جناب مدیر مخابرات!همه نوشابه نمی خورند!

عصر اصفهان، نرگس رضایی/”در حاشیه نشست: ” در رابطه با هزینه 15 هزار تومان دریافتی از مشترکان تلفن ثابت مطرح کردند که این هزینه ای نیست که برای مشترک تاثیر گذار باشد،چون هزینه یک بطری نوشابه 10 هزار تومان است بنابراین دریافت هزینه مابه التفاوت تلفن ثابت در سبد معیشتی بسیار ناچیز به نظر می رسد!”این نظر مدیر عامل مخابرات منطقه اصفهان است . اما ایشان توجه نکرده اند نوشابه را می توانیم نخوریم و این هزینه در جیبمان بماند اما هزینه تلفن ثابت برای 30 میلیون مشترک ثابت اجباری است و نمی توانیم پرداخت نکنیم و خودتان محاسبه کنید چه مبلغی می شود!
در نشست خبری روز دو شنبه 14 آذر ماه باخبرنگاران در اصفهان ، آمار و ارقام و اعداد زیادی در جهت تنویر افکار عمومی و آگاهی از فعالیت های مخابرات اصفهان برای اطلاع رسانی به مردم ارایه شد..
در این نشست اسماعیل قربانی مدیر شرکت مخابرات منطقه اصفهان ضمن ارایه گزارش عملکرد شرکت مخابرات منطقه اصفهان به موضوع مصوب تعرفه تلفن های ثابت در استان اشاره کرد و گفت: در سال ۸۸ در استان اصفهان دومیلیون و چهارصد مشترک تلفن ثابت داشتیم و در حال حاضر بیش از ۳ میلیون خط تلفن ثابت در استان اصفهان وجود دارد. وی در رابطه با افزایش تعرفه تلفن های ثابت افزود: برای نگهداری خط، پرداختی مشترکان تلفن‌های ثابت در اصفهان ماهانه ۱۵ هزار تومان و در دیگر شهر‌های استان اصفهان ۱۰ هزار تومان در پرداختی‌های مشترکان از ابتدای شهریور ماه سال جاری اعمال شده است و حداقل هزینه تمام شده نگهداری خط تلفن ثابت در استان اصفهان به طور میانگین ماهانه ۳۰ هزارتومان برآورد می شود. در حال حاضر با تجمیع سایر هزینه‌های پرداختی از سوی مشترکین حدود ۷۰ درصد آن تأمین می‌شود و برای نگهداری خطوط تلفن ثابت روستا فعلا هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.
قربانی در ادامه گفت: هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشترک تلفن همراه و دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشترک تلفن ثابت در استان اصفهان هستند که بالغ بر ۹۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش تلفن همراه است.

اما نکته مورد مناقشه در بخش پرسش و پاسخ مطرح شد اتفاقا در رابطه با تعرفه تلفن های ثابت که خبرنگار عصر اصفهان در قالب پرونده خبری آن را دنبال می کند ، این سوال پرسیده شد که چگونه هنوز اختلافات با شورای رقابت ، مبنی بر عدم اجرای مصوبه 509 نسبت به حق مصرف کننده در( مابه التفاوت حداقل هزینه ماهانه) تلفن های ثابت حل نشده است !و مدیر مخابرات منطقه اصفهان، خبراز اجرای این مصوبه در شهریور ماه سال جاری می دهد؟!با وجود اینکه پرونده مذکور در 17 آبان ماه سال جاری یعنی 3 ماه بعد از اجرایی شدن آن.
به نقل از تسنیم در پی اعتراض شورای رقابت، با موضوع درج مبالغ اضافی در قبوض تلفن ثابت و اخذ آن از مشترکان ، رای به محکومیت شرکت مخابرات در ارتکاب رویه ضد رقابتی داده است و برای توقف اجرای این تصمیم دست به دامان قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور شده است” با این اوصاف ، جناب قربانی از جغرافیای تعامل با شورای رقابت صحبت می کنند و ضمن انکار تلویحی این اختلاف حق مصرف کننده گان را نادیده می گیرند؟! وی درتوضیح به این سوال، تاکید دارد که سال گذشته ، موضوع با تایید شورای رقابت مصوب شده بود، اما امسال با تاخیر به دلیل تغییر دولت ، بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار هرگونه افزایش قیمتی ممنوع شده بود !و موضوع مسکوت ماندتا اینکه ستاد تنظیم بازار به مخابرات اجازه داد، این طرح را از ابتدای شهریور ماه سال جاری اجرایی کند و اختلاف با شورای رقابت در رابطه با همین موضوع است که در حال پیگیری می باشد.
آقای مدیر، در حالی از تغییر زیر ساخت های ارتباطی در دنیا صحبت می کنند که ابتدایی ترین مبحث ارتباطاتی،در رابطه با چالش تعرفه تلفن های ثابت را بر طرف نکردند و حقوق مصرف کنندگان، همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده است!

کد خبر: 131479

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0