25 مهر 1400 - 11:07 ق.ظ

معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم

۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار تن سیب درختی از باغ‌های دامنه دنا و زاگرس سمیرم برداشت می شود

مصطفی طایی؛ معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم پیش بینی کرد حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار تن سیب درختی درجه ۲، درجه یک وممتاز تا پایان مهر از باغ‌های بخش پادنای بزرگ در دامنه دنا و زاگرس سمیرم برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم، چهار مرکز خرید را در چهار بخش از این شهرستان از مراکز تحویل سیب‌های درجه ۳ باغداران دانست و افزود: باغداران محصول خود را در بسته‌بندی‌های نایلونی و نه فله‌ای به مراکز خرید تحویل دهند.
طایی نرخ خرید تضمینی سیب‌درختی را ۱۴ هزار و ۶۰۸ ریال برشمرد و گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز این قیمت را تایید کرده است.
وی پیش بینی کرد حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار تن سیب درختی درجه ۲، درجه یک وممتاز تا پایان مهر از باغ‌های بخش پادنای بزرگ در دامنه دنا و زاگرس سمیرم برداشت شود.
مصطفی طایی، میزان برداشت سیب‌های گلاب را نیمه تابستان از باغ‌های این خطه کوهستانی حدود هشت هزار تُن سیب مرغوب بیان کرد و افزود: پیش از خشکسالی اخیر، درمجموع هرسال ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تُن انواع سیب‌درختی مرغوب از نوع گلدن، رد و گلاب در شهرستان سمیرم تولید و به بازار‌های صادراتی داخل و خارج کشور ارسال می‌شد.
شهرستان سمیرم با ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ سیب، رتبه نخست تولید در استان اصفهان و یکی از قطب‌های مطرح این محصول در کشور است.
206

کد خبر: 45441

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0