنجم شهر اصفهان گفت: هنوز از طرف وزارت کشور زمانی به شورا اعلام نشده و آمادگی داریم که هر زمان این امر اعلام شود، انتقال مسئولیت را انجام دهیم. بنابراین تا آن زمان جلسات علنی و کمیسیون تلفیق برگزار خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در هفته جاری اتوبوس های جدید خریداری شده برای اصفهان وارد شهر می شود و در روز عید غدیر خم شاهد بهره برداری از 45 دستگاه اتوبوس خواهیم بود. این تعداد اتوبوس از محل اوراق مشارکت سال گذشته خریداری شده است.

کد خبر: 27718

منبع: شهرداری اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0