30 شهریور 1401 - 1:00 ب.ظ

پرونده معوق در زمینه گمرکات نداریم/لزوم هوشمندسازی انبارها

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر سرعت در رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با گمرکات گفت که امروز هیچ پرونده معوقه‌ای در این زمینه نداریم و موضوع هوشمندسازی انبارها حتما باید پیگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در نشست پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع آن و بررسی مشکلات و چالش های حقوقی و قضایی گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری افزود: براساس دستورالعمل مصوب رئیس قوه قضاییه مکلف هستیم جلسات سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را هر ماه یکبار با موضوعات خاص تشکیل دهیم که جلسه به بررسی مشکلات پیش روی گمرکات اختصاص دارد.

وی ادامه داد: گمرکات مشکلات فراوانی دارند که در مدت هفت ماه اخیر کارهای بسیار خوبی در زمینه تعیین تکلیف کالاهای قاچاق و متروکه در سازمان اموال تملیکی و آنچه که مربوط به آن است از سوی قوه قضاییه و دولت انجام شده است.

مصدق اظهارداشت: با توجه به گزارش‌های دریافتی، انبارهای مربوط به کالاهای متروکه از حالت ثابت و رکود خارج شده و اکنون علاوه بر اینکه کالاهای زیادی تعیین تکلیف شده است، دنبال این هستیم که انبارهایی با استانداردهای بین‌المللی تشکیل شود تا در آینده دیگر شاهد این مسائل نباشیم که کالاها مدت زمان طولانی در انبارها باقی بماند.

وی گفت: با دستور رئیس قوه قضاییه به سرعت به پرونده‌های مرتبط با گمرکات رسیدگی شده است و امروز هیچ پرونده معوقه‌ای نداریم.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: بکارگیری سامانه‌های الکترونیکی در این زمینه در اولویت قرار دارد و موضوع هوشمند سازی انبارها حتما باید پیگیری شود. حتی اگر لازم باشد با شخص رئیس جمهور و وزیر اقتصاد صحبت می‌کنیم و اگر نیاز به بودجه وجود داشته باشد باید تامین شود.

مصدق خاطرنشان کرد: در پایان سال باید بررسی شود که چه میزان از مصوبات جلسات پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا شده است.

وی گفت: اگر با پیگیری نهادهای متولی با گمرکات، هوشمندسازی انجام شود اتفاق بزرگی در کشور رخ خواهد داد. در مورد پرونده‌های مرتبط با سازمان تعزیرات حکومتی باید جلسه‌ای با متولیان برگزار شود تا این مشکلات جزیی حل شده و گزارش آن به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال شود.

در این جلسه رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی گزارشی در زمینه وضعیت انبارهای گمرکات و چالش‌های قضایی و تقنینی در حوزه ترخیص کالاها ارائه کردند.

کد خبر: 126047

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0