27 شهریور 1400 - 9:45 ق.ظ

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان

۴۶ باشگاه ورزشی اصفهان در آستانه پلمب قرار دارند

احمد باقری مقدم؛ رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، هزار مورد بازرسی اولیه توسط بازرسان هیئت پزشکی ورزشی انجام شده است، افزود: با توجه به نواقص، تذکرات شفاهی و کتبی، ۷۰ مورد بازرسی ثانویه داشتیم و در همین مدت نیز درخواست پلمب ۴۶ باشگاه به مسئولان اجرایی ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به طرح سراسری اهدای خون گفت: این طرح در آستانه اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس به پیشنهاد فدراسیون پزشکی ورزشی و حمایت وزارت ورزش و جوانان در راستای کمک به تامین ذخایر بانک خون کشور به صورت سراسری ۳۱ شهریور ماه انجام می شود.

 باقری مقدم افزود: همچون گذشته از طریق بازرسی هایی که توسط کمیته بازرسی انجام می شود، بر روند فعالیت باشگاه ها نظارت داریم و اگر موردی باشد به صورت تذکر شفاهی، کتبی و در نهایت پلمب برخورد خواهیم کرد، هرچند در این مسیر با مقاومت هایی از سوی باشگاه ها روبرو هستیم، البته در مواردی حق با آنها است، چرا که باشگاه ها از نظر اقتصادی و باشگاه داری با شیوع ویروس کرونا دچار مشکل و متضرر شدند و در برابر تعطیلی باشگاه ها مقاومت کرده و معترض هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال  تاکنون یک هزار مورد بازرسی اولیه توسط بازرسان هیئت پزشکی ورزشی انجام شده است، افزود: با توجه به نواقص، تذکرات شفاهی و کتبی، ۷۰ مورد بازرسی ثانویه داشتیم و در همین مدت نیز درخواست پلمب ۴۶ باشگاه به مسئولان اجرایی ارسال شده است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان با بیان اینکه شرایط فعالیت باشگاهها و رشته های مختلف ورزشی همچون گذشته است، گفت: در شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار دارند، طبق مصوبه ستاد کرونا تمام رشته ها به غیر آنهایی که در گروه یک قرار دارند تعطیل هستند و بیشتر رشته هایی که در فضای باز هستند مانند دوچرخه سواری، تنیس، شنا در استخرهای روباز، چوگان، اتومبیلرانی و موتوسواری و گلف می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

باقری مقدم تصریح کرد: درخواست هایی داشتیم تا با تکیه بر نکات و موارد علمی نقش ورزش در کرونا و بررسی آنها در ستاد ملی مبارزه با کرونا بتوانیم بخشی از رشته های ورزشی که امکان شیوع و ابتلای کرونا در آنها کمتر است را فعال کنیم و در حال گذراندن مراحل قانونی آن هستیم.

وی گفت: در خصوص فعالیت استخرهای روباز مشکلی نیست، اما استخرهای سربسته اجازه فعالیت ندارند، در دو سال اخیر با شیوع ویروس کرونا، برای استخرداران مشکلات زیادی ایجاد شده و بسیاری از آنها به شدت متضرر شده اند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون وضعیت نسبت به سال گذشته در همین زمان بهتر شده و پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری این آمار به دوسوم سقف سال ۹۸ برسد، هرچند نسبت به سال گذشته آمار بهتری است، اما در مقایسه با سال ۹۸ مشخص است که افت زیادی داشتیم و امیدواریم سال آینده با توجه به انجام واکسیناسیون و کنترل بهتر کرونا سال ۱۴۰۱ سال عادی برای ورزش کشور باشد.

احمدی مقدم درباره نظارت بر فعالیت مسابقاتی که در قالب لیگ برگزار می شوند، خاطرنشان کرد: در رشته فوتبال تمام موارد و نظارت ها بر عهده سازمان لیگ فدراسیون فوتبال است، اما در رشته های دیگر با همکاری و تعامل فدراسیون مربوطه و فدراسیون پزشکی ورزشی مسابقات با نظارت افسران سلامت انجام می شود و در شهرستان ها نیز این مسئولیت بر عهده هیئت های پزشکی ورزشی است.

وی ادامه داد: امسال نیز همچنان شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله انجام تست قبل از مسابقات و رعایت پروتکل های بهداشتی در طول برگزاری نظارت و کنترل خواهد شد، هرچند با توجه به بحث واکسیناسون ممکن است برخی شرایط تغییر کند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: شرایط سنی برای انجام واکسیناسیون پایین تر آمده و شامل جوانان هم شده است. پیش از این درخواست در اولویت قرار دادن بحث واکسیناسیون ورزشکاران سازمان یافته را داشتیم و باز هم پیگیر این مسئله خواهیم بود تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به صورت مجزا واکسیناسیون ورزشکاران زودتر انجام شود تا بدون استرس و دغدغه فعالیت های ورزشی خود را انجام دهند.

باقری مقدم با بیان اینکه در شرایط شیوع ویروس کرونا یکی از مراکزی که به شدت نیاز به حمایت دارد، مراکز انتقال خون هستند، در خصوص طرح سراسری اهدا خون از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی، گفت: این طرح در آستانه اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی و با حمایت وزارت ورزش و جوانان از طریق یک فراخوان ملی برای جامعه ورزشی ۳۱ شهریور ماه اجرا می شود.

وی گفت: امیدوارم تمام جامعه ورزشی از مدیران و مربیان گرفته تا ورزشکاران و همه کسانی که در خانواده ورزش کشور عضویت دارند در این طرح شرکت فعال داشته و دیگران نیز به انجام این مسئله تشویق و ترغیب کنند.

۲۰۶

کد خبر: 40042

منبع: ایسنا

برچسب ها: , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0