17 شهریور 1401 - 1:12 ب.ظ

دوران ژن های خوب گذشته است؟

چند روز قبل رسانه ها از قول دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نوشتند: گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد.مسئولان مراقب گشت ارشاد باشند. زیرا رئیس جمهور فرموده است: اگر فرزند رفت، پدر هم برود.

مهاجرت

عصر اصفهان، نادر مجیدی آهی/درواقع این اظهارات بدنبال خبر اخذ ویزای فرزند معاون یکی از وزرا برای تحصیل در خارج از کشور مطرح شد که همه گفتیم دست مریزاد. همه هم توجه داشتند که آن جوان فقط ویزا اخذ نمود و قصد خروج داشت و هنوز به این سفر نرفته بوده است. اما هنوز چند روز نگذشت که باخبر شدیم فرزند انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور نیز چند وقتی است که به کشور کانادا سفر کرده است! که با خود گفتیم: ای بابا، حالا لابد مادر برکنار می‌شود.

اما بعد مشاهده نمودیم که ایشان یعنی انسیه خزعلی با لحنی حماسی در حساب توییتر(؟!) خود نوشت: گذشت آن دوران که مسئولانی مثل کوه پشت فرزندان خویش می‌ایستادند و صراحتاً از ‎مهاجرت و زندگی آنها در خارج از کشور دفاع می‌کردند!؟ وی سپس در توییت(!) دیگری نوشت اما امروز برخی با ذوق‌زدگی از مهاجرت فرزند اینجانب گفتند. درحالی که سفر موقت کاری ایشان جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است و خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور باز می‌گردد. اگرچه ایشان متاهل و مستقل است ولی هرگز قصد مهاجرت نداشته‌اند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری سپس به سبک اخبار صدا و سیما، اما در همان توییتر گفته است: بی شک بسترسازی برای تقویت فعالیت‌های دانش‌بنیان جاری در کشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسئولیت‌پذیری است. اعضای دولت مردمی و انقلابی به آرمان‌های انقلاب و سیاست‌های دولت وفادار بوده و خواهند بود.

یاد آن آقازاده مطرح کننده ژن خوب بخیر که مدعی بود فلان تکنولوژی مخابراتی را با استفاده از امتیازات مخصوص ژن خوب خودش به کشور آورده است.!

حافظ فرمود: عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است و کاربد مصلحت آن است که مطلق نکنیم. البته کانادا در ایران سفارت خانه ندارد. حتی دفتر حفظ منافع هم ندارد و رسما کشور ما را متخاصم می داند. اما فرزند معاون رییس جمهور ایران را برای تکمیل پروژه شرکت دانش بنیان پذیرفته است و اینک هم دوران مسئولانی که مثل کوه پشت فرزندان فرنگ رفته خود می‌ایستادند گذشته است!؟ آن خبر چه بود، این حرف‌ها کدام است؟ خبر دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در مورد گشت ارشاد مدیران چه بود و حرف معاون رییس جمهور در مورد فرزند خودش کدام است؟

واضح است که کسی با ادامه تحصیل و یا تکمیل پروژه دانش بنیان یک جوان در خارج از کشور مشکلی ندارد. بشرطی که ان شاء الله با قابلیت و تمکن خودشان و در شرایط مساوی با جوانان دیگر اقدام شود. ولی طرح این شعارهای بدون پشتوانه چه ضرورت دارد؟ این داستان بی‌پایان حرف زدن و شعاردادن مسئولان و مدیران چه موقع جای خود را به رفتار مسئولانه خواهد داد؟

کد خبر: 120452

نویسنده: نادر مجیدی آهی

منبع: روزنامه عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0