19 شهریور 1401 - 4:00 ب.ظ

پولادگر: پرونده باز تاج عجیب و غریب نیست، انتخابات سوارکاری قطعا تجدید می‌شود

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با تشریح آخرین وضعیت ورزش کشور گفت: انتخابات سوارکاری قطعا باید تجدید شود.

محمد پولادگر امروز (شنبه) در حاشیه مسابقات روئینگ کاپ آسیا در تهران اظهار داشت: قایقرانی از رشته‌های پرافتخار ما است که الحمدا… مسیر خوبی در راه موفقیت طی می‌کند. می‌توانم بگویم که اولین چراغ مدال‌های قهرمانی در سال 1401 را این رشته روشن کرد و این موفقیت‌ها در عرصه‌های جهانی و آسیایی ادامه دارد. این رویدادها صرف این‌که یک میزبانی را انجام می‌دهیم خوب است، هر چند که با استقبال خوبی مواجه نشده، ولی به هر حال میزبانی‌های ایران مناسب است و باعث ارتقای کشورمان در منطقه و جهان می‌شود و امیدوارم که در رویدادهای پیش‌رو میزبانی‌های بهتر با حضور کشورهای بیشتری داشته باشیم.

کسب میزبانی در دستور کار وزارت ورزش

وی درباره برنامه‌های وزارت ورزش برای حمایت از فدراسیون‌ها در کسب میزبانی‌های مختلف گفت: گرفتن میزبانی در دستور کار وزارت ورزش است و به همه فدراسیون‌ها نیز این مسئله تاکید می‌شود که تلاش کنند، میزبانی رویدادهای مهم منطقه‌ای، قاره‌ای و حتی جهانی را بگیرند و وزارت ورزش حمایت لازم را خواهد داشت. علاوه بر آن، کسب کرسی‌های معتبر آسیایی و جهانی هم در دستور کار وزارت قرار دارد و نهایت همکاری و کمک را برای بدست آوردن کرسی‌ها انجام می‌دهیم.

نقش کرسی‌های تاثیرگذار در کسب میزبانی

پولادگر تاکید کرد: همه می‌دانیم که کرسی‌های تاثیرگذار در کسب میزبانی‌ها خیلی می‌تواند به ما کمک کند. وقتی یک نفر در آسیا و جهان سمت داشته باشد، در به‌دست آوردن میزبانی‌ می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. برای حضور در عرصه بین‌الملل هم فکر می‌کنم در حوزه ورزش قهرمانی، میزبانی موضوعی است که مغفول مانده و در این چند ساله اخیر یک حلقه مفقوده در ورزش قهرمانی ما است. ما هم می‌توانیم از امتیاز میزبانی استفاده کنیم چرا که باعث ارتقای کلاس فنی می‌شود و از همه مهم‌تر، اعتبار جهانی‌مان افزایش پیدا می‌کند. امیدوارم همه فدراسیون‌ها و رشته‌ها این مسئله را در دستور کار خود قرار دهند و ما هم نهایت کمک را خواهیم کرد. در همین رابطه با وزارت امور خارجه رایزنی صورت گرفته تا بتوانیم برای کسب میزبانی‌ها، نهایت کمک را به فدراسیون‌ها داشته باشیم.

پایان دوره ریاست سلیمانی در اسکواش تا چند روز آینده

وی درباره بازنشستگی سلیمانی و شرایط حضورش در فدراسیون اسکواش تصریح کرد: دوره او چند روز دیگر تمام می‌شود. او اعتراضی به محاسبه سال‌های سنوات خدمتش دارد که در حال بررسی هستیم و اگر مشکلی نداشته باشد، قطعا می‌تواند حضور داشته باشد.

شرایط خاصی ژیمناستیک برای برگزاری انتخابات

پولادگر درباره ژیمناستیک و متوقف شدن ثبت‌نام از نامزدهای ریاست و همچنین آخرین وضعیت انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: دوچرخه‌سواری که روال خودش را انجام می‌دهد و امیدواریم در تاریخی که تعیین می‌شود، انتخابات را برگزار کنیم. در ژیمناستیک هم شرایط خاصی به‌وجود آمد که 2 جلسه هم تا الان برگزار کرده‌ایم و امیدوارم در این هفته بتوانیم مشکلات و برخی از کارشکنی‌هایی که صورت می‌گیرد را برطرف کرده و انتخابات را برگزار کنیم. آنچه مسلم است و فدراسیون جهانی هم بر آن تاکید دارد، برگزاری انتخابات با رعایت اساسنامه است. این در دستور کار قرار دارد و یقینا بر اساس همین 2 اصل جلو می‌رویم که انشاا… نه تنها این دو فدراسیون، بلکه انتخابات سایر فدراسیون‌های را نیز برگزار کنیم.

وی درباره انتخابات سوارکاری هم افزود: انتخابات این فدراسیون قطعا باید تجدید شود. معذوراتی برای انتخابات کمیته المپیک داشتیم که آن انتخابات هم برگزار شد و دیگر، معذوراتی نداریم و انشاا… آن را هم برگزار خواهیم کرد.

پولادگر در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی بابت به‌وجود آومدن مشکل از سوی فدراسیون جهانی وجود دارد یا خیر؟ گفت: اگر که بعضی افراد در داخل کشور، منافع شخصی‌شان را بر منافع ملی ترجیح ندهند، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

پرونده باز تاج عجیب و غریب نیست

وی درباره انتخاب کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی و بحث پرونده‌های باز مهدی تاج رئیس فدراسیون و ورود نمایندگان مجلس به این موضوع تاکید کرد: تاج که یک مصاحبه کرده و جواب همه این موضوعات را داده است. داشتن پرونده باز، عجیب و غریب نیست. هرکسی می‌تواند از فرد دیگری طرح دعوا کند و یک پرونده‌ای برای افراد مختلف باز کند. آنچه که مسلم است، رای نهایی است که مورد تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد. انتخابات فدراسیون فوتبال در یک روال قانونی برگزار شده و الان هم هرچه که قانون بگوید، ما باید بر مبنای قانون عمل کنیم. انتخاب سرمربی هم از اموری است که در دستور کار هیئت رئیسه قرار دارد و هیئت رئیسه هم این تصمیم را گرفته و قطعا پاسخ‌گوی همه موضوعاتش خواهد بود.

تصمیمی برای حضور در انتخابات پارالمپیک ندارم

پولادگر درباره احتمال حضورش در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک و این‌که آیا تصمیمی برای حضور در این کمیته را دارد؟ گفت: نه، من چنین تصمیمی ندارم. من عضو هیئت رئیسه کمیته پارالمپیک هستم و اخیرا هم مجمع سالیانه‌اش برگزار شد.

کد خبر: 120498

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0