16 شهریور 1401 - 7:00 ب.ظ

عربستان به نتفلیکس هشدار داد

بی‌بی سی به نقل از رسانه‌های عربستان اعلام کرد که ریاض از نتفلیکس پخش‌کننده آنلاین فیلم و سرگرمی، خواسته آن بخش از محتواهایی که از نظر این کشور «ناقض شئونات و ارزش‌های اجتماعی-اسلامی» خوانده شده را در داخل مرزهای این کشور پخش نکند.

از بی‌بی سی، نهادهای دیده‌بان عربستان و شورای همکاری‌های خلیج فارس در بیانیه‌ای بعضی از صحنه‌های محصولات اخیر نتفلیکس از جمله چند فیلم ویژه کودکان را «مغایر اصول و مقررات» خود یافته‌اند هر چند در بیانیه صادر شده به جزییات و فیلم یا صحنه مشخصی اشاره نشده است.

اما تلویزیون دولتی عربستان کلیپی از سکانس‌های فیلم اخیر کارتونی «ژوراسیک ورلد – کمپ کرتاسه» را در حالی که تصاویر شطرنجی شده بودند نشان داده که در آن دو دختر نوجوان بعد از ابراز علاقه به هم، یکدیگر را می‌بوسند.

به نوشته بی‌بی سی، فیلم مناقشه‌برانگیز فرانسوی «کیوتیز» (خوشگل‌ها) هم در گزارشی که شبکه تلویزیونی الاخباریه پخش کرده مورد اشاره قرار گرفته و در زیرنویس این تصاویر نتفلیکس متهم به پخش تصاویری شده که به زعم الاخباریه «در پوشش فیلم سینمایی تصاویر غیراخلاقی که پرورش سالم کودکان را تهدید می‌کند پخش می‌شود».

الاخباریه هم در گزارش خود با چندین شخصیت عربستانی گفتگو کرده که‌اتهامات مشابهی علیه نتفلیکس عنوان می‌کنند و از مسئولان کشور می‌خواهند که فوراً اقدامی در این رابطه کند.

در بیانیه مشترک کمیسیون رسانه‌های صوتی-تصویری عربستان و کمیته مقام‌های رسانه‌های الکترونیک شورای همکاری‌های آمده که «{با نتفلیکس} تماس گرفته شده و خواسته شده این محتواها، شامل برنامه‌هایی که ویژه کودکان است، را حذف کند و اطمینان یابد که به مقررات پایبند است».

در این بیانیه تأکید شده که نهادهای نظارتی مسوول پیگیر درخواست و گوشزدهای خود خواهند شد و «در صورت ادامه پخش چنین محتواهایی، در صورت ضرورت اقدام قانونی» خواهند کرد.

به گفته بی‌بی سی، نتفلیکس هنوز واکنشی به این گزارش واتهامات نداده است.

کد خبر: 120416

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0