3 خرداد 1401 - 8:30 ق.ظ

شیراز، میزبان مجمع‌عمومی شورای جهانی صنایع‌دستی شد

سومین جلسه کمیته اجرایی منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی در سال ۲۰۲۲ همزمان با برگزاری برنامه داوری مهر اصالت با دستور جلسه برنامه‌ریزی فعالیت‌های بخش آسیا و اقیانوسیه این شورا در کشور ازبکستان برگزار شد.

 

سی و نهمین مجمع عمومی شورای جهانی صنایع‌دستی در ماه می ۲۰۲۳/ اردیبهشت ۱۴۰۲ در شهر شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی برگزار می شود.

سومین جلسه کمیته اجرایی منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی در سال ۲۰۲۲ همزمان با برگزاری برنامه داوری مهر اصالت با دستور جلسه برنامه‌ریزی فعالیت‌های بخش آسیا و اقیانوسیه این شورا در کشور ازبکستان برگزار شد. در این جلسه نمایندگان کشورهای عضو غرب آسیا، آسیای مرکزی، آسیای شرقی و آسیا و اقیانوسیه حضور داشتند و اداره جلسه نیز برعهده رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی بود. ویدا توحدی مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی به عنوان نماینده ایران در این نشست حضور داشت و پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز به صورت آنلاین در نشست حضور پیدا کرد.

 

معاون صنایع‌دستی کشور در این جلسه، از رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی برای حضور در فرآیند داوری شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی ایران دعوت کرد. توحدی نماینده ایران در ادامه این نشست طبق دستور جلسه، برنامه‌های مهم حوزه صنایع دستی کشور را در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ برای اعضا تشریح کرد. معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی در گزارشی از برنامه‌ریزی به منظور استفاده از فضای جام جهانی فوتبال در کشور قطر خبر داد و اظهار داشت: در حاشیه این رویداد بزرگ ورزشی شاهد برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوعی به منظور نمایش و عرضه صنایع‌دستی ایران خواهیم بود. همچنین مقرر شد برنامه‌های مربوط به معرفی صنایع‌دستی ایران در حاشیه جام جهانی قطر به صورت پیش رویدادها، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و… برای اعضای شرکت کننده در جلسه ارسال شود.

کد خبر: 115707

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0