19 تیر 1400 - 8:36 ق.ظ

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان:

بیمارستان‌های تامین اجتماعی اصفهان در رتبه دوم بستری بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان گفت: بیمارستان‌های دکتر شریعتی و دکتر غرضی اصفهان پس از بیمارستان میلاد تهران، بالاترین تعداد بیماران بستری کرونا را به خود اختصاص دادند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی، دکتر علی اعتصام پور، مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: پس از دو بیمارستان دکتر شریعتی و دکتر غرضی اصفهان، بیمارستان‌ حضرت فاطمه‌الزهرا (س) نجف‌آباد نیز براساس گزارش آماری در بازه زمانی اسفند سال ۱۳۹۸ تا پایان بهمن سال گذشته با اختصاص حدود ۳/۱ درصد از کل بیماران بستری کرونا در بین ۷۳ بیمارستان تامین‌اجتماعی، در جایگاه سی‌ و دوم بوده است.
وی با اشاره به آمار عملکرد مدیریت درمان تامین اجتماعی در سطح استان، افزود: براساس اختصاص  تخت‌های بستری،  بیمارستان‌های استان اصفهان اعم از دانشگاهی، تامین‌اجتماعی، نهادهای دولتی و نظامی، خیریه و خصوصی، سهم مجموع تخت‌های فعال سه بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان، دکتر غرضی اصفهان و حضرت فاطمه‌الزهرا (س) نجف‌آباد از کل تخت‌های فعال بیمارستان‌های استان حدود ۱۰ درصد است.
مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان گفت: در دوره شیوع بیماری کرونا، همواره بیش از ۱۰ درصد ظرفیت، تخت‌های بستری به بیماران کرونا به عهده بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی قرار داده شد و این مدیریت با هدف پاسخگویی به نیازهای مردم و بیمه‌شدگان سازمان، با تلاش و از خود گذشتگی کادر پزشکی، درمان، پیراپزشکی و پشتیبانی،  در دوره شیوع کرونا خدمات شایسته‌ای به بیماران ارائه داده است.
دکتراعتصام‌پور با بیان اینکه از ابتدای اسفند سال ۱۳۹۸ تا ۲۲ خرداد سال جاری تعداد ۱۳ هزار و ۴۳۹ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی استان بستری شدند، اعلام کرد: براساس گزارش‌های منتشر شده توسط ستاد زندگی با کرونا از سوی سازمان تامین‌ اجتماعی، بیمارستان‌های دکتر شریعتی و دکتر غرضی اصفهان، پس از بیمارستان میلاد تهران، بالاترین تعداد بیمار بستری کرونا را به خود اختصاص دادند.
وی در شرح خدمات تامین‌اجتماعی به بیماران کرونا، افزود: با شروع بحران در استان، این مدیریت درمان به صورت فعال ضمن شرکت در جلسات ستاد استانی مدیریت کرونا در استانداری و دانشگاه علوم پزشکی، نسبت به برنامه‌ریزی اقدامات مورد نیاز و پیگیری امور اقدام کرد.
مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: در قدم نخست، کمیته علمی تخصصی کرونا در این مدیریت تشکیل و یکی از متخصصان عفونی به عنوان دبیر این ستاد، با هدف تمرکز در برنامه‌ریزی و ابلاغ دستورالعمل‌های استانی (مبتنی بر دستورالعمل‌های کشوری) انتخاب شد.
دکتراعتصام‌پور گفت: همچنین بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا (س) نجف‌آباد از پنجم اسفند و بیمارستان دکتر غرضی اصفهان از دهم اسفند سال ۱۳۹۸ به عنوان بیمارستان معین (ریفرال) و بیمارستان دکتر شریعتی به عنوان بیمارستان Clean استان به منظور پشتیبانی از نیازهای تخصصی دو بیمارستان دیگر، تعیین شد.
وی با اشاره به اختصاص ۳۴ تخت از تخت‌های بیمارستان دکتر شریعتی در مدت همه‌گیری به عنوان بخش ویژه کرونا، تصریح کرد: به این ترتیب، بخش مهمی از نیازهای بستری بیماران تامین‌اجتماعی مشکوک یا مبتلا به کرونا، تامین‌ شد و از شهریور تا پایان اسفند ماه سال گذشته، بیمارستان شریعتی به عنوان ریفرال کرونا فعالیت کرد.

کد خبر: 27477

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0