22 شهریور 1400 - 10:30 ق.ظ

سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، نیمه دوم مهر ماه با شعار

جشنواره امسال، ترکیبی از فضاهای آنلاین و حضوری

مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در آیین گرامیداشت روز ملی سینما و افتتاح نمایشگاه پوسترهای ادوار مختلف جشنواره گفت: نیمه دوم مهرماه سال جاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با شعار "سینما، سرزمین خیال" به صورت ترکیبی از فضاهای آنلاین و فضای حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، ایمان حجتی افزود: فراخوان سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان هفته قبل به پایان رسید و شاهد مشارکت خوب فیلمسازان برای این جشنواره بودیم.

وی اظهار داشت: سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان سال گذشته با شرایط ویژه و در همه گیری کرونا، اولین جشنواره آنلاین سینمای ایران بود که برگزار شد. لازم بود برای حمایت از سینمای کودکان و نوجوانان، جشنواره فعال بماند و در شرایط دشواری برگزار شد.

وی تاکید کرد: به دلیل آنلاین بود جشنواره، سال گذشته توانستیم با داوران کودک و نوجوان بیشتری از استان های مختلف کشور، جشنواره را برگزار کنیم و جشنواره با شعار «هر خانه؛ یک سینما، هر کودک یک داور» برگزار شد و به زودی هم ثبت نام داوران سی و چهارمین دوره جشنواره آغاز خواهد شد که از تمامی کودکان و نوجوانان برای ثبت نام در داوری این جشنواره دعوت می‌کنم.

حجتی با بیان اینکه روز ملی سینما را در روزهای سخت سینما در جهان به تمامی هنرمندان سینما و دوستداران این هنر تبریک می گویم، افزود: روزهای سختی را شاهد هستیم اما هنرمندان عزیزمان در شرایط گوناگون این صنعت خلاق را به پیش می‌برند تا اعلام کنند سینما زنده است.

مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان با بیان اینکه در نیمه دوم مهرماه سال جاری، سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با شعار “سینما، سرزمین خیال” برگزار خواهد شد؛ گفت: جشنواره امسال نیز به صورت آنلاین و ترکیبی از فضای حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: سینما سرزمین خیال است و ذهن هر مخاطبی را پرواز می‌دهد. شاید در این روزها و در شرایط همه‌گیری کرونا به پرواز خیال بسیار احتیاج داشته باشیم. سینما موقعیت‌های مختلف و فرصت‌های بسیاری را در عرصه خیال به ما نشان داده و در دنیا نیز ثابت شده است که یکی از منابع تشخیص فرصت‌ها بوده است. سینما سرزمین خیال و جشنواره عرصه‌ای برای تقدیر از افرادی است که برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند و فیلم می‌سازند و به نوعی در این عرصه جریان‌ساز هستند. سینما قطعا می‌تواند پرورش دهنده نسل خلاق باشد.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره سی و چهارم سعی‌ می کنیم نقاط قوت جشنواره سال قبل را پررنگ و نقاط ضعف را برطرف کنیم، گفت: امروز همزمان با گرامیداشت روز ملی سینما در گالری “نقش خانه” حوزه هنری اصفهان نمایشگاهی از پوسترهای ادوار مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان برگزار شده است.

حجتی با اشاره به المپیاد فیلمسازی گفت: المپیاد فیلم سازی اتفاق مهمی در کنار جشنواره بود که در دوره‌های گذشته برای پرورش نسل‌ آینده سینمای ایران فعال شد تا این بخش را نیز در کنار جشنواره داشته باشیم و امسال هم همچنان المپیاد فیلمسازی برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: فراخوان سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان هفته قبل به پایان رسید و شاهد مشارکت خوب فیلمسازان برای این جشنواره بودیم.

مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اظهار امیدواری کرد با مشارکت و همدلی، امسال نیز شاهد برگزاری جشنواره به صورت مجازی و بخشی به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشیم.

گفتنی است در این آیین، با پخش فیلمی یاد و خاطره فرشته طائرپور تهیه‌کننده، مدیر تولید، مجری طرح و فیلم‌نامه‌نویس و نویسنده آثار سینمای کودک و نوجوان و صاحب آثاری از جمله سازهای ناکوک، خاله قورباغه، خداحافظ دختر شیرازی، نخودی، آینه های روبرو، زن دوم، نیلوفر، وقتی همه خواب بودند، یکی بود یکی نبود، نان و شعر، مدرسه پیرمردها، گلنار و … گرامی داشته شد.

طائرپور کمتر از 40 روز پیش به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

همچنین در این مراسم از فیلمسازان اصفهانی آقایان وحید پاکساز، یاسر احمدی، جمال احمدی، هادی کیانی، آرش لطیفی و احمدرضا نصیری که در دوره گذشته جشنواره اثر داشتند، تجلیل به عمل آمد.

در بخش دیگری از این مراسم نیز کلیپ مدافعان سلامت برای قدردانی از کادر درمان پخش شد.

کد خبر: 37990

منبع: ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0