10 اردیبهشت 1401 - 11:32 ق.ظ

چرایی دفاع از فلسطین و قدس شریف؟!

یکی از مسائل مهمی که عده ای مطرح می کنند و شاید آن را مهم ترین چالش نظام جمهوری اسلامی با غرب و به خصوص آمریکا تلقی می کنند موضع سرسخت ایران نسبت به رژیم اشغالگر قدس است. این موضع را در یک تحلیل باید تندترین و خشن ترین موضع در برابر یک کشور دانست.

نصرالله شفیعی/ از این جهت که این موضع که تاکنون جمهوری اسلامی ذره ای هم از آن عدول نکرده است نابودی و محو این رژیم است. در حالی که نسبت به سایر کشورهای متخاصم حتی آمریکا و انگلیس که سابقه ای بسیار خیانتکارانه همراه با غارتگری نسبت به ایران دارند چنین موضعی وجود ندارد. بدین معنا که دولت و مردم ایران دارای موضعی که خواستار برچیده شدن کشوری مثل آمریکا بر روی کره زمین باشند نیستند. شعار مرگ بر آمریکا شعار مرگ بر سیاست های سلطه جویانه و استعمارگرانه این دولت در برابر کشور عزیزمان ایران و سایر ملت های جهان است.
غربگرایان و لیبرال های وطنی موضوع فلسطین را مربوط به کشوری دیگر می دانند که ضرورتی ندارد نظام جمهوری اسلامی ایران برای آن این قدر هزینه بدهد. مدعیان چنین دیدگاهی چالش اصلی آمریکا و جهان غرب با ایران را حمایت نظام جمهوری اسلامی از فلسطین و شعار نابودی رژیم صهیونیستی می دانند، از همین روی اعتقاد دارند نظام جمهوری اسلامی نباید دامنه ی سیاست های حمایت گرانه اش را از مسلمانان به خارج از مرزها بکشاند و برای خود و مردم ایجاد هزینه کند. این افراد نظام جمهوری اسلامی را در قالب حکومتی مانند سایر حکومت های جهان تلقی می کنند که رسالتش صرفاً تأمین معیشت مادی و حل مشکلات این دنیایی آن هاست. در حالی که در منطق قرآن و اسلام نظام جمهوری اسلامی نظامی انقلابی است که غیر از التزام به حل مشکلات دنیوی و تأمین نیازهای معیشتی مردم، رسالتی دیگر بر عهده دارد که با رسالت پیامبری درآمیخته است. این رسالت پیامبری، همان دفاع از محرومان و مستضعفان در سراسر جهان است. این رسالت در زمان استقرار حکومت پیامبر صلوات الله علیه در مدینه نه تنها تعطیل نشد بلکه گسترده تر نیز شد. در همین راستا در باره چرایی دفاع ایران از فلسطین و قدس شریف و ضرورت مبارزه با رژیم صهیونیستی چند نکته قابل اشاره است:
۱. رژیم صهیونیستی یک رژیم جعلی است که عده ای یهودی صهیونیست از سراسر جهان با حمایت و طراحی انگلیس و آمریکا سرزمین فلسطین را که کشوری رسمی و قانونی بوده اشغال کرده اند و مردم این کشور را آواره کرده و خود غاصبانه بر این سرزمین حکومت می کنند. این اقدام با هیچ یک از قوانین و حقوق بین الملل سازگاری ندارد. مبارزه مردم فلسطین برای آزادی سرزمین آبا و اجدادی خود یک مبارزه قانونی است و بیرون راندن اشغالگران حق طبیعی آن ها است.
۲. حضور یک دولت جعلی که با هدف اشغال سرزمین های اسلامی توسط قدرت های زورگو تأسیس شده و همچنان مورد حمایت آن ها است برای کشورهای منطقه، بزرگ ترین خطر بالقوه و بالفعل است. سابقه ی ۷۴ ساله این اشغالگری بیانگر همین ادعاست. بدون تردید اگر مقاومت مردم فلسطین و ظهور انقلاب اسلامی ایران نبود تاکنون دامنه ی تجاوزات این رژیم، بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر را نیز در نوردیده بود. شعار نیل تا فرات شعار اصلی این رژیم بوده که با گسترش مبارزات مردم فلسطین و حمایت ایران و حزب الله لبنان تاکنون عقیم مانده است.
۳. حمایت از مردم فلسطین که زیر سخت ترین شکنجه ها و ستم های رژیم اشغالگر قدس در رنج هستند وظیفه ای دینی و انسانی است که شانه خالی کردن از آن نادیده گرفتن تأکید رسول خدا صلوات الله علیه در حمایت و همدردری با مظلومان و ستمدیدگان جهان است. آنجاکه می فرماید: «مَنْ أَصْبَحَ لاَ يَهْتَمُّ بِأُمُورِ اَلْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ.» (اصول کافی / ترجمه مصطفوی، ج ۳ ، ص ۲۳۹)
پيغمبر صلى اللّه عليه و آله فرمود: هر كه صبح كند و به امور مسلمين همت نگمارد. از آن ها نيست، و هر كه بشنود مردى فرياد ميزند «مسلمان ها بدادم برسيد» و جوابش نگويد مسلمان نيست.
۴. مسجد الاَقصی، از مساجد شهر بیت‌المقدس و نخستین قبله مسلمانان است. این مسجد بخشی از هویت جهان اسلام محسوب می شود. حمایت از آزادی قدس شریف وظیفه ای دینی است که هیچ عذر و بهانه ای نمی تواند مانع این حمایت از سوی مسلمانان و نظام جمهوری اسلامی شود. هر نوع عقب نشینی از آزادی قدس به معنای بی توجهی به مسئولیت و رسالت الهی یک مسلمان در دفاع از مرزهای اسلام است.
۵. بدون تردید با ادامه ی حیات رژیم صهیونیستی، منطقه خاورمیانه روی آرامش نخواهد دید. زیرا یکی از اهداف مهم جهان سلطه از تأسیس این رژیم غیر قانونی دامنه نفوذ ابرقدرت ها در این منطقه برای غارت ثروت کشورهای اسلامی و تسلط بر آن ها است. بنابراین یک روز حیات رژیم صهیونیستی خسارت محض برای جهان اسلام و کشورهای منطقه از جمله نظام جمهوری اسلامی است.
بر همین اساس نابودی رژیم صهیونیستی، شعار استراتژیک و خواست بی چون و چرای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است. این خواست به طور قطعی محقق خواهد شد. دیر یا زود بودن آن به نقش آفرینی مسلمانان در حمایت از مردم فلسطین و تداوم مبارزات مردم این کشور در درون سرزمین های اشغالی بستگی دارد. شواهد نشان می دهد هر چه زمان که می گذرد قدرت پوشالی این رژیم سست تر می شود و این خانه عنکبوتی به زودی فرو خواهد ریخت. این وعده ای خدایی است.
*«أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ»* (هود/81)

کد خبر: 114172

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0