26 تیر 1400 - 8:00 ب.ظ

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خبر داد:

مصرف 5 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در استان اصفهان در 3ماههسال جاری

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از مصرف بیش از 4میلیارد و 917میلیون و112هزار متر مکعب گاز طبیعی طی سه ماهه نخست سال جاری درسطح استان خبر داد و گفت: مصرف گاز در استان در سال‌های اخیر با توجه به توسعه شبکه گاز و جذب مشترکین جدید، افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، سید مصطفی علوی مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال 1400 در بخش های خانگی، عمومی و صنعتی استان حدود 5 میلیارد متر مکعب گاز مصرف شده، افزود: از این میزان، 4 میلیارد و 287 میلیون متر مکعب مربوط به مصرف صنعتی و 553 میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی و 77میلیون متر مکعب نیز در بخش عمومی مصرف شده است.

 علوی، افزود: طی سه ماهه اول سال سهم گاز طبیعی در بخش صنایع، مصارف عمده و نیروگاه ها 87 درصد، در بخش خانگی 11 درصد و در بخش عمومی 2 درصد بوده است.

وی، تصریح کرد: طبیعتاً در فصل گرم سال مصرف گاز در بخش خانگی و عمومی نظیر اماکن مذهبی، ورزشی، فرهنگی و… کاهش می یابد اما حجم زیادی از گاز در بخش تولید و صنعت استان مصرف می شود لذا هر چقدر مصرف منطقی و صرفه جویی انرژی داشته باشیم، چرخه تولید استان  قوی تر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، تامین مستمر و پایدار گاز طبیعی را نیازمند مشارکت مشترکین در رعایت الگوهای مصرف برشمرد و گفت: افزایش تعداد مشترکین گاز در روند رو به رشد مصرف گاز طبیعی تاثیر داشته است، اما قطعاً با رعایت الگوی مصرف بهینه گاز طبیعی و رعایت دمای رفاه می توانیم در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنیم.

کد خبر: 27536

منبع: شرکت گاز استان اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0