25 اسفند 1401 - 11:28 ق.ظ

برج پرچم 50متری در مجموعه صفه برافراشته شد

سعید ساکت مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری با بیان اینکه برج پرچم 50متری در مجموعه صفه برافراشته شد، گفت: در آستانه نوروز ۱۴۰۲ پرچم مقدس کشورمان در ارتفاع 50متری صفه و با مساحت حدودی ۲۰۰ مترمربع به اهتزاز درآمد.

ساکت به نقطه‌یابی پروژه برج پرچم 50متری مجموعه گردشگری صفه اشاره کرد وافزود: این برج دقیقا در نقطه‌ای واقع شده که از محل بزرگراه‌های شاخص شهر در جنوب اصفهان دید ویژه‌ای دارد.
وی به شرکت‌های مشارکت‌کننده در این طرح اشاره کرد و ادامه داد: در این رابطه با مجموعه‌ای از شرکت‌های طراح و دانش‌ بنیان صحبت شد و تعاملاتی صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری افزود: در خصوص خرید متریال و تجهیزات مربوطه با شرکت نام آشنا و دارای سابقه عملکردی موثر در کشور عزیزمان مذاکره کردیم.
وی به شرایط کوهستانی و بادگیر بودن منطقه اشاره کرد و گفت: محاسبات لازم از نظر مهندسی و میزان وزش باد و تنش‌های احتمالی انجام شد. سپس خرید تجهیزات انجام و پس از 10 روز نماد پرچم مقدس کشور عزیزمان در صفه به اهتزاز درآمد.
ساکت ادامه داد : در فرایند اجرای عملیاتی این طرح، بخش ویژه‌ای از ظرفیت‌های فنی و مهندسی شرکت بکار گرفته شد تا با توجه به حساسیت پروژه و بادگیر بودن مجموعه همه موارد ایمنی و جدول محاسباتی ارائه شده در دفترچه طراحی مورد توجه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه مجوزهای مربوط به طرح نیز از بخش‌ها و ارکان مختلف شهر و استان اصفهان دریافت شده، افزود: پروژه در کمیسیون جانمایی شهرداری اصفهان مجوزهای مربوطه را دریافت کرد. همچنین با مسئولان مربوطه در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهر اصفهان مذاکرات انجام و مجوز دریافت شد.
مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری ادامه داد: با توجه به ارتفاع پروژه مجوزهای ویژه نیز از مراجع مربوط دریافت شده است.
وی افزود: با توجه به ارتفاع این برج، نیاز بود تا سازه از استحکام بالایی برخوردار باشد، پس در عملیات بتن‌ریزی نیز همکاران نظارت کامل را داشتند و ۱۵۰ تن بتن ریزی، بیش از ۳ تن آرماتوربندی انجام گرفت. همچنین تابلو برق، سیستم هشدار متصل به سولار،گیربکس برقی و سیستم ارتینگ توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان اجرا شده است.

کد خبر: 132294

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0