16 آذر 1401 - 1:58 ب.ظ

افزایش 2 برابری شبکه فیبر نوری در استان

به گزارش عصر اصفهان، اسماعیل قربانی، مدیر مخابرات منطقه اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: به طور میانگین هر خانوار در استان اصفهان بیش از دو خدمت مخابراتی را دریافت می‌کنند.
قربانی افزود: در سال ۸۸ در استان اصفهان دومیلیون و چهارصد مشترک تلفن ثابت داشتیم و در حال حاضر بیش از ۳ میلیون خط تلفن ثابت در استان اصفهان وجود دارد.
وی در خصوص فیبر نوری در استان گفت: استان اصفهان در سرویس مبتنی بر فیبر نوری به یکی از استان‌های پیشران در کشور تبدیل شده است و طی پنج سال آینده همه مشترکین تلفن ثابت به سرویس فیبر نوری مجهز خواهند شد.
مدیر مخابرات منطقه اصفهان با بیان اینکه افزایش ۲ برابری شبکه فیبر نوری در استان، افزود: طی پنج سال گذشته توسعه فیبر نوری در اصفهان آغاز شده است و براساس تکالیف دولت تا سه سال آینده ۲۰ میلیون خانواده تحت پوشش قرار می گیرند.
قربانی بیان داشت: میانگین سرمایه گذاری برای پرت پرسرعت برای یک واحد مسکونی بین ۳ و نیم تا ۵ میلیون تومان است که به واسطه پراکندگی و تراکم جمعیت می باشد
وی در ارتباط با افزایش تعرفه تلفن ثابت گفت: برای نگهداری خط، پرداختی مشترکان تلفن‌های ثابت در اصفهان ماهانه ۱۵ هزار تومان و در دیگر شهر‌های استان اصفهان ۱۰ هزار تومان در پرداختی‌های مشترکان از ابتدای شهریور ماه سال جاری اعمال شده است.
مدیر مخابرات منطقه اصفهان با بیان اینکه حداقل هزینه تمام شده نگهداری خط تلفن ثابت در استان اصفهان به طور میانگین ماهانه ۳۰ هزارتومان است، افزود: در حال حاضر با تجمیع سایر هزینه‌های پرداختی از سوی مشترکین حدود ۷۰ درصد آن تأمین می‌شود و برای نگهداری خطوط تلفن ثابت روستا فعلا هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.
قربانی : هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشترک تلفن همراه و دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشترک تلفن ثابت در استان اصفهان هستند که بالغ بر ۹۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش تلفن همراه است.
مدیر کل مخابرات منطقه اصفهان گفت: در این کمپین سرویس‌هایی با فناوری‌های مختلف شامل سرینو( VDSL) و تانوما (FTTH) با سرعت‌های مختلف از ۸ مگابیت بر ثانیه تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه با حجم ترافیک بالا ارایه شده است.

کد خبر: 131489

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0