17 اسفند 1399 - 10:10 ق.ظ

سخنگوی ستاد کرونا:

۲۵ اسفند رنگ ‎بندی جدید شهرها اعلام می ‎شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت : تا پایان سال جاری با ارسال ۴۰۰ هزار دوز واکسن دیگر از بهارات هند سرجمع تعداد واکسن کرونای روسی، چینی و هندی برای واکسیناسون افراد آسیب پذیر به یک میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایرنا، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت : تا پایان سال جاری با ارسال ۴۰۰ هزار دوز واکسن دیگر از بهارات هند سرجمع تعداد واکسن کرونای روسی، چینی و هندی برای واکسیناسون افراد آسیب پذیر به یک میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

«علیرضا رئیسی» شنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری اعلام کرد: اولین بخش واکسن کوواکس مربوط به سازمان بهداشت جهانی نیز ۲۸ اسفند تا ۱۰ فروردین ماه به تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوز وارد کشور خواهد شد که مجموع این واکسن ها برای ادامه واکسیناسیون در کشور به ۲ میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

وی اظهارداشت: با ورود بخش دوم واکسن کوواکس تعداد واکسن وارداتی تا اردیبشهت ماه سال 1400 به چهار و میلیون و 200 میلیون دوز افزایش می یابد و این سبب خواهد شد واکسیناسیون در کشور با سرعت بیشتری برای افراد آسیب پذیر جامعه ادامه یابد.

رئیسی با اشاره به تولید واکسن داخلی نیز گفت: واکسن پاستور اردیبهشت ماه سال آینده آماده خواهد شد و اگر نتایج واکسن برکت نیز به خوبی پیش برود از خرداد ماه ورود این واکسن نیز به نظام سلامت افزایش قابل توجهی خواهد داشت و با احتساب واکسن های وارداتی و تولید داخلی در مجموع در تیرماه سال آینده تعداد واکسن موجود ما در کشور به ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

کد 300

کد خبر: 33567

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0