30 بهمن 1401 - 10:05 ق.ظ

شهردار شهر گلدشت عنوان کرد:

بودجه 80 میلیاردی شهرداری گلدشت برای سال آینده

محمد مهدی فردوسی شهردار شهر گلدشت نجف آباد در بازدید خبرنگاران از پروژهای این شهر گفت: بودجه مصوب سال گذشته 18 میلیارد تومان بود که 20 درصد آن از درآمد خود شهر بود و بودجه پیشنهادی درسال 1402 مبلغ 80 میلیارد تومان است .

به گزارش عصر اصفهان، وی با بیان اینکه ریل باس ادامه خط 2مترو اصفهان در دست اقدام است، افزود: ریل‌باس از درچه، خمینی‌شهر، کوشک، کهریزسنگ، گلدشت و نجف‌آباد می‌گذرد که انتهای مسیر آن درحال بررسی است. در ایستگاه کهندژ با بهره برداری که به راه آهن جمهوری اسلامی واگذارشده ، شهرداری نیز اجرای مسیر و طراحی را بعهده دارد.
شهردارگلدشت به جمعیت 30 هزار نفری این شهر اشاره کرد وافزود: احداث مسکن ملی در شمال غربی شهرگلدشت و با همجواری ویلادشت و جمیت 10 هزار نفری با 48 هکتار مساحت در حال انجام است.
وی با بیان اینکه گلدشت 100 کیلومتر بلوار اصلی دارد، افزود: شهر گلدشت در سال 73 از الحاق سه محله قلعه سفید، قلعه شاه و گلشهر تشکیل شد و اکنون هفت محله اصلی دارد، اشتغال مردم آن بر پایه کشاورزی و باغداری بوده و محصول اصلی شهر میوه است که به‌طور مثال هلوی قلعه شاهی در سطح ملی شناخته شده است.
فردوسی به درجه شهرداری وحجم پروژه های عمرانی شهر اشاره کرد وگفت: درجه شهرداری گلدشت 7 است و در شهر پروژه های بزرگی اجرا شده که می توان به میدان بزرگ میوه و تره بار شهرداری با مشارکت بخش خصوصی که با بیش از 10 هزار مترمربع و 31 غرفه که از پروژه های مطرح این دوره است، افتتاح شد.
وی افزود: مجتمع خدماتی رفاهی نگین گلدشت با 24 هزار مترمربع وسعت و 33 میلیارد تومان قرارداد با مشارکت بخش خصوصی، از دیگر پروژه های بزرگ شهرداری است که فاز نخست آن آماده بهره برداری است.
شهردارشهرگلدشت به پروژه مجتمع چند منظوره قلعه سفید اشاره کرد و گفت: این مجتمع شامل بخش های خدماتی، اداری و فرهنگی با زیربنای هزار و 300 مترمربع است که پیشرفت قابل توجهی داشته ا ست.
فردوسی ادامه داد: ایستگاه شماره 2 آتش نشانی در قلعه سفید نیز ازدیگر پروژه هایی است که بیش از 35 میلیارد ارزش ریالی دارد و در شرف بهر برداری است و یکی دیگراز پروژه ها نیز، مرکز مکانیزه معاینه فنی شهرداری گلدشت است که درحال بهره برداری است و مردم می توانند از آن استفاده کنند.
وی به مجموعه تاریخی هفت برج خارون نجف‌آباد اشاره کرد و افزود: این اثر تاریخی، بازمانده دوره صفویه و باغ شهرها و باغ شاه‌هایی بوده که در آن دوران ساخته شده است؛ و بنیان شهر نجف‌آباد از هشت تا 16 باغ شاه ساخته شده است.
شهردار گلدشت به محصولات خوراکی معروف نجف‌آباد، اشاره کرد و افزود: نجف‌آباد شانزده نوع بادام و عسل دارد؛ قیمت بادام ایران را نجف‌آباد تعیین می‌کند و عسلی که در نجف‌آباد تولید می‌شود تقریباً نسبت به خوانسار معروف‌تر و حدود 30 برابر حجم آن بیشتر است. همچنین هلوی قلعه‌شاهی گلدشت نیز بسیار معروف است.
فردوسی به پروژه فرهنگی اجتماعی پردیس سینمایی مهر گلدشت اشاره داشت وافزود: این مرکز فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی در کمتر از یک سال به طور کامل ساخته شده که 8 میلیارد تومان بخش خصوصی و 3 میلیارد نیز سهم شهرداری است.
وی با بیان اینکه بیش از 100 برنامه فرهنگی اجرا شده است، گفت: برای ایام نوروز سال گذشته برنامه های فرهنگی ،هنری و تفریحی خوبی برای مردم شهر و مسافران نوروزی انجام شد و در نوروز آینده نیز برنامه های پیش بینی شده است تا مسافران نوروزی و مردم شریف شهر گلدشت از تعطیلات لذت ببرند و سعی داشتیم توسعه اقتصادی، جذب گردشگر و ارتقاء سرانه‌های فرهنگی و عمرانی را هم‌پایه یکدیگر در برنامه‌های شهرداری بیاوریم.
شهردار گلدشت نجف آباد در پایان به پروژه های اصلی که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام می شود اشاره کرد وادامه داد : هم‌اکنون بسته سرمایه‌گذاری فراهم شده است و برای ورود سرمایه‌گذار آماده‌ایم و در این بسته پنج پروژه بزرگ تعریف شده که زمین و مجوز لازم را دارد و به محض ورود بخش خصوصی آمادگی ارائه آن را داریم.

کد خبر: 131821

نویسنده: ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0