25 مرداد 1401 - 11:00 ق.ظ

مخاطرات گرمای تابستان برای آیفون

موج گرمای بریتانیا در تابستان سال جاری می‌تواند گوشی‌های آیفون را را با مخطرات جدی مواجه کند. توجه نکردن به هشدارهای این گوشی‌های هوشمند اپل می‌تواند به بهای ازبین رفتن گوشی تمام شود.

به نقل از روزنامه سان، با افزایش دمای هوا تا ۳۶ درجه سانتیگراد، آژانس «آب و هوای» بریتانیا در بیانیه‌ای نسبت به بروز موج گرمای جدیدی از منطقه یورکشایر شمالی تا بقیه نقط انگلیس و بیشتر مناطق ولز هشدار داد. در نتیجه بروز موج جدید گرما به دارندگان گوشی‌های آیفون توصیه شده، مراقب گوشی‌های خود باشند. اصلی‌ترین کاری که کاربران می‌توانند در این زمینه انجام دهند این است که آیفون خود را در هر شرایطی خنک نگه دارند و زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهند و مراقب اخطارهای گوشی  نیز باشند.

در صورتی که گوشی خود را زیر نور خورشید به مدت طولانی قرار دهید تا جایی دمای گوشی به اوج برسد، به احتمال زیاد با علائم اخطار خاموشی گوشی تلفن همراه مواجه خواهید شد. حتی کمپانی اپل به کاربران خود هشدار می‌دهد که در صورت بالارفتن بیش از حد دمای گوشی، عمر باطری این گوشی‌ها کاهش خواهد یافت. در واقع دمای بسیار بالا و غیر عادی می‌تواند مشکلات بزرگی را برای تلقن‌های هوشمند ایجاد کند که گوشی‌های قیمیتی آیفون نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کمپانی اپل در این باره هشدار می‌دهد که دمای هوای بالا یا پائین می‌تواند باعث تغییر رفتار دستگاه آیفون شود. در حالی که تا کنون بیشتر به مخاطرات هوای گرم اشاره شده، هوای سرد نیز می‌تواند به طور موقت عمر باطری را کاهش دهد. اما دمای بسیار بالا می‌تواند برای همیشه عمر باطری گوشی آیفون شما را از بین ببرد.  عملکرد گوشی‌های آیفون به سادگی تحت تاثیر گرما قرار می‌گیرد.

اپل برای کاربران کارهایی که نباید با گوشی خود انجام داد را به طور مشخص فهرست کرده است

۱- گذاشتن دستگاه در خودرو در روز گرم
۲- قرار دادن دستگاه در معرض نور مستقیم خورشید به مدت طولانی
۳- استفاده از برخی ویژگی‌های آیفون در هوای خیلی  یا زیر نور مستقیم خورشید، به مدت زمان طولانی، مانند استفاده از دستگاه مسیر یاب جی‌پی‌اس و برنامه‌های راهنمای ترافیکی خودرو یا استفاده از برنامه یک بازی دارای گرافیک بالا.

با نگاه به موارد بالا می‌توان دریافت که راه‌هایی برای کاهش مخاطرات جدی برای گوشی‌های همرااه در روزهای گرم سال وجود دارد.

یکی از دیگر از راه‌های محاظت گوشی همراه در روزهای گرم سال، قرار ندادن گوشی آیفون در فضاهای بسته و در بسته مانند جیب پیراهن یا شلوار است. اگر احساس کردید، گوشی‌تان گرم شده دیگر از آن استفاده نکنید یا حتی آن را خاموش کنید.

از استفاده از اپ‌های قدرتمند به مدت طولانی خودداری کنید. این مساله به طور ویژه باید مورد توجه علاقه مندان به بازی در گوشی‌های موبایل قرار بگیرد.  چرا که اپ‌های بازی که از نوع اپ‌های قدرتمند محسوب می‌شوند، می‌توانند دمای  پردازشگر گوشی تلفن همراه را به سرعت بالا ببرند. حتی امکان دارد در صورت افزایش دمای گوشی موبایل، گوشی آیفون شما خود به خود خاموش شود.

iPhone-Temperature-Warning-Heat.jpg

پیش از خاموش شدن خوددکار شما علامت هشدار افزایش دما را در صفحه آیفون‌تان مشاهده خواهید کرد که در زیر آن نوشته شده: «گرما، آیفون باید پیش از آنکه شما از آن استفاده کنید، خنک شود.»در زمان مکالمه تلفنی نیز امکان دارد دمای گوشی شما به دلیل اینکه دستتان روی گوشی قرار گرفته، بالا برود.

کد خبر: 119399

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0