2 دی 1401 - 10:43 ق.ظ

نافرمانی مدنی سکه و مالیات مرامی!

این روزها قیمت سکه جوری از خرک در رفته که حتی اگر بخواهید با رویکرد « یه دونه ای عزیزم» هم سکه برای مهریه تعیین کنید باز هم باید روی وام صندوق خانوادگی یا صندوق تعاون اداره حساب کنید! دلار، لوازم خانگی، مسکن ( منظور رهن و اجاره مسکن است) و سایر اقلام و کالاهای ضروری هم دست کمی از سکه ندارند و همگی تسمه تایم پاره کرده اند و فقط این لابلا مرغ مادر سرش بی کلاه مانده و دلش پر می زند برای یک افزایش قیمت هوایی!

خودروسازان هم به جای اینکه دائم نک و نار کنند چرا قیمت خودرو در بازار باید دو برابر کارخانه باشد، تازه راهش یاد گرفته اند و خودروهایشان را در بورس به اندازه قیمت کف بازار به فروش می رسانند و قرار است از پائیز واردات خودروهای خارجی را هم دست بگیرند!

تورم هم که دیگر صحبتش را نکنید چرا که نمک اقتصاد کشور شده است. یادش بخیر دوره احمدی نژاد یک وزیر معرفی شده بود که بنده خدا  200 میلیارد تومان سرمایه داشت. ملت جوری اووووووووف می گفتند و تعجب می کردند که انگار جف بزوس به عنوان وزیر معرفی شده است. اما الان وزیر معرفی شده که ناقابل سه هزار میلیارد تومان سرمایه دارد و خودش معتقد است سرایدار است. هیچ کس هم بابت این ثروت ناچیز سرایداری انگشت تعجب به دهان نگرفته است چرا که مردم با حقیقت تورم آشنا هستند!

با این وجود پا روی حقیقت نگذاریم و باید اذعان کرد دولت امسال خیلی جدی سر شوخی را با ثروتمندان و 4 درصدی ها باز کرده ببخشید شمشیر را برای ثروتمندان و اغنیا از رو بسته که مالیات شان را مثل بچه آدم بیاورند و تحویل دهند و اعلام کرده اند که هر کس بالای 4 میلیارد و هشتصد تومان درآمد دارد باید اظهار نامه پر کند! یعنی تا زیر این مبلغ اصلاً در دم و دستگاه اداره مالیات قابل چک و چاک زدن نیست. البته دولت در قبال خانه های و لوکس اصلاً کوتاه نیامد و امسال از کل خانه های خالی موجود در کشور یک و نیم میلیارد مالیات گرفت و از کل خانه های لوکس هم سه و نیم میلیارد تومان! یعنی به اندازه کوچه حمام گلشن ولایت ما هم نتوانستند از خانه های خالی مالیات بگیرند و هزینه پیامک تهدید مالکان و صاحبان این خانه ها هم در نیامد و از جیب خلق الله پرداخت شد. باور بفرمائید اگر دولت از مالکان خانه خالی و صاحبان لوکس درخواست می کرد همین طوری مشتی گری کنند و مرام بگذارند یک مبلغی را به حساب اداره مالیات واریز کنند رقم خیلی بیشتر از این دو سه میلیارد جمع آوری شده می شد و به درد یک زخمی می خورد!

باز هم خدا را شکر مجلس انقلابی است و دولت هم پرگاز در حال خدمترسانی وگرنه مشخص نبود اگر هنوز دار و دسته روحانی سر کار بودند، الان دلار کجاها سیر می کرد و خط فقر چقدر بود؟!

کد خبر: 131537

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0