21 اسفند 1399 - 7:38 ب.ظ

یحیی السنوار رئیس حماس در نوار غزه باقی ماند

"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از انتخاب "یحیی السنوار" برای دومین بار به عنوان رئیس این گروه فلسطینی در نوار غزه خبر داد. السنوار توانست با ۱۶۷ رأی از "نزار عوض الله" که تنها ۱۴۷ رأی به دست آورده بود پیروز شود و برای دومین بار تا سال ۲۰۲۵ ریاست جنبش حماس در نوار غزه را به دست آورد.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایرنا، “اسماعیل هنیه” رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از انتخاب “یحیی السنوار” برای دومین بار به عنوان رئیس این گروه فلسطینی در نوار غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شهاب، السنوار توانست با ۱۶۷ رأی از “نزار عوض الله” که تنها ۱۴۷ رأی به دست آورده بود پیروز شود و برای دومین بار تا سال ۲۰۲۵ ریاست جنبش حماس در نوار غزه را به دست آورد.

در دور نخست این انتخابات هیچ نامزدی بیش از ۵۰ درصد آرا را به دست نیاورد و در نتیجه انتخابات با حضور دو شخصیت دارای بیشترین آرا یعنی «یحیی السنوار» رئیس فعلی حماس در غزه و «نزار عوض الله» عضو دفتر سیاسی حماس به دور دوم کشیده شد.

السنوار متولد ۱۹۶۲ میلادی اهل شهر عسقلان و از بنیانگذاران دستگاه‌های امنیتی و نظامی حماس است. او اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی را تجربه کرده و در سال ۲۰۱۱ طی عملیات مبادله اسرا آزاد شد.

عوض الله نیز متولد سال ۱۹۵۷ در غزه است و هم اکنون ۶۴ سال دارد. پدرش از علمای الازهر مصر بود. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه عین الشمس در قاهره در سال ۱۹۸۱ به پایان رساند و ازدواج کرده و دارای شش فرزند پسر و دارای مدرک مهندسی شهرسازی است.

وی همراه با شیخ احمد یاسین یکی از بنیانگذاران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و یکی از قدرتمندترین رهبران حماس محسوب می‌شود که مواضع وی را از جهت صلابت و اقتدار با شهید عبدالعزیز الرنتیسی مقایسه می‌کنند. عوض الله از طیف رهبران حماس در دوران‌های سخت و دشوار محسوب می‌شود.

کد 300

کد خبر: 33250

منبع: ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0