1 اسفند 1399 - 6:49 ب.ظ

یک تروریست انتحاری در کرکوک عراق کشته شد

منابع امنیتی عراقی پنجشنبه شب از کشته شدن یک تروریست انتحاری در استان کرکوک در شمال این کشور خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایرنا، یک منبع امنیتی عراقی به شبکه تلویزیونی «دجله» عراق گفت: یک عامل انتحاری که کمربند انفجاری حامل ماده «تی.ان.تی» بر تن داشت، در اطراف منطقه «داقوق» در ۴۰ کیلومتری جنوب شهر کرکوک کشته شد.

وی افزود: نیروهای پلیس فدرال عراق این تروریست را پیش از تلاش برای منفجرکردن خود در بین شهروندان در منطقه داقوق به ضرب گلوله ازپای درآوردند.

فعالیت تروریست ها در دو ماهه اخیر در برخی مناطق عراق از جمله استان های الانبار، صلاح الدین، دیاله و کرکوک افزایش یافته است.

افزایش تحرکات تروریست‌ها باعث شده تا نیروهای مسلح عراق بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول سه هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

کد 300

کد خبر: 31372

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0