3 مرداد 1400 - 10:58 ق.ظ

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان:

حوزه آی تی زمینه ساز اشتغال است

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان در جمع رسانه ها در معرفی نظام صنفی رایانه‌ای گفت: نظام صنفی رایانه‌ای در جهت ساماندهی، ایجاد تشکیلات، تعیین وظایف و نظم‌بخشی به فعالیت تجاری رایانه‌ای مجاز و حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزار وضع و تحت نظارت شورای عالی انفورماتیک کشور تنظیم می‌گردد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر اصفهان، کاظم آیت الهی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران گفت : حوزه آی تی ، یکی از بهترین زمینه سازان اشتغال در استان است و هزینه کردن در این حوزه ، سرمایه گذاری است ولی اغلب مردم شناخت درستی از فن آوری اطلاعات و ارتباطات  ندارند و در نهایت از آن استفاده درست نمی کنند.

وی به تشریح نظام صنفی رایانه ای وحوزه فن آوری اطلاعات وارتباطات پرداخت و گفت: تنها نهاد فراگیر بخش خصوصی که رئیس شورای مرکزی آن بطور مستقیم توسط ریاست جمهور تعیین می شود ، نظام صنفی رایانه ای است که به هیچ عنوان اعتبار مالی دولتی ندارد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان به معرفی از نظام صنفی رایانه‌ای اشاره کرد وافزود : نظام صنفی رایانه‌ای در جهت ساماندهی، ایجاد تشکیلات، تعیین وظایف و نظم‌بخشی به فعالیت تجاری رایانه‌ای مجاز و حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزار وضع و تحت نظارت شورای عالی انفورماتیک کشور تنظیم می‌گردد.

آیت الهی افزود : دانش آموختگان رشته‌های رایانه، مهندسی برق، ریاضی و رشته‌های مرتبط که حداقل دو سال از زمان فارغ‌التحصیلی آنان در رشته‌های مزبور گذشته و یا در آزمونی که به همین منظور از سوی سازمان نظام برگزار می‌گردد موفقیت لازم را احراز نمایند، به عنوان شخص حقیقی به عضویت سازمان نظام درمی‌آید.

وی ادامه داد : عضویت در این نظام صنفی برای کلیه فعالان صنف الزامی است و کسانی که بدون اخذ مجوز فعالیت از این نظام صنفی به فعالیت بپردازند، مشمول مجازات‌های مربوط به تخلفات صنفی مذکور در قانون امور صنفی مصوب اسفندماه 1382خواهند بود.

آیت الهی افزود: ساختار نظام صنفی در هر استان بصورت سازمانی شکل می گیرد و برای فعالان حوزه فن آوری اطلاعات در سه شاخه ؛ شرکت های اقتصادی ، شاخه فروشگاهی و اشخاص حقیقی و مشاوران فعالیت می کند که در این سه شاخه ها ، اعضای نظام صنفی رایانه ای فعال هستند.

وی با بیان اینکه شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور بالاترین رکن این سازمان است ، ادامه داد: شورای انتظامی بدوی و شورای تجدید نظر ، قوای داوری بین شاکیان و متشاکیانی هستند که عضویت سازمان را دارا  باشند .

آیت الهی به رتبه دومی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان را در کشور اشاره کرد و ادامه داد : تعداد هیئت رئیسه در استان اصفهان 16 نفر هستند و شورای مرکزی در تهران 23 عضو دارد که دو نفر آنان ،  از هیئت رئیسه استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه عموم نمایشگاه های تخصصی زیر نظر سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار می شود ، افزود : بیش از 800 شرکت عضو ، حدود130 فروشگاه و بیش از 400 عضو حقیقی ، زیر نظر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان فعالیت می کنند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان با بیان اینکه شمول کار نظام صنفی ،در کارهای فن آوری و اطلاعات است ، افزود : متأسفانه هم در حاکمیت و هم در بخش خصوصی عدم شناخت درست از حوزه فن آوری اطلاعات وجود دارد.

آیت الهی افزود: هرتشکل اقتصادی مانند حوزه های بلاکچین ، سخت افزار و نرم افزار، سیستم های اطلاعاتی ، اینترنت ، خدمات فضای مجازی و.. که می خواهد در حوزه فن آوری و اطلاعات کار کند ، باید از خدمات مشاوره ای سازمان استفاده نماید.

 

 

 

 

کد خبر: 27646

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0