26 تیر 1400 - 4:33 ب.ظ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی:

موج پنجم کرونا در اصفهان با سرعت در حال گسترش است

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موج پنجم همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ به سرعت در حال گسترش در این استان است به‌طوریکه احتمال دارد این موج نسبت به دوره‌های قبلی شدیدتر باشد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موج پنجم همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ به سرعت در حال گسترش در این استان است به‌طوریکه احتمال دارد این موج نسبت به دوره‌های قبلی شدیدتر باشد.

آرش نجیمی افزود: تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز و بسیار پر خطر کرونا در استان در عرض یک هفته افزایش یافت و در زمان حاضر هشت شهرستان در این شرایط قرار داشته و احتمال قرمز شدن شهرهای بیشتر در روزهای آینده وجود دارد.

وی با بیان اینکه آمار بستری و ابتلا به کرونا نیز به سرعت در حال افزایش است، اظهار داشت: میزان شیوع ویروس کرونا در زمان حاضر به ۴۰ درصد رسیده  است و احتمال رسیدن آن تا ۵۰ درصد در روزهای آینده وجود دارد.

نجیمی به افزایش میزان بستری‌های جدید روزانه در بیمارستان ها نیز اشاره و اضافه کرد: تعداد بسترهای جدید روزانه در ۲ هفته قبل کمتر از ۲۰۰ نفر بود اما اکنون به بالای ۳۰۰ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تعداد کل بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان‌های استان امروز به نزدیک یک هزار و ۵۰۰ نفر رسید، خاطرنشان کرد: در اوج موج چهارم کرونا در اواخر فروردین امسال تعداد بیماران بستری به ۲ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده بود.

وی به بالا رفتن تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه اشاره کرد و گفت: این شاخص تا چند روز پیش کمتر از ۲۰۰ نفر بود اما امروز به ۲۰۱ نفر رسید که نشانه خوبی نیست زیرا افزایش تعداد بیماران بدحال احتمال بیشتر شدن میزان مرگ و میر را نشان می‌دهد.

نجیمی با بیان اینکه ۷۰ درصد از بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان‌های استان در کلانشهر اصفهان هستند، اظهار داشت: تخت‌های بیمارستان‌های مرجع کرونا در شهر اصفهان پر شده اند و نیاز است ظرفیت‌های بیشتری در این زمینه در سایر بیمارستان‌ها ایجاد شود.

وی افزود: رعایت دستورهای بهداشتی در اصفهان بسیار کاهش یافته است و ما از مردم می‌خواهیم که برای پیشگیری از بدتر شدن شرایط از برگزاری تجمع و دورهمی پرهیز کنند.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در شبانه روز گذشته از سه هزار و ۱۹۳ نمونه تست کرونا، یک هزار و ۲۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

همچنین، در زمان حاضر یکهزار و ۴۴۹ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۲۰۱ آنها بدحال بوده و در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری کووید ۱۹ شهرستان های اصفهان، کاشان، اردستان، خمینی شهر، شهرضا، لنجان، نایین و آران و بیدگل در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) قرار دارد.

کد خبر: 27531

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0