13 مرداد 1401 - 7:30 ق.ظ

پنجمین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در هفته جاری؛

مصوبه مجمع برای «بهبود شاخص‌های عملکردی محیط زیست»، «بهبود محیط کسب و کار» و «افزایش صادرات غیر نفتی» در سیاست های برنامه هفتم

مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه عصر روز (چهارشنبه ۱۲مردادماه ۱۴۰۱) که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه، دبیر و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد، بحث و بررسی سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه را ادامه داد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جلسه بندهای مربوط به «محیط زیست» و «رشد اقتصادی» در سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه روز چهارشنبه مجمع که رئیس و معاون سازمان برنامه و بودجه، روسای کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهشهای مجلس و رئیس سازمان حفظ محیط زیست حضور داشتند، اعضای مجمع مقرر کردند: «بهبود شاخص های عملکردی محیط زیست حداقل پنج پله در هر سال، کاهش حداقل ده درصدی سالانه آلودگی هوای کلان شهرها و مدیریت اثرات و عوارض تغییر اقلیم با استفاده از ظرفیت‌های ملی، منطقه ای و بین‌المللی» در سالهای برنامه هفتم محقق شود.

اعضای مجمع در ادامه پس از بحث درباره الزامات رشد اقتصادی ۸درصدی؛ «بهبود محیط کسب و کار و ایجاد ثبات و پایداری در سیاست ها و مقررات اقتصادی کشور و ارتقاء حداقل پنجاه رتبه کشور در شاخص کل محیط کسب و کار در طول برنامه» را از تصویب گذراندند.

کد خبر: 118996

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0