25 بهمن 1399 - 2:26 ب.ظ

۶ هزار دوز واکسن کرونا در مرحله دوم به اصفهان تخصیص می‌یابد

 مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۶ هزار دوز واکسن کرونا در مرحله دوم به این استان تخصیص یابد که اولویت تزریق آن با کادر درمان است.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایرنا/ رضا فدایی روز یکشنبه افزود: حدود ۷۳۰ دوز واکسن “اسپوتنیک وی” در مرحله نخست به اصفهان تخصیص یافت و کار واکسیناسیون علیه ویروس کرونا از بیست و یکم بهمن جاری در این استان و برای کادر درمان بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) بیمارستان عیسی بن مریم(ع) آغاز شد.

وی با بیان‌اینکه در پنج روز گذشته واکسیناسیون کرونا در تعدادی از بیمارستان‌های اصفهان از جمله الزهرا(س) و دکتر شریعتی و چند شهرستان دیگر ادامه یافت، اظهار داشت: در مرحله دوم بر اساس پیش‌بینی های اولیه حدود ۶ هزار دوز واکسن ” اسپوتنیک وی” به این استان تحویل می‌شود و سایر کادر درمان در بیمارستان‌ها و افرادی که به هر نحو با بیماری کووید ۱۹ درگیر هستند مانند نیروهای اورژانس یا کارکنان مراکز بهداشت واکسینه خواهند شد.

فدایی با اظهار امیدواری به اینکه کار واکسیناسیون علیه ویروس کرونا برای کادر درمان و بهداشت استان تا پایان امسال تکمیل شود، خاطرنشان کرد: افرادی که واکسن کرونا به آنها تزریق شده است تحت نظارت هستند و تاکنون هیچ عارضه یا مشکل جدی برای آنها در اصفهان گزارش نشده است.

مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در ۲۲ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه تایید نشده است، گفت: البته چند مورد مشکوک بین افرادی که از اروپا وارد اصفهان شدند، داشتیم اما نتیجه آزمایش هیچ یک از آنها مثبت نشد.

وی اضافه کرد: اگرچه بر اساس شواهد موجود، ویروس جهش یافته انگلیسی مُسری‌تر است اما راه‌های انتقال، پیشگیری و درمان آن با سایر موارد کووید ۱۹ تفاوتی ندارد و بطورکلی خانواده کرونا ویروس می‌تواند جهش‌های زیادی داشته باشد و فقط محدود به نوع انگلیسی آن نیست.

فدایی با تاکید براینکه پیگیری روی یک نوع ویروس جهش یافته گمراه‌کننده است، تصریح کرد: آنچه در این میان اهمیت دارد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بین عموم مردم برای پیشگیری هرچه بیشتر از ابتلا به این ویروس است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود ۴۳۰ نفر دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند که حدود ۷۰ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه ICU تحت درمان قرار دارند.

حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت پنج میلیون نفری استان اصفهان زیر پوشش خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند.

واکسیناسیون علیه کرونا در استان‌ها از جمله اصفهان، روز سه شنبه بیست و یکم بهمن با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

300

کد خبر: 33766

منبع: ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0