14 آبان 1399 - 6:51 ب.ظ

۲۰۰ خادم مدافع سلامت در بیمارستان‌های اصفهان فعال هستند

مسوول کمیته سلامت جبهه مردمی سلامت اصفهان گفت: تا کنون حدود ۲۰۰ خادم مدافع سلامت در بخش کرونای بیمارستان‌های الزهرا(س) و عیسی بن مریم (ع) اصفهان بعنوان همراه بیمار و کمک کادر درمان و خدمات بیمارستان مشغول فعالیت شدند.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایرنا، مهرداد زینلیان روز چهارشنبه افزود: این افراد در پی فراخوان جبهه مردمی سلامت اصفهان و بصورت داوطلبانه برای کمک به بخش درمان و خدمات‌رسانی هرچه بهتر و بیشتر به بیماران مبتلا به کرونا وارد میدان شدند.

وی با بیان اینکه این افراد داوطلب از اقشار مختلف مردم از جمله دانشجویان، طلبه‌ها و فعالان صنفی هستند، اظهار داشت: بیمارستان‌های اصفهان با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا نیاز مبرمی به نیروهای همیار و خادم مدافع سلامت دارند و جبهه مردمی سلامت اصفهان همچنان از مردم می‌خواهد که برای این کار اقدام کنند.

زینلیان با اشاره به اینکه نیروهای داوطلب و خادم مدافع سلامت در سایر بیمارستان‌های اصفهان نیز متناسب با نیاز آنها اعزام و فعال می‌شوند، تصریح کرد: تاکنون استقبال خوبی از سوی مردم برای فراخوان حضور در بیمارستان به‌عنوان همراه بیمار و کمک کادر درمان و خدمات صورت گرفته است و تعداد افراد فعال در مراکز درمانی، افزایش خواهد یافت.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید براینکه افراد شرکت کننده در فراخوان جبهه مردمی سلامت برای اعزام به بیمارستان، تحت آموزش و آزمون قرار می‌گیرند و پس از احراز صلاحیت برای این کار انتخاب می‌شوند، گفت: داوطلبان منتخب توسط جبهه مردمی سلامت اصفهان سازماندهی و برای حضور در بیمارستان‌ها شیفت‌بندی می‌شوند.

زینلیان با اشاره به اینکه خادمان مدافع سلامت آموزش‌های خود مراقبتی را بطور کامل دریافت می‌کنند و بعنوان همیار در بیمارستان‌ها مشغول کار می‌شوند، خاطرنشان کرد: ما به حدود ۵۰۰ نیروی جهادی و داوطلب برای حضور در بیمارستان‌های اصفهان بویژه الزهرا(س) نیاز داریم.

وی با بیان اینکه داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت www. الكوتشينة كام ورقة yamoeen.ir  برای حضور در بیمارستان‌ها اعلام آمادگی کنند، خاطرنشان کرد: اعزام نیروی جهادی و داوطلب به بخش کرونای بیمارستان‌ها بر اساس تفاهمنامه سه جانبه بین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، جبهه مردمی سلامت اصفهان و جمعیت هلال احمر انجام می‌شود.

زینلیان با اشاره به اینکه جبهه مردمی سلامت اصفهان از اواسط اسفند پارسال و پس از شیوع بیماری کرونا بصورت خودجوش و مردمی شکل گرفت، اظهار داشت: فعالیت‌های این تشکل از حدود سه ماه گذشته با قوت بیشتری ادامه یافت و از حدود یک ماه گذشته کار اعزام نیروی داوطلب به بیمارستان‌ها آغاز شد.

مسوول کمیته سلامت جبهه مردمی سلامت اصفهان با بیان اینکه این تشکل فعالیت‌های فرهنگی و پشتیبانی را برای حمایت از کادر درمان و بیماران مبتلا به کرونا نیز ساماندهی می‌کند، افزود: ایجاد فضای معنوی و زیباسازی فضاهای بیمارستانی، حضور در فعالیت‌های تبلیغی و مذهبی، فعالیت‌های رسانه‌ای مربوط به جهاد سلامت در فضای داخل و خارج بیمارستان، حضور در فعالیت‌های تدارکاتی، پشتیبانی و اداری، کارهای رایانه‌ای و تامین منابع مالی و تجهیزات از جمله این خدمات است.

وی اضافه کرد: بعنوان مثال تعدادی از دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان بصورت داوطلبانه اقدام به زیباسازی فضای بیمارستان‌ها کردند، عده ای از مردم با هدیه کردن مقدار زیادی میوه اقدام به آبمیوه گیری و توزیع آن در بین کادر درمان و بیماران و همراهان آنها کردند، تعدادی از مردم اقلام حفاظتی را تامین کرده، تعدادی نیز اقدام به ارایه خدمات مراقبتی و مشاوره ای برای پس از ترخیص بیماران از بیمارستان کردند و جمعی از موکب‌داران اربعین با فراهم کردن کپسول اکسیژن آن را در اختیار بیمارانی که در منزل دوران نقاهت خود را طی می‌کنند قرار می‌دهند.

زینلیان از داوطلبان و خیران خواست تا در صورتیکه قصد همراهی با جبهه مردمی سلامت اصفهان را دارند به سامانه “یا معین ” به نشانی www. برنامج الولاء yamoeen.ir یا دفتر جبهه مردمی سلامت واقع در طبقه همکف بیمارستان الزهرا(س) اصفهان مراجعه کنند.

از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تا پایان مهر امسال بیش از ۴۲ هزار بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شدند که از بین آنها بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نفر جان باختند که تست کرونای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر آنها مثبت و قطعی بود.

بر اساس آخرین آمار رسمی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون بیش از ۶۴۶ هزار نفر بطور قطعی به کرونا مبتلا شدند که از بین آنها بیش از ۳۶ هزار نفر جان باختند و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

کد خبر: 37841

منبع: ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0