25 مرداد 1401 - 10:00 ق.ظ

این خودروهای ایرانی شانس ورود به بازار روسیه را دارند

سایپا و پارس خودرو می توانند در تولید مشترک قطعات برخی خودروها مانند تندر ۹۰ یا خودروهای مشابه با شرکت خودروسازی آوتواز روسیه که قطعات این خودرو را تولید می کرده همکاری مشترک داشته باشند.

به نقل از عصر ایران، معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت گفت: قطعات مشترک خودروهای ملی، برگ برنده محصولات ایران خودرو برای همکاری با خودروسازان روسی است.

منوچهر منطقی افزود: با معرفی خودروهای ایرانی و میزان استقبال مشتریان از این خودروها در بازار روسیه، به ترتیب خودروهای تارا، رانا و دنا بیشترین شانس را برای ورود به این کشور دارند.

وی ادامه داد: با توجه به ویژگی و امکانات رفاهی و ایمنی و با معرفی خودروهای ایرانی در بازار روسیه  ۵ محصول شانس حضور در بازار روسیه را دارند که به نظر می رسد سه محصول ایران خودرو یعنی  تارا،  رانا و دنا به ترتیب با بیش‌ترین استقبال در بازار این کشور مواجه شود.

منطقی گفت: علاوه بر محصولات مذکور از نظر ویژگی خودروهای شاهین و کوئیک سایپا نیز در صورت توانایی پاس کردن استانداردهای این کشور می تواند وارد بازار روسیه شود اما نکته قابل توجه آن است که هر ۵ خودرو ایرانی کاندایدای ورود به روسیه جزو برندهای ملی خودروسازان ایرانی است.

وی حضور خودروهای ملی ایرانی در بازار روسیه را به دلیل دارا بودن قطعات مشترک نقطه قوت همکاری خودروسازان ایرانی با شرکای روسی دانست و افزود: علاوه بر خودروهای مذکور محصول جدید کراس اوور ملی ایران خوردو یعنی خودرو ری‌را نیز از شانس بالای برای حضور و اقبال در روسیه برخوردار است.

معاون وزیر صمت افزود: ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو می توانند در تولید مشترک قطعات برخی خودروها مانند تندر ۹۰ یا خودروهای مشابه با شرکت خودروسازی آوتواز روسیه که قطعات این خودرو را تولید می کرده همکاری مشترک داشته باشند.

وی در مورد رقابت خودروسازان چینی و ایرانی در بازار روسیه افزود: صنعت خودرو چین در زمینه قطعه سازی، روابط بانکی و … زیرساخت های مناسبی دارد و صنایع خودروسازی کشورمان برای فراهم کردن زیرساخت ها و ابزارهای حضور در بازار روسیه راه طولانی تری را در پیش دارد و باید تلاش کنیم تا فرصت حضور در بازار روسیه را در رقابت با خودروسازان چینی از دست ندهیم.

کد خبر: 119396

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0