9 شهریور 1401 - 9:00 ق.ظ

دختران را در برابر مشکلات پیش‌رو حمایت می‌کنیم

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خطاب به دختران نخبه و رتبه‌های برتر کنکور گفت: دختران را در مسیر و در برابر مشکلاتی که پیش روی حمایت می‌کنیم و بدانید و همراه شما هستیم.

 انسیه خزعلی روز سه‌شنبه در دیدار با دختران نخبه و رتبه‌های برتر کنکور اظهار داشت: خانم‌ها و دختران ما بدانند پشتوانه و پایگاهی برای حرکت و قدم‌هایی که می‌خواهند بردارند، وجود دارد و ما در مسیر و در برابر مشکلاتی که پیش روی آنها، حمایت خواهیم کرد، درست است که باید برای همه زنان و مردان ایران کار کرد ولی بات وجه به شرایط کلی حاکم بر جهان و مسائل و مشکلاتی که زنان دارند و  چالش‌هایی که خانواده با آن مواجه است نیاز به توجه ویژه به این امر وجود دارد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: جهت‌گیری‌های تحقیقات علمی و تلاش‌های فناورانه باید در مسیر تعالی خانواده باشد تا هم استحکام  بنیان خانواده تضمین شود و هم شرایط مورد نیاز بانوان بهتر فراهم شود.

دختران را در برابر مشکلات پیش‌رو حمایت می‌کنیم/تصویب آیین‌نامه حمایت از نخبگان

دو بخش سند تحول دولت مختص زنان و خانواده

خزعلی اضافه کرد: از تأکیدات فراوان رئیس جمهور، ارتباطات مردمی و ارتباطات نخبگانی است و شاید تنها دولتی که در آغاز کار سند تحول و برنامه راهبردی دارد، دولت سیزدهم است و دو بخش این سند به زنان و خانواده مختص شده است و معتقدند زنان باید پیشران و تحول آفرین باشند.

وی اظهار داشت: شما نخبگان به همراه خانواده‌های خود نیز در این مسیر پیشگام هستید.

خزعلی ضمن تشویق تلاش‌های نخبگان افزود: امیدوارم در برنامه‌های آینده با برنامه‌ریزی‌های منظم و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت بتوانید همه جنبه‌های زندگیتان را سامان دهید.

وی خاطرنشان کرد: بسیار مهم است که شما هم بتوانید به خانواده و اعضای خانواده خود توجه و ارتباط قوی داشته باشید و هم برای آینده خود برنامه داشته باشید. بانوان می‌توانند چند جنبه مختلف را با هم داشته باشند.

 

دختران را در برابر مشکلات پیش‌رو حمایت می‌کنیم/تصویب آیین‌نامه حمایت از نخبگان

فعالیت علمی و رتبه‌های خوب باعث بالندگی است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن توجه دادن نخبگان به اهمیت خانواده گفت: همانطور که فعالیت علمی و داشتن رتبه‌های خوب در سطح جهان باعث بالندگی است داشتن نسل خوب و پرورش یافته نیز یکی از امتیازات این کشور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما با کشورهایی که از نظر خانواده دچار افول شده‌اند، مواجه هستیم، در بسیاری از این کشورها خانواده در حال از هم پاشیدن و افول است و حتی طبق آمارها ۶۰ تا ۷۰ درصد از فرزندان آنها تک والد هستند.

 

دختران را در برابر مشکلات پیش‌رو حمایت می‌کنیم/تصویب آیین‌نامه حمایت از نخبگان

تصویب آیین‌نامه حمایت از نخبگان

خزعلی ادامه داد: اخیرا آیین‌نامه‌ای برای حمایت از نخبگان به تصویب رسیده که بی نظیر است و امیدواریم در اجرا هم بتوان به خوبی عمل کرد.

وی پس از شنیدن دغدغه و مشکلات دختران نخبه تصریح کرد: مطالبی که دوستان در رابطه با عدالت آموزشی مطرح کردند، کاملاً درست و بسیار مهم است و امیدوار هستیم بتوانیم با تغییر رویه‌ها و سیاست‌ها این عدالت را تا حدی برقرار کنیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طبیعتاً خانواده‌هایی که پشتوانه‌های مالی و خانوادگی دارند، ممکن است فرزندان موفق‌تری داشته باشند ولی ما شاهد مواردی از شهرهای کوچک هستیم که توانستند به موفقیت‌های خوبی برسند و این یعنی نقش اصلی را خود بچه‌ها با تلاش و استعداد و توانایی بازی می‌کنند.

دختران را در برابر مشکلات پیش‌رو حمایت می‌کنیم/تصویب آیین‌نامه حمایت از نخبگان

وی گفت: دشمن نوعی سرقت هوشمندانه از سرمایه‌های ما دارد و باید زمینه را برای نخبگان برای اینکه به رشد خود برسند فراهم کنیم.

خزعلی ادامه داد: از طرفی باید با غیرت وطنی برای کشوری که در آن رشد کردیم بایستیم. فرزندان ما باید در کنار علم نگاه تربیتی، اصالتی و هویتی و ملی را نیز داشته باشند.

کد خبر: 120060

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0