7 مهر 1399 - 7:08 ب.ظ

۴۶ درصد مردم خراسان شمالی به پروتکل‌های بهداشتی بی‌اعتنا هستند

یس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: تنها ۵۴ درصد از شهروندان استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که این میزان پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: متاسفانه تنها ۴۹ درصد از مردم استان به استفاده از ماسک گردن نهاده اند که این رقم نیز از میانگین کشوری این شاخص پایین تر است.

وی افزود: این در حالی است که با ورود موج سوم کرونا، آمار مبتلایان به این بیماری در خراسان شمالی رشد چشمگیری پیدا کرده است و شمار جانباختگان این بیماری افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان در کشور، تصریح کرد: مقرر شده است برای مهار ابتلای شهروندان به این بیماری، در استان های با وضعیت قرمز، از جمله استان خراسان شمالی محدودیت های بیشتری اعمال شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در چند روز گذشته آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزایشی دوباره پیدا کرده و شمار بیماران بستری در بیمارستان ها از ۱۵۰ نفر به ۲۰۷ نفر رسیده است.

به گفته دکتر هاشمی، موارد مرگ و میر بیماران کرونایی در استان نیز روزانه بین ۳ تا ۷ نفر متغیر است.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نانوایی ها، مکان های عمومی و وسایل حمل و نقل همگانی از پرآسیب ترین مکان ها در زمینه شیوع ویروس کرونا محسوب می شوند.

استان خراسان شمالی از اوایل مردادماه وارد شرایط قرمز کرونایی شده که این وضعیت همچنان استمرار دارد.

کد 300

کد خبر: 38793

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0