8 تیر 1401 - 1:00 ب.ظ

دره ای شگفت انگیز و زیبا در سرعین

« ایرد موسی » دره ای شگفت انگیز و زیبا در سرعین

سرعین شهری کوچک در استان اردبیل است که طبیعتی سرسبز با چشم اندازی تماشایی را در میان خود جای داده است. یکی از این جاذبه های دیدنی دره جنگل ایرد موسی سرعین نام دارد.

سرعین شهری کوچک در استان اردبیل است که طبیعتی سرسبز با چشم اندازی تماشایی را در میان خود جای داده است. یکی از این جاذبه های دیدنی دره جنگل ایرد موسی سرعین نام دارد. دره‌ای شگفت‌انگیز به فاصله 14 کیلومتری غرب اردبیل که در روستایی به همین نام قرار گرفته است. منطقه‌ای خوش آب و هوا که سفر به آن در فصل بهار و تابستان، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای هر گردشگری باشد.

گردشگران در بدو ورود به دره جنگل ایردموسی منظره‌ای سبزپوش را می‌بینند که اطرافش را درختانی پراکنده و سر به فلک کشیده احاطه کرده‌اند. علاوه بر تماشای منظره‌ای زیبا، این امکان برایتان وجود دارد که با برپایی پیک نیکی ساده در میان طبیعت این دره جنگلی، یک روز به‌یادماندنی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. در ادامه گشتی که در دره جنگلی ایردموسی زدید به نظاره چمنزارهای وسیع این دشت سرسبز بنشینید و چشم اندازی از نهرهای روان که از چشمه های اطراف کوهپایه های سبلان سرچشمه می‌گیرند را ببینید.

همچنین می‌توانید به تماشای باغات میوه‌اش بروید و با گرفتن عکس سلفی از میوه‌های خوشرنگش، لحظاتی متفاوت را در آلبوم خاطرات ذهنتان ثبت کنید. از دیگر جذابیت‌های دره جنگلی ایردموسی که گوشه‌ای از طبیعت این دیار را نشان می‌دهد، وجود گل‌های رنگارنگ دره جنگلی ایردموسی سرعین است، گل هایی زیبا که با قدم زدن در میانش می‌توانید غرق در لذت شوید. در کنار نظاره این دره تماشایی برای آشنایی با دیگر جاذبه های سرعین سری هم به آبگرم های سرعین بزنید که از خواص درمانی بالایی برخوردار است، طوری که افراد بسیاری برای درمان بیماری‌هایی نظیر پوستی، مفصلی، رماتیسم و… به این شهر سفر می‌کنند تا تنی به آب چشمه‌هایی جوشان  بزنند که از دل زمین می‌جوشد. ایردموسی همانند سایر مناطق استان اردبیل دارای آب و هوای خنک و معتدلی در فصل های تابستان و بهار است و در زمستان نیز بسیار سرد است. این منطقه در مسیر جاده اردبیل ارجستان دومین محور اردبیل سرعین واقع شده است که در تابستان گردشگران بسیار زیادی به خود میبیند. جمعیت این منطقه در سرشماری سال 95 دقیقا 816 نفر بوده که در فصل های تابستان و بهار با سفر گردشگران و توریست ها، به بیش از سه هزار نفر می رسد.

از دیگر جاذبه های سرعین می توان به روستای شقایق اشاره کرد. روستای شقایق یکی از بزرگ ترین روستاهای سرعین است با چشمه آبگرم. از طرفی این روستا علاوه بر جاده آسفالت به سرعین به روستاهای آلوارس و پیست اسکی آن منتهی می شود. عدس، قالی بافی و گلیم از جمله سوغات این مکان است. چمن زارهای پرعلف زیبا داخل و خارج از روستا واقع است و جلوه زیبا و بی نظیری دارد. همچنین روستای لاطران یکی از روستاهای دامنه سرسبز سبلان با چشمه های آبگرم است که 3 کیلومتر با سرعین فاصله دارد. ممتازی آن به سرسبز بودن آن و نزدیکی به سرعین است. مناظر زیبای کوه ، تپه، سبزه زار و برف بالای کوه به زیبایی آن افزوده است و کوه های اطراف با جاذبه های طبیعی آن مکان مناسب به وجود آورده است. در بیان زیبایی های این منطقه نمی توان به ابشارهای زیبای این خطه اشاره نکرد. آبشار ورگه سران با داشتن آبگرم در دامنه کوه سبلان، مناظر طبیعی زیبا و دل انگیزی به وجود آورده است. این مکان دارای چشمه های متعدد و آبشاری است که در اثر برخورد چشمه ها به وجود آمده است.

کد خبر: 117394

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0