سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

۲ میلیون و ۷۳۰ هزار اصفهانی، نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند

پژمان عقدک؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پوشش واکسیناسیون نوبت دوم در استان را ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: تا کنون از جمعیت بالای ۱۲ سال استان اصفهان حدود سه میلیون و ۳۴۷ نفر نوبت اول و ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: پوشش واکسیناسیون نوبت اول در این استان به ۷۷ درصد و نوبت دوم به ۶۱ درصد رسید و تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۱۱۱ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

عقدک از واکسیناسیون نوبت اول حدود سه میلیون و ۳۴۷نفر از جمعیت بالای ۱۲سال در استان خبر داد و گفت: حدود سه میلیون و ۳۴۷ نفر نوبت اول و ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۵ هزار و ۳۷۰ نفر هم دز سوم واکسن کرونا را در استان اصفهان دریافت کرده اند، اظهار داشت: در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز تا کنون ۷۱ درصد نوبت اول و ۴۸ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

عقدک با تاکید بر اینکه برای ایمن سازی بهتر و بیشتر در مقابل همه گیری بیماری کووید-۱۹ باید بین ۸۰ تا ۸۵ درصد جامعه زیر پوشش واکسن کرونا قرار بگیرند، تصریح کرد: سرعت مراجعه مردم برای نوبت اول واکسن مانند ماه های قبل نبوده و کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که تا کنون برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده اند دلایلی مختلف دارند مانند مشکل در دسترسی، تردید، مخالفت با واکسن و یا ابتلا به بیماری که امید است با اجرای طرح ضربتی افزایش پوشش واکسیناسیون با عنوان ” شهدای سلامت ” تعداد افراد دریافت کننده واکسن باز هم افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به اینکه آمار کرونا نشان می دهد در مرحله نزولی پیک پنجم قرار داریم، اضافه کرد: آمار کرونا در استان اصفهان رو به کاهش است و رنگ‌بندی بیشتر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار گرفته و فقط یک شهرستان در وضعیت نارنجی داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره آموزش حضوری در مدارس نیز توضیح داد: تمهیدات و برنامه ریزی لازم برای این موضوع از سوی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش اصفهان انجام شده و مدارسی می توانند درخواست آموزش حضوری داشته باشند که شرایطی مانند تهویه مناسب، واکسیناسیون کامل کادر آموزشی و دانش آموزان، حضور تعداد محدود دانش آموز در هر کلاس و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی را داشته باشند.

۲۰۶

کد خبر: 46328

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0