1 مرداد 1401 - 5:00 ب.ظ

مهمان‌سرای عباسی اصفهان در فهرست خاطرات جمعی یونسکو ثبت می‌شود

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، گفت: مهمان‌سرای عباسی اصفهان به عنوان نگین فرهنگی و نمایشگاه دائمی بزرگ از هنر ایرانی در فهرست خاطرات جمعی یونسکو ثبت می‌شود.

از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو- ایران، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان کمیسیون ملی یونسکو–ایران، شرکت سهامی بیمه ایران و هلدینگ توسعه کسب و کار سبا در حوزه‌های فرهنگی، توسعه دیپلماسی بیمه‌ای، برگزاری دوره‌های آموزشی و حرفه‌ای صنعت بیمه با همکاری مؤسسات بین‌المللی و دانشگاه‌های معتبر جهان و ثبت آثار تاریخی با هدف ارتقاء سطح کمی و کیفی زندگی و هویت ملی و سبک زندگی ایرانی و برگزاری مشترک همایش‌های تخصصی بیمه‌ای در سطح منطقه و بین‌المللی، صبح روز شنبه اول مرداد ۱۴۰۱، طی مراسمی به امضاء حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو– ایران، حسن شریفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران و محسن احمدی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل هلدنیگ کسب و کار سبا، رسید.

مهمان‌سرای عباسی اصفهان در فهرست خاطرات جمعی یونسکو ثبت می‌شود

در پاسداشت جهان نوروز و راه ابریشم فعال هستیم

حجت‌الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو-ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با ارزش‌گذاری به حضور دلگرم‌کننده بیمه ‌ایران به‌عنوان یک تشکل با قدمت ٨۶ ساله گفت: تفاهم‌نامه قبلی ما با بیمه ایران با بحران کرونا مواجه شد و فعالیت‌های آموزشی ناکام ماند اما امیدواریم موج تازه کرونا، آخرین موج آن باشد گرچه دیگر وحشت ما در مقابل کرونا، مثل قبل نیست.

وی گفت: وقتی به دلیل فراز و فرودهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی، درهای تعامل با جهان بسته می‌شود، یونسکو روزنه‌ای برای برقراری ارتباط با دنیا پیدا می‌کند. این سازمان خوش‌نام تلاش کرده سیاسی نباشد و ثابت کند اعتبار علمی، آموزشی، فرهنگی ایران در بین سازمان‌های جهانی قابل حذف نیست و توان تشکل‌های کشور در زمینه‌های مختلف آموزش، فرهنگ و میراث فرهنگی قدرتمند است. ما در کمیسیون ملی یونسکو، به عنوان یک نهاد ۷۵ ساله، وظیفه سازمانی و قانونی داریم تا منافع نظام را در عرصه بین‌الملل پیگیری کنیم.

«ما بیمه را یک عامل روانی و فرهنگی برای جوامع می‌بینیم. اگر سفر به کشورها برای ملل جاذبه دارد، یک دلیل‌ مهم‌ آن، آسایش‌ و آرامش‌خاطری است که بیمه‌ها آن را به وجود می‌آورند. بیمه با این نگاه، یک پدیده اجتماعی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی است و برای آن که با قدرت پیش برود، وظیفه ما است تا از تجربه کشورهای مختلف استفاده کنیم»

ایوبی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های پیش‌روی کمیسیون ملی یونسکو-ایران و همکاری با شرکت‌های تابعه هلدینگ سبا و بیمه ایران، گفت: ما در عرصه پاسداشت جهان نوروز و راه ابریشم بسیار فعال هستیم. این هفته یک سلسله نشست ارزشمند و اثرگذار طراحی کرده بودیم که به‌خاطر آغاز موج تازه کرونا، در آخرین دقایق لغو شد. به‌خاطر این برنامه نمایندگانی از همه کشورها عازم ایران بودند تا شبکه‌ای از کشورهای نوروز تشکیل دهیم و از تجارب گوناگون فرهنگی کشورهای مختلف بهره‌گیری کنیم.

او با اشاره به ثبت مهمانسرای عباسی در فهرست خاطرات جمعی یونسکو گفت: مهمان‌سرای عباسی یک نگین فرهنگی و نمایشگاه دائمی بزرگ از هنر ایرانی در یک مجموعه زیبا و ماندگار است که هر کس به این مکان می‌رود، عاشق و دلباخته هنر بازمی‌گردد. باید تلاش برای ثبت مهمانسرای عباسی در فهرست خاطرات جمعی یونسکو را به فال نیک بگیریم.

بیمه ایران خدمت بی‌منت به مردم

حسن شریفی مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران در سخنانی گفت: این شرکت با قدمت ٨۶ ساله در بسیاری از پروژه‌های ملی و اقتصادی حضور فعال دارد و طبق اسناد بالادستی تنها شرکت بیمه دولتی به حساب می‌آید.

وی افزود: صنعت بیمه، صنعتی پویا است و به دانش بیمه‌ای روز متکی است و تمایل دارد از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری استفاده کند. بیمه ایران در اصفهان در حوزه گردشگری و هتل‌داری فعال بوده و تملک مهمان‌سرای عباسی با قدمت ۳۰۰ ساله، در سال ۱۳۴۰ شمسی به بیمه ایران واگذار شد. از این‌رو ما در حوزه بیمه گردشگری می‌توانیم فعالیت داشته باشیم.

شریفی اظهار داشت: شعار و عملکرد بیمه ایران به‌گونه‌ای است که خدماتش را تحت عنوان خدمت بی‌منت در اختیار مردم می‌گذارد و امیدواریم این مراسم سبب شود تا به افزایش ضریب بیمه در جامعه کمک کنیم.

برگزاری دوره‌های آموزش عالی مدیریت حرفه‌ای بیمه با همکاری دانشگاه‌های معتبر جهان

محسن احمدی مدیرعامل هلدینگ توسعه کسب و کار سبا (سرمایه‌گذاری بیمه ایران) نیز در این نشست گفت: این مجموعه هلدینگ ازسال ۱۳۷۱ از محل ذخایر عمر بیمه‌شدگان، فعالیت‌های اقتصادی گوناگون را در حوزه‌ سرمایه‌گذاری آغاز کرده و در همین راستا، در سال ۱۳۹۰، مرکز آموزش عالی سبا را نیز راه‌اندازی کردیم؛ زیرا یکی از وظایف ما، ارتقای سطح دانش، ارتباط با بیمه بین‌المللی و تعامل با کشورهای پیشرو در این عرصه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این هلدینگ در عرصه هتل‌داری، تاکید کرد: مهمانسرای عباسی به‌عنوان نماد گردشگری سنتی ما، یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های جهانی در خاورمیانه است و جا دارد با ظرفیت کمیسیون ملی یونسکو، ثبت آن در فهرست خاطرات جمعی یونسکو با برگزاری نشست‌های تخصصی بین‌المللی بیمه پس از انعقاد این تفاهم‌نامه پیگیری شود.

مرکز آموزش علمی کاربردی سبا به‌عنوان اولین مرکز دانشگاهی صنعت بیمه کشور از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون فارغ‌التحصیلان بسیاری از این دانشگاه در رشته‌های مختلف بیمه‌ای، حقوقی، مالی و بازاریابی به بازار کسب و کار صنعت بیمه کشور وارد شده‌اند. همچنین آموزش‌های تکمیلی بیمه‌ای برای نمایندگی‌های بیمه ایران و سایر بیمه‌های کشور از جمله فعالیت‌های این مرکز دانشگاهی به شمار می‌آید.

بر اساس بخش‌هایی از توافق سه جانبه، همکاری طرفین برای برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی تخصصی عالی بیمه با مشارکت دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی با همکاری موثر مرکز آموزش علمی کاربردی سبا پیش‌بینی شده است، همچنین مقرر شده است دوره‌های دکترای حرفه‌ای کسب و کار DBA با حضور اساتید بین‌المللی مورد تایید کمیسیون ملی یونسکو در مرکز آموزش علمی کاربردی سبا و دوره‌های دفاع در دانشگاه مورد نظر برگزار شود و دوره‌های حرفه‌ای کوتاه مدت با گواهی و تأیید مؤسسات و دانشگاه‌های علمی نیز در حوزه بیمه بین‌الملل برای مدیران عالی بیمه کشور در این مرکز برگزار می‌شود. همچنین ثبت قدمت مهمان‌سرای عباسی اصفهان متعلق به بیمه ایران در حافظه خاطرات جمعی یونسکو پیش‌بینی شده است.

تلاش متمرکز برای انجام و برگزاری اجلاس‌های تخصصی توسعه بیمه راه ابریشم با مشارکت مقامات و شخصیت‌های برجسته سیاسی بیمه‌ای کشورهای راه ابریشم با مشارکت طرفین کمیسیون ملی یونسکو- ایران در آینده‌ای نزدیک  از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه سه جانبه است.

مهمان‌سرای عباسی اصفهان در فهرست خاطرات جمعی یونسکو ثبت می‌شود
 مهمانسرای عباسی اصفهان

مهمانسرای عباسی اصفهان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین هتل‌های ایران است که به دلیل معماری و قدمت آن و واقع شدن در میان بافت تاریخی اصفهان شهرت جهانی دارد. این مهمانسرا از جمله موقوفات مادر شاه سلطان حسین صفوی به مدرسه چهار باغ است که دیوار به دیوار این مدرسه تاریخی قرار داشته است. مهمانسرای عباسی اصفهان به دلیل داشتن نقاشی و آثار تاریخی منحصر به‌فرد آن در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان زیباترین هتل خاورمیانه انتخاب شده است. این هتل که از سال ۱۳۲۷ به شرکت سهامی بیمه ایران واگذار شده است دارای ۲۲۴ اتاق و سوئیت اختصاصی است که سالانه پذیرای مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی و پذیرای هیأت‌های عالی رتبه سیاسی و شخصیت‌های بین‌المللی است، قرار است شرکت مهر سیاحت سبا (از شرکت‌های تابعه هلدینگ سبا) موضوع انجام فرایند ثبت این رویداد تاریخی را عهده دار شود.

کد خبر: 118474

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0