17 تیر 1400 - 8:55 ق.ظ

شهردار اصفهان خبر داد:

مشارکت هزار و 830 میلیارد تومانی بخش خصوصی با شهرداری اصفهان در 4 سال اخیر

شهردار اصفهان گفت: در سال های اخیر شهرداری توانست به نحو شایسته اعتماد سرمایه گذاران را جلب کند به طوریکه میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی به 77 قرارداد با شهرداری اصفهان رسیده و بخش خصوصی هزار و 830 میلیارد تومان با شهرداری مشارکت کرده است.

افزایش خواهرشهرها به 16 شهر تا پایان 1400

شهردار اصفهان گفت: در سال های اخیر شهرداری توانست به نحو شایسته اعتماد سرمایه گذاران را جلب کند به طوریکه میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی به 77 قرارداد با شهرداری اصفهان رسیده و بخش خصوصی هزار و 830 میلیارد تومان با شهرداری مشارکت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در برنامه «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با اشاره به رونق نشست های بین المللی شهرداری در چهار سال اخیر، اظهار کرد: سال 1389 پیمان اصفهان با بعلبک لبنان رقم خورد و دیگر اتفاقی در این حوزه روی نداد؛ از همین رو در این دوره تلاش کردیم و با وجود شرایط پیچیده ای که پیوند خواهرشهری دارد با گذر از تایید مراجع مختلف مانند وزارت کشور و وزارت خارجه، با پیگیری پیوند خواهرخواندگی اصفهان و سمرقند که هر دو فارسی زبان هستند، منعقد شد.

وی ادامه داد: در این دوره چراغ روابط با برخی خواهرشهرها مثل شهر کویت که کم سو شده بود، پرفروغ شد، همچنین در شرایط کرونایی با بسیاری از سفرا و خواهرشهرها گفت و گو کردیم.

شهردار اصفهان افزود: در شرایط کرونایی توسط بخش خصوصی دو نمایشگاه در چین و یک نشست علمی با سن پترزبورگ و نیز دو نمایشگاه عکس در سنپترزبورگ و پورتو برگزار شد؛ البته اگر شرایط مساعد شود مبادلات اقتصادی به خوبی رخ می دهد.

وی تصریح کرد: انعقاد پیوند با شهرهای پورتو و حیدرآباد برای خواهرخواندگی هم در دستور کار است و امیدواریم در این دوره مدیریت شهری به سرانجام برسد که اگر هم نشد، زمینه فراهم شده تا در مدیریت بعدی قرارداد امضا شود و تا پایان 1400 امیدوارم تعداد خواهرشهرها به 16 شهر برسد.

نوروزی افزود: در قالب همین تعاملات، هدایایی از اقلام بهداشتی از سوی فرایبورگ، شهر خواهرخوانده اصفهان به اصفهان ارسال شد تا به بیمارستان ها هدیه شود.

وی با بیان اینکه برنامه ما در شهرداری این بود که فضای خدماتی به گونه ای برنامه ریزی شود تا رضایت شهروندان و اصناف تامین شود، گفت: در این زمینه پروژه های متعددی در حوزه ساماندهی مشاغل اجرا شد که یکی از آنها افتتاح تالار 25 میدان مرکزی میوه و تره بار با 28 غرفه است، همچنین برای آسایش حال کشاورزان در گرما و سرما محیط بزرگی در میدان، مسقف شد.

شهردار اصفهان با اشاره به راه اندازی نیروگاه خورشیدی میدان مرکزی میوه و تره بار شهر افزود: در زمان آغاز این دوره مدیریت شهری 240 کیلووات ساعت توان تولید انرژی خورشیدی وجود داشت که اکنون به 600 کیلووات افزایش پیدا کرد و در آپارتمان های شهر هم شرایطی برای استفاده از تجهیزات خورشیدی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: طی 4 سال اخیر در شهرداری مرکزی، در نقاطی مانند سالن اجلاس سران، منطقه هشت، میدان میوه و تره بار و … نیروگاه های خورشیدی راه اندازی شده است.

نوروزی بیان کرد: مقدمات اجرای اولین جشنواره بین المللی صنایع دستی کلید خورده است و قرار است نشان «دست خلاق» را به شش هنرمند برگزیده اهدا کنیم تا از صنایع دستی حمایت شود؛ شهرداری محور این جشنواره است و وزارت میراث فرهنگی هم مشارکت دارد.

12 ایستگاه خط دوم مترو اصفهان در حال ساخت است

وی افزود: در سال های اخیر شهرداری توانست به نحو شایسته اعتماد سرمایه گذاران را جلب کند به طوریکه میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی به 77 قرارداد با شهرداری اصفهان رسیده و هزار و 830 میلیارد تومان بخش خصوصی با شهرداری مشارکت کرده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: 12 ایستگاه خط دوم مترو در حال احداث است و برخی تا 98 درصد پیشرفت داشته است و ایستگاه سیزدهم هم در آستانه آغاز ساخت است و حفاری تونل ها هم از دو جبهه انجام می شود.

وی اظهار کرد: 9 کیلومتر از خط دوم از کهندژ تا خمینی شهر باقی می ماند که بخشی در رهنان و بخشی در خمینی شهر واقع شده است و برای رهنان امسال بودجه لحاظ شده است که امیدوارم با تداوم این پروژه خط دوم مترو تا دو سال آینده مورد بهره برداری قرارگیرد.

نوروزی با اشاره به طراحی سازه پل های شهید سلیمانی با پیوست فرهنگی افزود: هر حرکت عمرانی باید پیوست فرهنگی هم داشته باشد و در زمان کلید خوردن پروژه مجموعه پل های شهید سلیمانی به عنوان دروازه ورودی شهر از سمت شرق، این پروژه پیوست فرهنگی داشت.

وی ادامه داد: پیوست فرهنگی در طراحی اولیه مشاور مطرح بود اما در کمیسیون تصویب طرح ها بررسی  شد و طرح اولیه تصویب نشد؛ با توجه به اهمیت این پروژه ماموریتی به معاونت شهرسازی داده شده و در این راستا طرح هایی در دست بررسی است تا موضوعات فرهنگی پروژه باز هم لحاظ شود.

ساماندهی پیاده روهای شهر با اولویت مناسب سازی است

شهردار اصفهان در مورد ارتفاع ساختمان ها در شهرک امیرحمزه که مورد سوال یکی از ساکنان منطقه 13 بود اظهار کرد: در شهرک امیرحمزه کد ارتفاعی بر خیابان های اصلی 5 طبقه روی پیلوت و در فرعی 10 متری، سه طبقه روی پیلوت است با توجه به این ضابطه اکثر ساختمان های 5 طبقه شهرک، مربوط به گذشته است که 150 مجموعه با این وضعیت اکنون وجود دارد و 110 واحد آن چهار طبقه ساخته شده است که سازندگان آنها هم براساس طرح تفصیلی شهر اقدام کرده اند و در این دوره با توجه به ظرفیت و رعایت ضوابط پروانه هایی صادر می شود.

وی افزود: خیابان شهید احمدی در منطقه 7 هم حدفاصل میدان حج تا بزرگراه بعثت قرار دارد که از میدان حج تا خیابان کوثر انجام شده و تا بزرگراه بعثت در دست اقدام و آزادسازی است و نیاز به همکاری مردم دارد.

نوروزی بیان کرد: ساماندهی پیاده روهای شهر از جمله در خیابان مرداویج، برای روان سازی است و همه شهرداران مناطق برای مناسب سازی و روان سازی باید اقدام کنند؛ از همین رو با تخریب ساختمان های جدید مالکان را مکلف می کنیم روبروی خانه را براساس طرح شهرداری بازسازی کنند.

کد خبر: 27480

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0