15 شهریور 1400 - 12:00 ق.ظ

در قالب طرح شمیم حسینی؛

8800 بسته کمک معیشتی و 1000 بسته مهر تحصیلی در اصفهان توزیع می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: هشت هزار و 800 بسته کمک معیشتی و یک هزار بسته مهر تحصیلی در قالب طرح شمیم حسینی برای نیازمندان اصفهان تهیه و از امروز توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین بلک در آئین افتتاح رزمایش سراسری «شمیم حسینی» که در قالب تهیه و توزیع بسته‌های غذایی برای افراد نیازمند مجاور بقاع متبرکه و موقوفات مقید به مکان و سکونت گاه‌های غیر رسمی حاشیه شهرها به منظور تعظیم شعائر حسینی ترویج فرهنگ و اجرای نیات واقفان خیراندیش و همچنین ترویج روحیه مواسات و همدلی و کمک مومنانه به اقشار کم برخوردار که در امامزاده میرحمزه اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه کمک به نیازمندان با جرای نیات واقفان و همچنین همراهی خیران از برنامه‌های همیشگی سازمان اوقاف و امور خیریه بوده است، اظهار داشت: این برنامه طی دو سال اخیر و با توجه به وضعیت بحرانی ایجاد شده در کل دنیا که کشور و استان اصفهان را نیز در بر گرفته تشدید شده است.
وی با بیان اینکه در گذشته کمک‌ها به صورت مقطعی و موردی در اختیار نیازمندان قرار می‌گرفته است، ابراز داشت: طی دو سال اخیر با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و وضعیت اقتصادی شهروندان این برنامه‌ها را ساماندهی کرده و به صورت منسجم اجرا کرده‌ایم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پنج دوره رزمایش کمک مومنانه در اوقاف اجرایی شده است، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح کمک به بیماران، خانواده بیماران نیازمند و همه افرادی که در این شرایط توان مالی برای گذر امور با توجه به اعمال قرنطینه را نداشتند.
وی با بیان اینکه امروز نیز آغاز رزمایش شمیم حسینی را همراه با سراسر کشور داشته‌ایم، اضافه کرد: با تعامل و همکاری سایر نهادها افراد نیازمند جامعه هدف را شناسایی و با تامین میزان بسته مورد نیاز آنها این بسته‌ها را به دست آنها می‌رسانیم.
حجت الاسلام بلک با بیان اینکه در این دوره از اجرای طرح شمیم حسینی هشت هزار و 800 بسته معیشتی و یک هزار بسته مهر تحصیلی آماده شده است، ابراز داشت:‌ ارزش ریالی این مجموعه کمک‌های انجام شده 30 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با بیان اینکه در کنار بسته‌های کمک معیشتی و مهر تحصیلی کمک‌هایی برای کادر درمان و … در حال انجام است تا اوقاف نیز به رسالت خود در این شرایط بحرانی عمل کند، ادامه داد: در زمینه‌های دیگر نیز اوقاف همکاری ویژه داشته که از آن جمله تامین کپسول اکسیژن، تولید ماسک و گان و همچنین تجهیزات بهداشتی بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه جامعه هدف ما برای واگذاری بسته‌های معیشتی افرادی است که با خیریه‌ها ارتباط دارند، ادامه داد: برای شناسایی دانش آموزان نیز از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده شد.
وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مراکز افق امامزادگان اصفهان نیز در این زمینه برای شناسایی نیازمندان مورد توجه بوده است.

کد خبر: 34684

منبع: روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0