17 شهریور 1401 - 12:00 ق.ظ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

۱۳ موکب از اصفهان در بخش برون مرزی راه‌اندازی شد

حجت الاسلام محمد حسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ۱۳ موکب امامزادگان استان اصفهان که با مشارکت مردم تامین شده در بخش برون مرزی در کشور عراق برپا شده است.

عصراصفهان – سرویس خبر

محمد حسین بلک در خصوص اقدامات اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برای اربعین حسینی گفت: در این زمینه باید توجه داشت که اقدامات مختلفی به این مناسبت در دستور کار اوقاف و امور خیریه استان اصفهان قرار دارد.
وی افزود: از جمله این اقدامات برنامه ریزی برای راه اندازی موکب های حسینی در داخل و کشور عراق است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری ۱۳ موکب از امامزادگان مختلف استان اصفهان برای راهپیمایی عظیم اربعین در کشور عراق برپا خواهد شد، افزود: سعی شده در این موکب ها تنوع خدمات را ارائه دهیم و از این رو خدماتی مانند شستشوی لباس زائران، پخت نان تهیه یخ و غیره را در دستور کار داریم و این موکب ها با مشارکت مردم آماده سازی شده است.
حجت‌الاسلام بلک به پذیرایی از زائران خارجی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این زمینه زائرانی از کشور پاکستان از شهرستان نائین در استان اصفهان عبور می کند که برنامه ریزی لازم برای پذیرایی از آنها در امام زاده سید علی علیه السلام نایین تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: همچنین در بخش های غربی استان اصفهان در مسیر زائرین و امامزادگان نیز تدارکات لازم برای زائران اربعین حسینی در مسیر کربلا انجام شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین به معین بودن استان اصفهان در مرز مهران اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته استان اصفهان معین مرزهای چذابه و شلمچه بود اما امسال به دلیل خروج بیش از ۷۰ درصد اصفهانی‌ها از مرز مهران تصمیم بر آن شد تا اصفهان معین مرز مهران باشد.
وی افزود: بدین منظور رایزنی ها صورت گرفته و مسئولان نیز برای ارزیابی نیازها به مرز مهران اعزام شده اند تا پس از ارزیابی ها نیاز های این منطقه را تامین و اعزام کنند.

کد خبر: 120436

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0