13 آذر 1401 - 1:09 ب.ظ

یکی از ابر پروژه های منطقه13، بافت فرسوده است

به گزارش عصر اصفهان، جواد کشانی مدیر منطقه 13 شهرداری اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران به ابر پروژه های منطقه 13 اشاره کرد وافزود:این منطقه از دیگر مناطق اصفهان مستثنی نیست و 88 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که 2 محله قائمیه و باغ فردوس دستگرد، بیشترین بافت فرسوده را در خود جای داده است و یکی از ابرپروژه‌های منطقه13 احیای بافت فرسوده است.
وی با بیان اینکه در سال 1401 بودجه شهرداری این منطقه 423 میلیارد تومان است که در ده سال گذشته با افزایشی قابل‌توجه روبرو بوده است.افزود: منطقه سیزده شهرداری اصفهان با هشت محله و 150 هزار نفر جمعیت دارای 3500 هکتار وسعت حریم است که از این مقدار حدود 2000هکتار در محدوده قانونی واقع شده است.
*100 میلیاردتومان به محلات کم‌برخوردار اختصاص دارد
کشانی با بیان اینکه این منطقه دارای 18 مترمربع سرانه فضای سبز و 3 مترمربع فضای تفرجگاهی به ازای هر نفر است ادامه داد: از کل بودجه 423 میلیاردتومانی منطقه، 120 میلیارد شامل هزینه ‌های جاری است که نظافت و رفت‌وروب بخش مهمی از آن است و روزانه بالغ بر 400 میلیون تومان برای آن هزینه می‌شود.
مدیر منطقه 13 شهرداری اصفهان به توجه ویژه مدیریت شهری اصفهان در رابطه با محلات کم‌برخوردار اشاره کرد وافزود: 100 میلیاردتومان از کل بودجه منطقه به محلات کم‌برخوردار اختصاص دارد و 100 میلیارد تومان هم به ردیف های پروژه رینگ حفاظتی، پایانه جنوب غرب ، تملک ایستگاه آتش نشانی و سایر پروژه‌های شاخص منطقه اختصاص یافته است.
وی افزود: یکی دیگر از دستاوردهای منطقه 13 حرکت بسوی خدمات الکترونیک بوده است و در بین شهرداری های مناطق اصفهان ،رتبه برتر در صدور پروانه الکترونیکی را دارد.
کشانی به رینگ حفاظتی شهراصفهان اشاره کرد و افزود: پروژه حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان 78 کیلومتر مسافت دارد که 45 کیلومتر از آن داخل حریم شهر اصفهان قرار دارد و در دو نقطه از رینگ، انتهای
قائمیه و اتوبان ذوب آهن در کنارزندان مرکزی اصفهان، مهمان منطقه 13 است.
* برنامه ای برای احداث ساختمان‌های بلندمرتبه نداریم
مدیر منطقه 13 شهرداری اصفهان ادامه داد: تعامل با 17 خرده‌مالک و چند درشت‌مالک از مهم‌ترین اقدامات مدیریت منطقه۱۳ به جهت تکمیل پروژه رینگ حفاظتی است که 3 درشت مالک ارتش جمهوری اسلامی ایران، زندان مرکزی ومرکزتحقیقات کشاورزی ازجمله این مالکان است.
وی با بیان اینکه ساختمان های بلندمرتبه ساز به خصوص در کوه نور، بلوار شفق ، سپهر و زمین های ارتش زیاد داریم افزود: این ساخت و سازهای بلندمرتبه در گذشته اتفاق افتاده اما در حال حاضر برنامه ای برای احداث ساختمان‌های بلندمرتبه در حد سازه‌های موجود در دستور کار نیست.
*روزانه 60 تن پسماند تر در این منطقه جمع‌آوری می‌شود
کشانی به 48 میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی گلوگاه‌ها اشاره کرد و افزود: گلوگاه‌های خطرساز در اولویت قرار دارند و باتوجه به نیازمندی‌های منطقه 13، از خیران و سرمایه‌گذاران درخواست داریم که بخشی از کمک‌های خود را صرف تعمیر، بازسازی و آزادسازی گلوگاه‌های این منطقه کنند.
مدیر منطقه 13 شهرداری اصفهان افزود: از چالش‌های مهم شهرداری در این خصوص مواجهه با موارد پیش‌بینی نشده درخصوص معابر آزادسازی شده‌ای است که مالکان آن‌ها اسناد مالکیت خود را به شهرداری تحویل داده‌اند و شهرداری ملزم به پرداخت این هزینه‌های سنگین است.
وی با بیان اینکه روزانه 60 تن پسماند تر از سطح 2 میلیون و 280 هزار مترمربع از معابر شهری این منطقه جمع‌آوری می‌شود، افزود: با این وجود به طور میانگین در سطح شهر اصفهان 900 تن زباله جمع آوری می شود و روزانه 5 تن پسماند خشک بازیافتی و 35 تن نخاله ساختمانی از سطح منطقه 13 جمع‌آوری می‌شود.
کشانی ادامه داد : زیرگذر پل اندیشه در ورودی غربی شهر اصفهان واقع شده که از پروژه‌های مهم منطقه است و با 40 میلیاردتومان اعتبار و 65 درصد پیشرفت تا پایان سال تکمیل می‌شود و همچنین عملیات اجرایی پروژه احداث سالن ورزشی چندمنظوره در محله دستگرد با اعتبار ۱۰ میلیاردتومان نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

کد خبر: 131465

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0