14 اسفند 1401 - 1:31 ب.ظ

عضو دوره هشتم اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد:

نقش جوانان در جانشین پروری اتاق بازرگانی

برای اصلاح امور اقتصادی کشور باید سازمان های مردم نهاد با رویکرد شفافیت، تخصص و پاک دستی بازآفرینی شوند، سازمان هایی که دو قطبی تقابل بخش دولتی و بخش خصوصی را به مثلث وفاق حکومت، بخش خصوصی و تشکل ارتقاء می دهند.

امیر کشانی عضو نمایندگان دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی اصفهان و مدیرعامل چاپ ماتریس، در نشستی با فعالان اقتصادی استان گفت : نقش دادن به جوانان بخصوص در بخش خصوصی مهم است و نسل آینده صادرکنندگان استان اصفهان را با جوانان باید پرورش داد.‌

وی افزود: سرمایه بخش خصوصی باید به منظور خدمت برای شهر باشد و اتاق بازرگانی اصفهان لازم است همه توان خود را برای بهبود شرایط صادرات بگذارد و ظرفیت اتاق بازرگانی در خدمت اقتصاد شهر باشد.

کشانی بر لزوم شفافیت در عملکرد اتاق بازرگانی اصفهان، با بیان اینکه رسانه‌ها چشم بینای هر ساختاری هستند و باید حق انتقاد به رسانه‌ها داد، افزود: اگر اتاق شفاف عمل کند، می‌تواند از دولت بخواهد شفاف باشد اما اگر بخش خصوصی شفاف نباشد حق و امکان مطالبه از هیچ ارگانی را ندارد.

فعال اقتصادی دوره هشتم اتاق بازرگانی ادامه داد: اگر اصفهان بیشترین کاغذبازی اداری را دارد و قوانین 120 درصد در این شهر اجرا می‌شود، اگر اصفهان رتبه اول پرداخت مالیات و رتبه آخر اخذ تسهیلات است، اگر یکی از سرمایه گریزترین استان‌ها شدیم، راهکار تغییر آن به عنوان پارلمان بخش خصوصی، ریل گذاری اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت چاپ ماتریس با انتقاد از نبود شفافیت در اتاق بازرگانی اصفهان، بر لزوم ارائه گزارش مالی هر سه ماه یک‌بار تأکید کرد و گفت: اگر در اتاق بازرگانی رانتی وجود ندارد باید برای اعضاء شفاف سازی کنند.

وی با بیان اینکه 8 اتاق بازرگانی را در دنیا رصد و پیگیری می کنیم و تمامی این اتاق ها، سه کار عمده انجام می دهند، ادامه داد: یک کار اساسی آنها موضوع آموزش است که بطور مثال در وین سالانه 32 هزار دوره آموزشی برگزار می شود. دوم اینکه برای توسعه تجارت در داخل شهر، ارتباط بین تجار و فعالان اقتصادی را برقرار می کنند و چانی زنی با دولت ها برای رشد اقتصادی و رفع مشکلات مالیاتی سومین کار عمده اتاق های بازرگانی در جهان است.

در ادامه سعید روغنی مدیرعامل گروه صنعتی دانش بنیان شفیق محمودآباد با بیان اینکه تفکر دانش گرا کلید واژه برنامه اتاق بازرگانی است، افزود: تغییر ماهوی در تفکر منتخبان اتاق داشته باشیم و یکی از برنامه های اتاق ، ایجاد کمیسیون دانش بنیان است.

وی افزود: همه باید به سمت شرکت دانش بنیان ها بروند و تا 30 سال آینده مشاغل جدیدی بوجود می آید و بستر اصلی موفقیت دانش بنیان ها براساس و جود جوانان است، جوانانی که نسل آلفا و فراZ را رد کرده اند.

داوود صافی دستجردی مدیرعامل شرکت دانش بنیان چدن سازان، یکی دیگر از فعالان اقتصادی در این نشست بود که به دریافتی حق عضویت اتاق بازرگانی اشاره کرد وگفت: حق عضویت براساس هزینه هاشون که عدد قابل توجهی نیست، 3در 1000 درآمد مالیاتی است، اما برآورد های درآمدی اتاق بازرگانی از روی عدد و رقم، حداقل 2 هزار میلیارد تومان بوده است که یکی از برنامه های تیم 15 نفره کارآفرین در دوره دهم ، گزارش سه ماهه به اعضاء خواهدبود.

 

 

 

 

کد خبر: 132076

نویسنده: ناصر بهروان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0