2 خرداد 1401 - 11:14 ق.ظ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

بودجه ۱۰ میلیاردی برای موسسات فرهنگی قم

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال هم ۶۵۰ میلیارد تومان در بودجه برای حمایت از فعالیت های فرهنگی دیده شده که ۶۰ درصد از این اعتبار باید در استان ها هزینه شود و سهم استان قم حدود ۱۰ میلیارد است.

 

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال هم ۶۵۰ میلیارد تومان در بودجه برای حمایت از فعالیت های فرهنگی دیده شده که ۶۰ درصد از این اعتبار باید در استان ها هزینه شود و سهم استان قم حدود ۱۰ میلیارد است.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در دویست و ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم به ریاست آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استان شب گذشته در سالن همایش‌ های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، در تشریح شیوه حمایت دولت از مؤسسات فرهنگی در سال ۱۴۰۱، گفت: در سال‌ های گذشته دغدغه شورای فرهنگ عمومی این بود که برای حمایت از فعالیت‌ های فرهنگی نیازمند اعتبار هستیم که خوشبختانه سال گذشته بندی تحت عنوان جدول ۱۷ در بودجه کشور برای حمایت از فعالیت‌ های فرهنگی دیده شد و ۶۰۰ میلیارد تومان در میان مؤسسات فرهنگی توزیع شد.

وی افزود: امسال هم ۶۵۰ میلیارد تومان در بودجه برای حمایت از فعالیت های فرهنگی دیده شده که ۶۰ درصد از این اعتبار باید در استان ها هزینه شود و سهم استان قم حدود ۱۰ میلیارد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه کمک به مؤسسات در راستای سیاست های کلان استان است و توزیع آن تحت نظر نماینده ولی فقیه در هر استان خواهد بود، افزود: مؤسساتی که متقاضی دریافت حمایت هستند باید ثبت شده باشند و اساسنامه داشته باشند و امیدواریم همه مجموعه هایی که در سطح استان فعال هستند به ویژه مؤسسات مردمی مراجعه کنند و درخواست ثبت مؤسسه کنند تا ما بتوانیم حمایت‌ هایی را از آنها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدا، قرار گاه ۱۹ دی، بحث عفاف و حجاب، مقابله با آسیب‌ های اجتماعی و تقویت مؤسسات مردمی در اولویت حمایت‌ های مالی دولت هستند، گفت: بسیاری از مؤسسات قم از محل ۴۰ درصد اعتبارات فرهنگی کشوری هم اعتبار دریافت می‌ کنند و حمایت‌ های کشوری هم از آنها صورت می‌گیرد.

کد خبر: 115643

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0