فرهنگ استان

۹ موزه از استان اصفهان برگزیده ایکوم شدند

کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم ایران) ۲۷ موزه برتر در سال ۱۴۰۱ را معرفی کرد که در این میان هفت موزه از استان اصفهان برگزیده و دو موزه شایسته تقدیر شدند.

کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم ایران) ۲۷ موزه برتر در سال ۱۴۰۱ را معرفی کرد که در این میان هفت موزه از استان اصفهان برگزیده و دو موزه شایسته تقدیر شدند.

موزه‌های برگزیده استان اصفهان، پس از ارزیابی ایکوم به شرح زیر هستند: موزه خلاقیت و معماری در شاخص‌های بازدید، پژوهش، فعالیت در فضای مجازی و آموزش به عنوان موزه برگزیده انتخاب شد و در شاخص‌های کودک و نوجوان و اعمال استاندارد‌های فنی و توسعه فیزیکی با کسب رتبه ۲ و در شاخص معرفی، خلاقیت و نوآوری، مناسب‌سازی برای معلولان با اخذ رتبه ۳ مورد تقدیر هیأت داوران قرار گرفت.

عصارخانه شاهی در شاخص فعالیت در فضای مجازی به عنوان موزه برگزیده انتخاب شد و در شاخص آموزش با کسب رتبه ۲ و در شاخص بازدید با کسب رتبه ۳ مورد تقدیر هیأت داوران قرار گرفت.

موزه چهلستون در شاخص‌های آموزش و بازدید به عنوان موزه برگزیده انتخاب شد و درشاخص اعمال استاندارد‌های فنی و توسعه فیزیکی با کسب رتبه ۲ و در شاخص توسعه مدیریت با کسب رتبه ۳ مورد تقدیر هیأت داوران قرار گرفت.

موزه مردم شناسی میمه (حمام گرده) در شاخص‌های اعمال استاندارد‌های فنی و توسعه فیزیکی و تلاش برای بقا به عنوان موزه برگزیده انتخاب شد و در شاخص فعالیت در فضای مجازی با کسب رتبه ۲ مورد تقدیر هیأت داوران قرار گرفت.

موزه برزک در شاخص معرفی به عنوان موزه برگزیده انتخاب شد و در شاخص تلاش برای بقا با کسب رتبه ۲ مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفت.

سراموزه رهگشای در شاخص معرفی به عنوان موزه برگزیده انتخاب شد. همچنین موزه هنر‌های تزئینی اصفهان در شاخص‌های آموزش و کودک و نوجوان با کسب رتبه ۲ و موزه گرمابه علی قلی آقا در شاخص پژوهش با کسب رتبه ۲ و در شاخص فعالیت در فضای مجازی با اخذ رتبه ۳ مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفتند.

کد خبر: 115610

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0