27 شهریور 1400 - 11:30 ق.ظ

از ابتدای سال جاری تاکنون:

7 میلیارد و 302 میلیارد تومان اجرای نیات واقفان در اصفهان محقق شد

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت میلیارد و 302 میلیارد تومان اجرای نیات واقفان در استان اصفهان محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، حجت‌الاسلام ولی الله روان در توضیح گزارش اجرای نیات موقوفات استان اصفهان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در زمینه اجرای نیات مذهبی در استان اصفهان یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است.
وی اضافه کرد: نیات مذهبی شامل توسعه و ترویج قرآن، کتب دینی و مذهبی، روضه خوانی، تعزیه خوانی، اعیاد و مراسم‌ های مذهبی، اطعام نیازمندان و ادای فرائض دینی و مذهبی بوده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه در زمینه اجرای نیات اجتماعی نیز در این بازه زمانی 252 میلیون تومان هزینه شده است، ادامه داد: زیرمجموعه این بخش واحدهای خدماتی و عمومی، واحدهای مذهبی، مراکز درمانی و آسایشگاهی، حقوق، سرمایه گذاری و مصارف وقف‌های خاص است.
وی با بیان اینکه در زمینه نیات مدارس علوم دینی نیز یک میلیارد و 450 میلیون تومان هزینه شده است، اضافه کرد: این بخش نیز شامل طلاب و مدرسین علوم دینی و عمران مدارس علمیه بوده است.
حجت الاسلام روان در خصوص نیات مربوط به مساجد نیز ادامه داد: در این زمینه بیشترین میزان اجرای نیات را داشته‌ایم که سه میلیارد و 277 میلیون تومان در این زمینه هزینه شده که فعالیت‌های عمرانی، خدام و ائمه جماعت مساجد و هزینههای جاری مساجد را شامل می‌شود.
وی با اشاره به نیات مربوط به امامزادگان استان اصفهان نیز گفت: در این زمینه 300 میلیون تومان هزینه شده است که شامل فعالیت‌های عمرانی، حقوق خدام و هزینه های جاری بقاع متبرکه می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص اجرای نیات خیریه‌ای در استان اصفهان نیز اضافه کرد: نیات خیریه 623 میلیون تومان هزینه شده که شامل کمک به زوار، کمک به دانش آموزان، کمک به ایتام، جهیزیه و ازدواج، دارو و درمان، کمک آموزش و پژوهش و علمی بوده است.
وی تصریح کرد: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون هفت میلیارد و 302 میلیارد تومان اجرای نیات واقفان در استان اصفهان محقق شده است.

کد خبر: 40064

منبع: روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0