16 آبان 1399 - 2:29 ب.ظ

۷ عادتی که خانه شما را همیشه مرتب نگه می‌دارد

عادت‌های افراد منظمی که خانه مرتبی دارند، جالب است که یاد گرفتن آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از برترین ها، اگر نگاهی به خانه برخی از افراد منظم که همیشه به تمیزی و مرتب بودن عادت دارند، نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که نظم و ترتیب آن‌ها از قاعده و قوانین خاصی پیروی می‌کند که این موضوع باعث شده است دیگران نیز مجذوب آن شوند و بخواهند قاعده و عادت‌های این افراد را یاد بگیرند که در این مطلب، به برخی از عادت‌ها و قوانین جالب افراد منظم که برای تمیزی و نگهداری از خانه خود مورد استفاده قرار می‌دهند، اشاره می‌کنیم، چرا که یاد گرفتن آن‌ها خالی از لطف نیست و به شما کمک می‌کنند تا همیشه خانه‌ای مرتب و تمیز داشته باشید.

دور ریختن وسایل اضافه

اولین لازمه داشتن خانه‌ای مرتب، خلاص شدن از شرّ تمامی وسایل اضافه است، بنابراین اگر در خانه، کشویی مخصوص وسایل اضافه خود دارید، بهتر است آن را خیلی زود خالی کنید و باطری‌های خالی، وسایل شکسته و همچنین وسایلی را که از آن‌ها چند تا دارید، دور بیندازید، چون نیازی نیست که به طور مثال؛ از یک نمونه قیچی، ۱۰ عدد داشته باشید.

تا جایی که می‌توانید از جمع کردن وسایل اضافه دوری کنید و در صورتی که چنین وسایل اضافه و بلااستفاده‌ای دارید، حتما آن‌ها را دور بیندازید تا پس از این کار، بلافاصله حس کنید که خانه تان مرتب‌تر از گذشته شده است.

دور ریختن کاغذ‌های باطله و بلا استفاده

همه ما مقدار زیادی کاغذ در خانه جمع کرده‌ایم که حتی فراموش کرده‌ایم برای چه کاری آن‌ها را نگه داشته‌ایم و شاید حتی برخی از آن‌ها را هم به صورت دیجیتال در حافظه رایانه خود ذخیره کرده‌ایم، بنابراین یک بعد از ظهر وقت بگذارید و تمامی کاغذ‌های مهم خود را در پوشه‌ها و کاور‌های مخصوص خود قرار دهید و کاغذ‌ها و مجله‌هایی را هم که نمی‌خواهید در یک سطل بازیافت بگذارید تا در چرخه بازیافت تبدیل به محصول مفید دیگری شوند.

به موقع انجام دادن کار‌های خانه

یکی از بهترین توصیه‌هایی که افراد مرتب دارند، این است که کار‌های خانه، حتی کوچک‌ترین کار‌ها باید به موقع و سر وقت انجام شوند، بنابراین پس از میل کردن صبحانه، ناهار و شام، شروع به تمیز کردن ظرف‌ها کنید و نگذارید با جمع شدن در سینک ظرفشویی، جلوه بدی به خانه تان بدهند و در هر یک از این زمان‌ها که فرصت داشتید گردگیری و تمیز کردن سطوح خانه را هم فراموش نکنید که همین کار‌های کوچک باعث می‌شوند خانه شما بسیار تمیز و مرتب به نظر برسد.

اجتناب کردن از خرده ریز‌های تزئینی

شاید یک قفسه، پر از عکس‌ها و وسایل تزئینی در خانه‌ای کوچک و همچنین یک پنجره اتاقی که جلوی آن را هزاران چیز پر کرده است در مجله‌های مد و طراحی خانه شرکت Ikea زیبا به نظر برسد، امّا باید در نظر داشته باشید که همین وسایل کوچک باعث می‌شوند خانه شما شلوغ به نظر برسد؛ بنابراین از استفاده از وسایل کوچک و شلوغ کردن فضای خانه اجتناب کنید تا خانه شما جلوه مرتبی به خود بگیرد.

هر چیزی سر جای خودش

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که کفش‌های خود را از پایتان در می‌آورید و به گوشه‌ای شوت می‌کنید و کت و کاپشن خود را روی نزدیک‌ترین صندلی رها می‌کنید؟

اگر جوابتان به این دو سوال مثبت است، بهتر است این کار را همین الان تمام کنید، کتتان را سر جای خود آویزان کنید و کفش هایتان را در جاکفشی بگذارید تا خانه تان تمیزتر و مرتب‌تر به نظر برسد.

شستن ظرف‌ها

شستن ظرف‌ها بعد از یک روز کاری و پر هیاهو، کار بسیار سختی است، امّا بهتر است به جای اینکه آن‌ها را در سینک ظرفشویی جمع کنید تا شستن یکباره آن‌ها عذابتان بدهد، آن‌ها را بلافاصله پس از استفاده بشویید و پس از شستن آن‌ها هم بدون وقفه خشکشان کنید و به سرعت در کابینت بگذارید، چون جلوه بهتری به آشپزخانه شما خواهند داد.

زمین تمیز

قانون شماره یک این است که هر خانه‌ای که تمیز و مرتب به نظر می‌رسد، زمین‌ آن تمیز و جارو شده است و برای این کار لازم نیست هر روز جارو برقی بکشید، چرا که یک گردگیری سطحی هم می‌تواند کاری کند که خانه شما تمیز به نظر برسد.

کد خبر: 38214

منبع: برترین‌ها

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0