23 مهر 1401 - 1:53 ب.ظ

مدیر کل استاندارد استان اصفهان عنوان کرد:

انتخاب 12 واحد صنعتی به عنوان واحدهای نمونه استان

محمود فرمانی مدیر کل استاندارد استان اصفهان به مناسبت هفته استاندارد در جمع خبرنگاران گفت: از 24 مهر تا 30 مهر به عنوان هفته استاندارد نام گذاری شده و 22 مهر ماه روزجهانی استاندارد است و نشان استاندارد جزء جدانشدنی زندگی مردم است و هیچ زمینه ای نیست که استاندارد درآن دخیل نباشد.

به گزارش عصراصفهان – ناصربهروان/وی با بیان اینکه استاندارد در سیاست گذاری کلان موثر است افزود: استاندارد در مصرف انرژی، ایمنی سازه ها، مصالح ساختمانی، کاهش بلایای طبیعی، بهداشت و درمان و سلامتی در سطح کشور دخیل است و در این زمینه می تواند نقشی موثر داشته باشد.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان، بررسی انگ فلزات گران بها، بررسی استاندارد وسائل داد و ستد های عمومی، کنترل باسکول ها، کنترل واردات و صادرات در مبادی گمرکی، کنترل تجهیزات بازی در شهربازی ها و آسانسورها را از وظایف سازمان استاندارد بیان کرد.

* حمایت از شرکت های دانش بنیان

فرمانی با بیان اینکه اصفهان، یک شهر صنعتی است و استاندارد در استان اصفهان در حوزه های عملکردی ورود دارد ادامه داد: استاندارد در این حوزه وظایف مختلفی را برعهده دارد و تولید فرآورده های صنعتی مشمول استاندارد اجباری است.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در منویات مقام معظم رهبری در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی با موضوع امور واگذاری وتصدگی گری وهمچنین مردمی سازی و برون گرایی تولیدات ملی برای حمایت از دانش بنیان ها ارائه کردند، ورود به عرصه های دانش بنیان است افزود: در اداره استاندارد تلاش بر این است تا شرکت های زیرمجموعه دانش بنیان را حمایت کنیم و در این حوزه حدود 30 درخواست در حوزه دانش‌بنیان‌ها داشته ایم که مجوز فعالیت دریافت کنند و از این تعداد، 11درخواست گواهی تأییدی استاندارد دریافت کردند.

*انتخاب 12 واحد نمونه سال

مدیر کل استاندارد استان اصفهان به واحدهای نمونه سال اشاره کرده وگفت: در سطح استان ، واحدهای صنعتی و خدماتی با شخصیت حقیقی و حقوقی در استاندارد سازی فعالیت می کنند که استاندارد ها و فرایند استاندارد سازی را درهمه زمینه ها رعایت کرده اند که کل این واحد ها 3هزا و 600 واحد صنعتی است ومشمول استاندارد اجباری هستند، که از این تعداد 12 واحد به عنوان واحدهای نمونه استان انتخاب شده اند.

فرمانی افزود: کل واحدها در خرداد ماه فراخوان داده می شوند وطبق پرونده ای که واحد صنعتی خوداظهاری کرده است، ارزیابی و از بین آنها داوری و انتخاب خواهند شد.

وی به عملکرد اداره استاندار استان در شش ماهه ابتدایی سال اشاره کرد وادامه داد : از ابتدای سال در حوزه باسکول های سنگین( وسایل نقلیه چرخ‌دار جاده‌ای)  هزار و 138 باسکول ، در حوزه وسایل سبک(ترازوها)  4 هزار و 343 دستگاه و در حوزه نازل‌های جایگاه‌های عرضه سوخت مایع 2 هزار و 520 نازل، مورد آزمون قرار گرفت.

*صدور56 پروانه استاندارد تشویقی

مدیر کل استاندارد استان اصفهان ادامه داد : در شش ماهه ابتدایی سال 217 پروانه اجباری و 56 استاندارد تشویقی صادر شده است و 496 پروانه اجباری تمدید و 266 پروانه ابطال، که عمده پروانه ساختمانی بوده  است .

فرمانی در ادامه افزود: همچنین در این مدت صدور هزار و851 اخطار و تذکر به تولید و عرضه کنندگان ، 99 اخطارحقوقی ، اعلام جرم به محاکم دادگستری 98 واحد، که 50 پرونده آن فقط مربوط به واحدهای تولید مصالح ساختمانی و 32 مورد توقیفی بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان استاندارد توانمندسازی نیروی انسانی است افزود: در حوزه توانمند سازی 21 هزار و 122 نفرساعت، واحد های تولیدی را آموزش دادیم و همچنین هفده هزار و 572 نفر ساعت نیز خارج از مجموعه آموزش ها را گذرانده اند.

*کشف 15 جعل علامت استاندارد

مدیر کل استاندارد استان اصفهان به کمیسیون ماده 42 قانون اشاره کرد و افزود: در شش ماهه ابتدای سال 5 جلسه در کمیسیون ماده 42 برگزار شد و163 پرونده مطرح شده است که عمده پرونده ها در کمیسیون 42 مربوط به طلا و نقره است.

فرمانی به 5هزار و659 بازرسی در کل استان اشاره کرد و افزود: از 2هزار و 712 بازرسی آسانسور در سطح استان، هزار و405 دستگاه تأییدی آنها صادر شده است در حوزه نظارت بر آزمایشگاه ها در سطح استان ، 210 آزمایشگاه تأیید صلاحیت شدند، 4 واحد ابطال پرونده ، 4 واحدتذکر و در مجموع 13 اخطار اعلام شده است و در حوزه حلال ، 24 پروانه تا بحال صادر شده است و 15 پرونده جعل علامت استاندارد نیز کشف شده است.

 

 

 

کد خبر: 126198

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0