25 اسفند 1401 - 11:49 ق.ظ

شهردار مبارکه در نشست خبری پایان سال:

هدف شهرداری توسعه شبکه معابر و حمل و نقل است

محمدمهدی احمدی شهردار مبارکه در نشست خبری پایان سال و در هفتادمین سالگرد تأسیس شهرداری گفت: عملکرد این شهرداری در سال جاری نسبت به بررسی عملکرد و بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ حدود ۴۵۰ درصد پیشرفت داشته است که شگفت انگیز است.

احمدی با بیان اینکه تفکیک متمم بودجه ۱۴۰۱ حدود ۳۲ درصد آن به مصارف جاری و بیش از ۶۸ درصد آن به عملکرد عمرانی اختصاص داشته است؛ افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرداری مبارکه برای سال ۱۴۰۲ بودجه ۵۲۹ میلیاردی پیشنهاد داده شده که 30 درصد مصارف جاری و 70 درصد به مصارف عمرانی اختصاص پیدا خواهد کرد.
شهردار مبارکه ادامه داد: در عرض یک سال و چهار ماه که از عمر شورای ششم گذشته موفق شدیم که شهرداری مبارکه را از یک شهرداری با گرید (رده) ۱۷۰ میلیاردی به شهرداری با گرید (رده) ۵۰۰ میلیاردی برسانیم.
وی به عملکرد مدیریت شهری مبارکه در این دوره نسبت به شهرداری‌های مشابه و هم رده های شهرداری اشاره کرد و افزود: جای افتخار دارد که می‌توان از آن به عنوان یک کار جهادی نام برد واهداف کلان و برنامه‌های مدیریت شهری در این دوره دارای شش سرفصل بود که هدف اول در حوزه توسعه شبکه معابر و سهولت در حمل و نقل و دومین هدف به منظور توسعه و حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت شهروندان و سومین هدف در زمینه توسعه سرانه ورزشی و تفرجگاه‌های سطح شهر مبارکه بود.
احمدی با بیان اینکه ارتقای وضعیت فرهنگ و هنر شهر مبارکه، توسعه فناوری اطلاعات و ارتقای جایگاه شهرسازی به عنوان اهداف کلان چهارم تا ششم شهرداری مبارکه در نظر گرفته شده است، افزود: پروژه‌هایی که در حوزه‌های عمرانی تعریف شده و امروز شاهد پیشرفت آنها در سطح محلات مختلف مبارکه هستیم در زیر این اهداف کلان تعریف شده است.
شهردار مبارکه با بیان اینکه ۳۱۰ میلیارد تومان از بودجه ۴۵۵ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۱ به اجرای این شش هدف اصلی اختصاص پیدا کرد ، افزود: اگر پروژه‌ای مطرح می‌شود به معنای این نیست که تکمیل شده و به بهره برداری رسیده بلکه به معنای این است که در دستور کار قرار دارد و تأمین منابع مالی آن انجام شده و با درصدی از پیشرفت تا پایان این دوره به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف شهرداری با توجه به نیاز و درخواست شهروندان، توسعه شبکه معابر و توسعه حمل و نقل عمومی است اضافه کرد: تکمیل رینگ شرقی و ترافیکی شهر به عنوان اصلی‌ترین مطالبه شهروندان محسوب می‌شود که شامل احداث فاز چهارم و پنجم بلوار شهید بابایی است که فاز چهارم آن با پیشرفت ۷۰ درصدی و فاز پنجم آن حدود ۱۵ درصد پیشرفت دارد و با احداث این رینگ بخش عظیمی از ترافیک شهری مبارکه حل خواهد شد.
احمدی به اتصال قطار شهری مبارکه به بهارستان اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و تقاطع غیر همسطح وحدت هم در ورودی شهر مبارکه با حدود ۸۰ درصد پیشرفت در حال اجراست.
عبدالله وکیلی رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه درادامه این نشست با بیان اینکه قطار خدمت رسانی مدیریت شهری مبارکه با سرعت و با اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ شهری در حال حرکت است، افزود: شهردار مبارکه از روز اول شروع به کار، خود را به عنوان هشتمین عضو شورای شهر معرفی کرد و در تلاشیم تا با همکاری هم بتوانیم قدمی هر چند کوچک برای خدمت به شهروندان برداریم.
رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه خدمت به شهروندان را وظیفه خود می‌دانیم افزود: ۹۰ جلسه شورای شهر در سال جاری تشکیل شده و ۳۵۰ مصوبه و ۸۵ توافق داشته است.
وکیلی به ۶۰ مورد از توافقات در زمینه آزادسازی معابر و پروژه‌های عمرانی و حدود ۳۰ مصوبه تفکیکی اشاره کرد و ادامه داد: توافقات در زمینه مترو با قوت در حال پیشرفت است که شامل ۲۵ توافق می‌شود و حدود ۵۰ درصد آزادسازی‌ها و توافقات در محدوده شهر مبارکه انجام شده است.

کد خبر: 132300

نویسنده: ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0