14 مرداد 1400 - 1:04 ب.ظ

امضای تفاهم نامه میان شرکت آبفا و امور عشایر استان اصفهان

آبرسانی پایدار به عشایر با احداث و تکمیل تاسیسات در مجتمع های روستایی

تفاهم نامه مشارکت در ايجاد و تکميل تاسيسات آبرسانی مجتمع روستايي دولت آباد و مناطق عشايرنشين کوگانک شهرستان چادگان به امضای مدیران ارشد شرکت آبفا و اداره کل امور عشایر استان اصفهان رسید.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، تفاهم نامه مشارکت در ايجاد و تکميل تاسيسات آبرسانی مجتمع روستايي دولت آباد و مناطق عشايرنشين کوگانک شهرستان چادگان به امضای مدیران ارشد آبفا و اداره کل امور عشایر استان اصفهان رسید.

این تفاهم نامه را، روز چهارشنبه سیزدهم مرداد ماه جاری، هاشم امینی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و مختار اسفندیاری مدیرکل امور عشایر امضا کردند.

بر اساس این تفاهم نامه با صرف هزینه ای بالغ بر 72 میلیارد ریال و اجرای 33 هزار و 500 متر خط انتقال با قطرهای مختلف، احداث یک مخزن بتونی با ظرفیت 100 متر مکعب، یک مخزن 20 متر مکعبی کامپوزیتی و حفر و تجهیز یک حلقه چاه، آب شرب پایدار جمعیتی بالغ بر 1420 نفر از عشایر و روستائیان مناطق کوگانک و مجتمع های آبرسانی روستایی دولت آبادها، خرسانک ها و حرمانک ها در شهرستان چادگان تامین می شود.

این طرح قرار است در مدت سه سال و با مشارکت 68 درصدی شرکت آب و فاضلاب و 32 درصدی اداره کل امور عشایر استان اصفهان اجرا شود.

مدیرعامل آّبفای استان اصفهان در آیین امضای این تفاهم نامه با بیان این که پس از یکپارچه سازی شرکت های آب وفاضلاب شهری و روستایی فاصله خدمات رسانی به روستائیان از لحاظ کمی و کیفی رو به کاهش است، اظهار داشت: یکی از دغدغه های آبفای اصفهان چگونگی خدمات رسانی مطلوب به عشایر زحمت کش در استان است.

هاشم امینی اعلام کرد: آبفای استان اصفهان در شهرستان های فریدونشهر،سمیرم، چادگان و جرقویه که سکونتگاه عشایر است، زیرساخت های لازم را برای دسترسی این قشر مولد اقتصادی به آب شرب سالم و بهداشتی در دستور کار قرار داده است .

وی با اشاره به  ارتقای سطح خدمات آبفای اصفهان  به عشایر بیان کرد:در سکونتگاه های عشایر در استان حداقل باید یک شیر برداشت آب نصب شده باشد تا دسترسی این قشر به آب شرب سالم و بهداشتی به راحتی صورت گیرد.

درادامه این مراسم، مدیرکل امور عشایر استان اصفهان  به نقش اقتصادی جامعه عشایری در چند دهه گذشته پرداخت و گفت: به رغم نقش عشایر در توسعه اقتصادی کشور، سهم آنان در برخورداری از خدمات، مناسب نبوده است و  عشایر خواهان دسترسی پایدار به آب، راه، سوخت و بهداشت هستند.

مختاراسفندیاری گفت: در یک سال گذشته با یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، نهایت همکاری در زمینه خدمات رسانی آبفا به عشایر در سطح استان صورت گرفته است.

کد خبر: 28319

منبع: شرکت آبفای استان اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0