30 بهمن 1401 - 3:14 ب.ظ

بزرگترین کارخانه فولاد آلیاژی کشور زیر تیغ مداخلات؛

فولاد اسفراین روی ریل فرصت سوزی !

در حالی که فولاد سازهای کشور از کارنامه نسبتا خوبی در منطقه برخوردار هستند، به نظر می رسد بزرگترین کارخانه فولاد آلیاژی ایران دچار اما و اگر هایی شده که با تغییر چهارمدیرعامل در مدت زمان حدود یکسال، می توان این مسئله را به خوبی درک و لمس کرد.

به گزارش عصر اصفهان به نقل از پایگاه خبری همراز، براساس پیگیری ها و بررسی های صورت گرفته ازمنابع آگاه، کارخانه ی فولاد اسفراین در طی یک سال گذشته، چهار مدیرعامل را برکرسی این مسئولیت تجربه نموده و عدم ثبات و بحران مدیریتی که بر این مجتمع حاکم بوده، موجب وارد آمدن خسارت بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریالی به این مجتمع فولادی که در نوع خود بی نظیر می باشد، شده است.

بر اساس این گزارش مجتمع فولاد اسفراین با ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن تولید بزرگترین مجتمع فولاد آلیاژی کشور در نوع خود می باشد که محصولات آن در صنایع مادر و پایه اعم از ریلی، نیروگاهی، دریایی فولادی و … کاربرد دارد و با اعمال مدیریت صحیح و تغییر نگاه حاکم بر آن می توانست در ماه های گذشته بیش از 50 هزار تن تولید به ارزش حداقل 50 میلیون دلار صادرات انواع محصولات فولادی را در کارنامه ی این مجتمع ثبت نماید. اما با بررسی های به عمل آمده مشخص گردید که این کارخانه به دلایل مختلف که می توان اعمال نظر افراد غیرکارشناس، عدم نظارت دقیق مدیریتی و… در چند ماه گذشته را همراه با نبودن مواد اولیه و مشکلات حاکم بر آن دانست، به طوری که مجموعه عملاً تعطیل بوده و یا با حداقل ظرفیت مشغول به فعالیت بوده و فرصت های طلایی تولید و صادرات و ارز آوری را از دست داده است.

همه ی این فرصت سوزی ها و اعمال نظرها در این کارخانه در حالی است که کشورمان نیاز مند ارز آوری و چابکی هرچه بیشتر در صنایع به منظور تولید و اشتغال آفرینی، توسعه صادرات غیر نفتی، حضور در بازارهای جهانی به عنوان مولفه های قدرت ملی می باشد.

از سویی دیگر شایعاتی مبنی بر عدم وجود سوابق مدیریتی لازم و حتی حداقلی برای مدیرعامل فعلی این کارخانه شنیده می شود که حاکی از نبود آشنایی حداقلی ایشان با کارخانه و محصولات فولادی است و این موضوع ابهامات و تردید های مضاعفی را در نحوه ی انتخاب و انتصاب ایشان برای افکار عمومی ایجاد نموده است.

با عنایت به اینکه این مجتمع به شرکت “ایدرو” وابسته است و جزو اموال عمومی و سرمایه های ارزشمند کشور محسوب می شود، لازم است مدیران سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این خصوص شفاف سازی نموده و گزارشی را جهت تنویر افکار عمومی منتشر نماید و در جهت تغییرات لازم و تصمیماتی که به توفیقات این مجتمع فولادی کمک می نماید، اقدام کنند./انتهای پیام

 

کد خبر: 131828

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0